Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä

Starttiakun lataus puskissa

<< < (9/13) > >>

vaanari61:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku -  6.04.2013     kello on 10:07 ---Ei mulla ole sellaisia hemmetin pitkiä apukaapeleita. Hupiakku kun on vielä koteloituna omassa poterossaan auton takapäässä.

--- Lainaus päättyy ---

Et tarvi kui toisen kaapelin, + kaapelin.

Runko toimii - kaapelina   ......

Helppoo kuin heinänteko , tammikuussa Kuusamossa . . .

retsasung52:
Minä kuletan mukana aggrekaattia (isoa) 3Kw, siitä huono homma etten vielä koskaan ole tarvinnut !

perho-ukko:
Puolitoista kuukautta puskissa yhtä soittoa,ei ole virta loppunut,Kompressori pakastin,mutta on omat kytkennät kennojen ja akkujen osalta.

Aakku:
Yhteenvetoa

Kysymys oli siis teoreettinen.. Ei minulla koskaan starttiakku tyhjä ole ollut.

Helpoin tapa on mielestäni napata laturi matkaan. Kytkeä sen toinen pää invertteriin ja toinen pää akun napoihin.
Vielä asiaa voisi yksinkertaistaa siten, että laittaa väliin tupakansytkäriadapt erin ja lataa starttiakkua sytkärin kautta. Silloin ei tarvisi vaivautua edes ulos menemään.

Tuo kennon kanssa lataaminen tuntuu turhalta jippoilulta. Eikä tuo yhden kaapelinkaan mukana kantaminen varmaan ole mielekästä. Etenkin kun sen olisi oltava ainakin 5-6m pitkä.

Turhan Höpöttäjä:

--- Lainaus käyttäjältä: retsasung52 -  6.04.2013     kello on 21:51 ---Minä kuletan mukana aggrekaattia (isoa) 3Kw, siitä huono homma etten vielä koskaan ole tarvinnut !

--- Lainaus päättyy ---

Sama täällä. Mutta kun minä olen niin pieni mies ja erilainen nuori, niin mukana puskareissulla 650W:n Honda. Se on varalla, en ole vielä tarvinnut.  :D

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View