Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta

Mitä öljyä Ducaton koneeseen ?

<< < (4/6) > >>

0yxxy0:

--- Lainaus käyttäjältä: LMC-99 - 24.04.2013     kello on 20:35 ---Itse olen käyttänyt Motonex täys-synteettistä W15-40 ja on pysynyt sisällä..auto 2,8idtd vm-99 ajettu kohta 175000 km ei ole nikotellut kesällä ei talvella.

--- Lainaus päättyy ---

Motonetin öljyt käy mullakin noihin sisäänajettuihin  ;D autoihin. Pääsääntöisesti W5-40

Vesseli:
Kuudes Ducato on menossa ja kaikissa on käytetty vain täyssynteettistä Mobil 1:ä Huollossa sanoivat 200 tkm ajetusta vehkeestä, että nokka-akseli on kuin uusi.

Ennen Ducatoja kokeilin Teboilin jotain. Öljynpaine laski  n. 2 bar, joten oli pakko palata kunnon öljyyn.

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: Vesseli - 24.04.2013     kello on 23:18 ---Ennen Ducatoja kokeilin Teboilin jotain. Öljynpaine laski  n. 2 bar, joten oli pakko palata kunnon öljyyn.

--- Lainaus päättyy ---

Aika vaikea uskoa....  ::)

Vesseli:
Ei se ole uskon asia, vaan fakta.

Komissarov:

--- Lainaus käyttäjältä: Vesseli - 24.04.2013     kello on 23:18 ---Ennen Ducatoja kokeilin Teboilin jotain. Öljynpaine laski  n. 2 bar, joten oli pakko palata kunnon öljyyn.

--- Lainaus päättyy ---
Mihin sitä kokeilit? Nimittäin Ducatossa tuo mainitsemani Teboil toimii mainiosti. Mobilin kuraa en ole aikoihin käyttänyt sen kylmälimankehittämi skokemuksien takia. Mutta tuokin lienee aika lailla riippuvaista itse moottorin rakenteesta, joissain moottoreissa sitä kehittyy joillain öljyillä, joilla sitä ei toisessa moottorissa kehity, ja päin vastoin... Mutta se on yksi niistä syistä, miksi valmistajat suosittelevat moottoreilleen jotain tiettyä öljyä. Toki eräs varteenotettavimmis ta syistä ei liity millään lailla tekniikkaan, mutta öljyn toimivuutta moottorissa ei voi tietenkään sen edessä uhrata, koska se vasta kalliiksi tulee.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View