Tekniikkakeskustelut > Vetoautot

Toyota/ Honda miehille postia tulossa.

<< < (5/14) > >>

retkeilijä:

--- Off-Topic: ---
--- Lainaus käyttäjältä: Leader dog - 22.10.2015     kello on 06:39 ---... Saksalaiset valmistajat kutsuvat vain pakon edessä, kuten Vosu........niin ja "kampanjoista" ei kerrota kuin kysymällä niistä huollosta erikseen. CE-merkki Vosusta kuitenkin löytyy. Thumb Thumb Thumb Thumb

--- Lainaus päättyy ---

Aika pian tuli tietoa, huomioden sen, että "vika" havaittiin toisten testauksissa ja julkistettiin heti kohulla. Vie aikansa selvittää asia, antaa potkut ja kehittää korjaustoimet. Tietoa oli ensin internetissä, josta sai rekistenumeron perusteella selville koskeeko asia kys.autoa ja viime viikolla tuli myös kirje omistajalle.

Ei ole huolta huomisesta, "korjaus" ensi vuonna.  8)

Catiska:

--- Lainaus käyttäjältä: Leader dog - 22.10.2015     kello on 06:39 ---Aatella, ja voi että kun, Saksalaiset valmistajat kutsuvat vain pakon edessä, kuten Vosu........niin ja "kampanjoista" ei kerrota kuin kysymällä niistä huollosta erikseen. CE-merkki Vosusta kuitenkin löytyy. Thumb Thumb Thumb Thumb

--- Lainaus päättyy ---
Noh, tuota toyotani (lexus) huolto kun aloin selvittelemään niin samalla selvisi että päällä on myös yksi takaisinkutsukampan ja. Ei siitä paljoa huhuiltu tai ilmoiteltu minulle, vasta huoltoon kun soitin asia minulle kerrottiin.

Itse huoltoasia ei vain selvinnyt kun arpovat mitä siihen huoltoon kuuluu ja mitä ei. Kahdenlaista ohjeistusta ja arvontakoneisto ei ole saanut tehtyä asiasta päätöstä.

Auto on kyllä muuten tarjonnut minulle huoletonta kyytiä (kuten aiemmat sakutkin) mutta jotkut huonosti suunnitellut/toteutetut asiat nyppii jokapäiväisesti. Melkein mieluummin otan sen aavistuksen suuremman riskin mahdollisesta viasta kuin kärsin joka päivä huonosta tuotekehityksestä ja suunnittelusta.

Seuraavan auton valinta kun tulee kohdalle on Lexus mukana mutta ensi kerralla pitää tutustua kapineeseen hieman pidemmällä koeajolla jotta ehtii koluta kaiken läpi

Lähetetty minun SM-A300FU laitteesta Tapatalkilla

MCL:
Catiska kirjoitti: "Ei siitä paljoa huhuiltu tai ilmoiteltu minulle, vasta huoltoon kun soitin asia minulle kerrottiin."

Eipä kaikista valmistajan piikkiin menevistä korjauksista huudellakaan, vaan tehdään seuraavassa MERKKIhuollossa. Välittömästi turvallisuuteen liittyvät taas kutsutaan ylimääräiselle käynnille herkemmin.

Kerran kahvitellessani erään eurooppalaisen automerkin huoltopäällikön kanssa, näimme ikkunasta, kun asentaja ajoi uudenkarkean pikkuauton huollettavaksi.
Päällikkö tokaisi, että ei asiakas tiedäkään, että tässä huolto-ohjelman mukaisessa öljynvaihtohuolloss a tehdään 21 kappaletta muutos- ja korjaustoimia.

Ainoa asia, mikä näkyy asiakkaalle on se, että huoltoa ei tehdä odotellessa, vaan aikaa varataan ainakin kolme tuntia.

Ongelma saattaa olla se, että mikäli auto ei käy merkkiorganisaatioi ssa, eikä kyse ole viranomaisen valvomasta takaisinkutsukampan jasta ( kuten ei useinkaan ole ) niin ylimääräiset parantelut jäävät pois.

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: MCL - 22.10.2015     kello on 11:33 ---Ongelma saattaa olla se, että mikäli auto ei käy merkkiorganisaatioi ssa, eikä kyse ole viranomaisen valvomasta takaisinkutsukampan jasta ( kuten ei useinkaan ole ) niin ylimääräiset parantelut jäävät pois.

--- Lainaus päättyy ---

Tuo on minusta rikollista....    >:D

MCL:

--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 22.10.2015     kello on 18:12 ---Tuo on minusta rikollista....    >:D

--- Lainaus päättyy ---

Ajattelitko, että jokainen paja on reaaliaikaisessa yhteydessä autotehtaisiin ja on kykenevä esimerkiksi öljynvaihdon yhteydessä vaihtamaan mahdollisia tehtaan piikkiin meneviä osakokonaisuuksia tai tekemään ohjelmallisia muutoksia?

Vierestä seuranneena tuntuu huoltonäytön nollaaminen olevan ylivoimainen tehtävä joillekin valtakunnallisille "vapaille" huoltoketjuille, jotka mainostavat tehdastakuiden säilymistä heillä huollettaessa. Täytyy vain ihmetellä minkä tehtaiden, ehkä Akun tehtaiden?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View