rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Pelastakaa Antti Korhonen , opettajille työrauha , nimi adressiin  (Luettu 9239 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:04
^
Tarkasti ottaen opetusvirasto suoritti erottamisen, mutta rehtori oli asiassa aloitteellinen. Se tässä kieltämättä ihmetyttää.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:21.07.2023 kello on 01:10
  • Vaasa
Pitihän tämä allekirjoittaa. Lasten suojelemisestahan tällaien on alunperin lähtenyt, mutta kohtuus kaikessa. Kukaan ei varmasti tarkoita koulun kurinpalautuksella sitä viime vuosisadan "karttakepillä kynsille" tasoa, vaan ihan perus käytöstapojen ja työrauhan ylläpitämistä.

Edit: tässä siis tapahtuma, jonka perusteella potkut annettiin, mikäli ette ole nähneet:
http://aijaa.com/YXcCFK
« Viimeksi muokattu: 9.04.2013 kello on 10:19 »

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:18.04.2023 kello on 21:42
Allekirjoitan ajatuksen; siis sen että opettajilta on viety välineet kasvattamiseen ja järjestyksen ylläpitoon (ja sitäkautta kunnolliseen opettamiseen) kun ylilyöntien ja liiallisten voimakeinojen pelossa on menty sinne toiseen ääripäähän.

En kuitenkaan tiedä, mitä tässä tapauksessa todellisuudessa on tapahtunut, ja mitä on taustalla, enkä kuulopuheiden perusteella adressiakaan allekirjoittaisi. Mutta asiastahan on nyt oikein poliisitutkinta vireillä, joten eivätköhän ne faktat sieltä selviä!

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:07

Mihin tämä mailma on menossa vapaan kasvatuksen takia? Vastuu kasvatuksesta kuuluu kodeille.

Toki kuuluu, mutta vastuuta on myös kouluilla ja nykyään myös tarhoilla.
Kyllä opettajilla ja koulujen muulla henkilökunnalla pitää olla mahdollisuus taata muitten oppilaitten mahdollisuus oppia ja hyödyntää koulujen antamat opit sekä taata työrauha.

Tyttäreni yritti opiskelutyönä tehdä tutkimusta aiheena "Opettaja henkisen ja fyysisen väkivallan kohteena". Lupaa tälle hän ei saanut, asia käsiteltiin rehtoreitten ja koululautakunnassa, mutta kaatui siihen, ettei lupaa annettu opettajille vastata kyselyyn ja osallistua haastatteluihin.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:27.04.2024 kello on 09:44
  • Kulkija
Tälle miehelle mitali ja potkuista päättäneille itselleen seuraamus.  >:(

Nyt ei ehdi lukea enempää...

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:19.07.2014 kello on 19:02
Tyttäreni yritti opiskelutyönä tehdä tutkimusta aiheena "Opettaja henkisen ja fyysisen väkivallan kohteena". Lupaa tälle hän ei saanut, asia käsiteltiin rehtoreitten ja koululautakunnassa, mutta kaatui siihen, ettei lupaa annettu opettajille vastata kyselyyn ja osallistua haastatteluihin.

Eli hyssytellään vaan asiat pois. Kyllä tämä jo kertoo koulumaailmassa asioiden olevan todella huonolla mallilla...  :(

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:24.12.2023 kello on 15:35
   Ellei opettajille anneta riittäviä valtuuksia kurin ja järjestyksen ylläpitämiseen, niin seuraava vaihtoehto onkin viralliset järjestyksen valvojat. (On jo suunnitteilla)
   Mieluumin tietenkin kunnon oikeudet opettajille ja jos ei auta niin sitten polliisit kouluun. On se ihme kun tämäkin ongelma on tiedostettu pitkään ja mitään ei tehdä opettajien hyväksi.
Joo, mitali ja nimi adressiin tälle rohkealle opettajalle joka uskaltaa uhmata koko oikeusvaltion lakeja positiivisessa mielessä.


*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:16.07.2023 kello on 14:11
  • 1299XX
Mihin tämä mailma on menossa vapaan kasvatuksen takia? Vastuu kasvatuksesta kuuluu kodeille.

