rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Kivat työpaikat  (Luettu 1449 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2024 kello on 08:35
  • Strömma Kemiönsaari
Kivat työpaikat
« : 17.02.2011 kello on 11:05 »
Hitsi kun olis vielä nuori ja vapaa niin olis kaikkia kivoja työpaikkoja tarjolla juuri näin kesän kynnyksellä!

Varsinkin kun saaristo herää eloon, niin on hyvin eksoottisia työtilaisuuksia eri saarilla ja satamissa ja ravintoloissa, muttei enään voi ottaa vastaan tollaisia kausiluonteisia hommia kun on aikuinen ja maksut jyllä ympäri vuoden.

Vai eläiskö sitä 6kk töissä ja 6kk himassa tyylillä???

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:16.02.2022 kello on 23:11
Vs: Kivat työpaikat
« Vastaus #1 : 17.02.2011 kello on 11:13 »


Vai eläiskö sitä 6kk töissä ja 6kk himassa tyylillä???
helpol, jos siit työstä saa 12 kuukaden palkan  ::) ;D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 3.01.2022 kello on 19:44
Vs: Kivat työpaikat
« Vastaus #2 : 17.02.2011 kello on 11:24 »
Hitsi kun olis vielä nuori ja vapaa niin olis kaikkia kivoja työpaikkoja tarjolla juuri näin kesän kynnyksellä!

Varsinkin kun saaristo herää eloon, niin on hyvin eksoottisia työtilaisuuksia eri saarilla ja satamissa ja ravintoloissa, muttei enään voi ottaa vastaan tollaisia kausiluonteisia hommia kun on aikuinen ja maksut jyllä ympäri vuoden.

Vai eläiskö sitä 6kk töissä ja 6kk himassa tyylillä???

mitee ois virkavapaa ... vaik 6kk ja koklaat jotain muuta ammattii ... minul ainakin kaks tuttuu vaihtoi 50v uuteen ammattiin puutarha-allale , tosin he myöskin kouluttautui sinne , mut ovat taas niin tarmoa täys ja puhkuu intoo .. jot rohkeesti vain .. tai sit säästät kaik lomas ja otat pestin vaikka harjoittelupalkalla sihen hommaan mikä kiinostaa ... kesällä on kivaa tietty ulkohommat .. mut entäs sit jos koko kesä sataa ja on  kylmää ... kandee mietiä tarkkaan .. eikös täs elämäs muutenkin tehdä valintoja .. voihan ne olla vaix vähän radikaalisempisiaki n sit .. yritä edes .. ei jää kaduttaan sit kiikustuolis , et elämä meni menojaan ... minä en  :) :)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2024 kello on 08:35
  • Strömma Kemiönsaari
Vs: Kivat työpaikat
« Vastaus #3 : 17.02.2011 kello on 11:34 »
No joo ollaanhan me tehtykkin kaikenlaista½! Ollaan molemmat alunperin opettajia mut mamma kouluttautui just puutarhuriks Tuorlassa ja silloin meillä oli kakkosasunto Runosmäessä.

Ite olen ollut baarissa, ruottinlaivoilla mutta pääasiallisesti nuorison parissa olen leipäni hankkinut! Joo toi vuorotteluvapaa on käynyt mielessä, mut sit lähtee lomaedut jotka ovat aikas iso plussa, varsinkin mökkirakentajalle!

Mutta just noita saaristopaikkoja olis vaikka kuinka ja kaverit on vähän kysellytkin töihin, mutta lähde nyt sitten jonnekkin kolmen neljän lautan taakse koirineen kun samalla pitäis täälläkin hoidella taloa pihaa ja rakentaa mökkiä!!!

Mut just noi sesonkipaikat olis hauskoja ja kaukaiset saaristopuodit ja satamaisäntähommat ja vaikka mitä.... Onneks on kavereita ympäri saaristoa että majoitus kyllä aina järjestyis....  saahan sitä haaveilla ;D

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 6.06.2016 kello on 21:49
Vs: Kivat työpaikat
« Vastaus #4 : 17.02.2011 kello on 15:44 »
Mut just noi sesonkipaikat olis hauskoja ja kaukaiset saaristopuodit ja satamaisäntähommat ja vaikka mitä.... Onneks on kavereita ympäri saaristoa että majoitus kyllä aina järjestyis....  saahan sitä haaveilla ;D
Mää lopetin sen haaveilun  ;D Kartano on tämmönen sesonkipaikka, tämä toinen sitten (ehkä joskus) pitää leivän syrjässä kiinni talvella (on siis kesän palkollisten pyöritettävänä)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 3.01.2022 kello on 19:44
Vs: Kivat työpaikat
« Vastaus #5 : 17.02.2011 kello on 17:16 »
Mää lopetin sen haaveilun  ;D Kartano on tämmönen sesonkipaikka, tämä toinen sitten (ehkä joskus) pitää leivän syrjässä kiinni talvella (on siis kesän palkollisten pyöritettävänä)

just noin ... moon vaan rohkeesti alkoi siihen hommaan mihin haluskin...ei kannata jäädä nyhjään sinne missä nyt on , jos ei haluu siellä olla .. itselläni  oli maailman paras duunipaikka  silloin , kun olin palkkaa nauttivana  .... en ois sieltä ikinä pois jäänyt , kuin vasta eläkkeelle ... mut niinkuin monesti tapahtuu tänäkin päivänä ... loppuu se paraskin työ ..niin myös minullakin  siinä firmas , jossa vaihtui uudet tuulet siis omistajat ... silloin tämä  tytteli sai lähteä ... mut en jäänykkään makaan lehtereille vaan menin yrittäjäkursseille , joka onneksi tapahtui samaan aikaan , kun vielä olin työssä , olihan minulla irtisanomis aika ja tein sen kurssin iltaisin sen jälkeen , kun töistä pääsin   ...niin sain hiukkasen tietoutta... miten toimin yrittäjänä ... siitä se sit  alkoi yrittäjyys .. nautin joka hetkestä minkä siinä työs sit olinkin .. oli aivan ihanaa herätä aamulla töihin , kun tiesi .. minuu ei potkita täst firmast pihalle ...päivät toki venähti .. yö unoset jäi minimiin .. mut kun työ oli antoisaa ja kivaa .. no toki rakas puolisoni .. autoi aina sen minkä työltään ehti ... ei olut häitä mitiä ... sit vaan tuli stop ... joka ei ollut minun vikani eikä muunkaan , kuin hoitavan lääkärin töpin... mut aika haavat haalistaa ja nyt olen antanut anteeksi sille lekurille ja nautin joka hetkestä minkä saan olla tässä elämässä ... nimittäin 56 vuorokautta koomassa ... ja sieltä tähän päivään mutkien ja tuskien kauta ei ollut helppoa ... jot neuvoni on tää .. tehkää sitä mikä miellyttää .. nauttikaa elostanne .. ei koskaan tiedä miten se elämä yxkakx kolahtaa :(  :)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2024 kello on 08:35
  • Strömma Kemiönsaari
Vs: Kivat työpaikat
« Vastaus #6 : 17.02.2011 kello on 17:39 »
Naatitaan naatitaan kunhan tää pakkaskausi loppuu!  Ai juma melkeen kaks kk koomassa. huh huh

No onneks kaikki on nyt parhain päin!!!!