Allekirjoitin. Omat pienet karvapäät nököttävät vielä ala-asteella, mutta on siellä kyllä opettajina varsin munatonta porukkaa.
Siis, vaikka omat karvakorvat ehkä tälleen äidin nokan edessä muistaa käyttäytyä kunnolla, niin esim naapuri on pojan kuullut kiroilevan oikein rehvakkaasti. Reipas naapuri oli onneksi ottanut pojan puhutteluun ja siitä isot pisteet hänelle. Meillä ainakin esikoinen (poika) aiheuttaa välillä koulussa harmaita hiuksia sekä opettajalle, että äidille. Yhtä avustajaa taannoin juuri nimittelu Homo-Petteritksi, vaikkei kotona uskaltaisi moisia suustaan päästää.

Eli olen samaa mieltä että kasvatus kuuluu kotiin, mutta kun me vanhemmat emme voi siellä koulussa olla 24/7 vartioimassa että se lapsi käyttäytyy niin kuin pitäisi. Siihen kohtaa minäkin kaipaan siltä opettajalta sitä auktoriteettia muistuttamaan asiasta. Tai jos esim on läksyt tekemättä niin olen opettajalle sanonut että ihan vapaat kädet hänellä jättää poika niitä koulun jälkeen tekemään. Opettaja kieltäytyy joka kerta, sillä hänen velvollisuutensa on huolehtia että kuljetusoppilas ehtii bussiin. Minä taas olen sitä mieltä että kävelköö kotiin ja miettiköön matkalla haluaako useinkin 8 km matkan kävellä..

Ja 99:n linkkiin viitaten, ei oman koulun rehtori voi enää täällä juuri tuon takia vaatia oppilaita koulumatkalla pitämään pyöräilykypärää (laki sen tosin vaatii). Ennen koulu on sen vaatinut ja kypärättömyydestä on joutunut puhutteluun. Nyt ei voi koulu saa edes huomauttaa asiasta. Ja tuon koulumatkakiusaamis een puuttuminen on kokonaan vanhempien vastuulla  >:D

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:16.07.2023 kello on 14:11
  • 1299XX
Eli hyssytellään vaan asiat pois. Kyllä tämä jo kertoo koulumaailmassa asioiden olevan todella huonolla mallilla...  :(

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012092616124060_uu.shtml

Kai nämäkin sankarit saa kohta kenkää  ::)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:04
Opettaja kieltäytyy joka kerta, sillä hänen velvollisuutensa on huolehtia että kuljetusoppilas ehtii bussiin. Minä taas olen sitä mieltä että kävelköö kotiin ja miettiköön matkalla haluaako useinkin 8 km matkan kävellä..



Siinäpä se ero, sinä saat laittaa lapsesi kävelemään, mutta ei tuossa tilanteessa opettaja. Jos matkalla tapahtuu jotakin, vastuussa on silloin opettaja.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:16.07.2023 kello on 14:11
  • 1299XX
Siinäpä se ero, sinä saat laittaa lapsesi kävelemään, mutta ei tuossa tilanteessa opettaja. Jos matkalla tapahtuu jotakin, vastuussa on silloin opettaja.

Mutta kun se munaton opettaja ei tee sitä edes mun luvalla tai mun vaatimuksesta..   ::)
Enhän minä täältä pääse vahtimaan että se poika sinne kouluun jää...
Sitä tässä just kaipaan että kun vanhemmat kanssa yhdessä sovittais että näin tehdään, niin se opettaja sitten pitäis siitä myös kiinni.
Sen ymmärrän että opettaja ei sitä voi "omin päin" tehdä..

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:04
^
En nyt ihan tunne juridiikkaa tuolta(kaan) osin, mutta luulen ettei opettaja voi toimia vastoin sääntöjä edes vanhempien luvalla.

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:07
  • Epsoo
ettei opettaja voi toimia vastoin sääntöjä edes vanhempien luvalla.

Eli säännöissä on selkeä virhe. Esimerkiksi omien lasten koulussa ei oppilaat saa luovuttaa opettajalle kännykkäänsä tuntien ajaksi edes vapaaehtoisesti, eikä eides vanhemmat pysty valtuuttamaan opettajaa ottamaan puhelinta. Se kyllä kävisi että menisin itse tunnin alussa sinne ja ottaisin pojalta puhelimen jonka jälkeen antaisin sen opettajalle, mutta kuka tätä pystyy tekemään joka tunnin alussa? >:(

(onneksi omalla jälkikasvulla ei tuo puhelin ole vielä noussut ongelmaksi asti, uskovat sentään vielä vanhempiaan)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:10.04.2024 kello on 14:42
  • nautitaan elämästä niin kauan kuin voidaan.......
Laitettu  Thumb