rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Kesärenkaat  (Luettu 111861 kertaa)

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:33
  • Autossa on pyörät
Vs: Kesärenkaat
« Vastaus #390 : 28.04.2015 kello on 13:54 »
^
Taisit olla "simassa"  :D

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 8.08.2025 kello on 20:21
« Vastaus #391 : 28.04.2015 kello on 19:41 »
En minä tosiaankaan muista, mistä vuosimallista oli kyse.
Eikä sillä automerkillä niin väliäkään ole. Pointti oli vain siinä, että moni nuorempi kuski ei edes tiedä absittomista autoista. Sitten saattaa käydä niin, että ihmetellään, että mikäs valo se siinä loistaa. Seuraava jarrutus sitten liukkaalla voi olla kohtalokas.

Neiti ajoi kortin -09 opetusluvalla. Meillä lojui siihen aikaan sällin vanha Corolla -91 ylimääräisenä kun hän oli hankkinut uuden auton ja sillä Corollalla sitten ajettiin kortti.
Aloitettiin ajaminen tammikuussa ja ajettiin paljon ja inssin neiti ajoi toukokuussa. Ajoa niin keskustassa kun pienillä mutkaisilla ja mäkisillä teillä. Autossa ei ollut minkäänlaisia nykyhärpäkkeitä, ja alla kitkarenkaat. Liukkaan kelin radalla oli hauska katsoa kun neidillä oli jo jonkinlainen käsitys siitä miten auto käyttäytyy liukkaalla ja miten korjataan luistot. Oli ainoa auto sillä ajovuorolla jossa ei ollut ABSeja eikä ajonvakautuksia.

• Kalustoon kuuluva
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #392 : 28.04.2015 kello on 20:11 »
Minä opetin vanhemman tyttäreni about 15v sitten II-koppasella Golfilla. Ei ollut apseja eikä sipsejä

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:29.11.2025 kello on 13:06
  • Kulkija
« Vastaus #393 : 28.04.2015 kello on 21:13 »
Autossa ei ollut minkäänlaisia nykyhärpäkkeitä, ja alla kitkarenkaat. Liukkaan kelin radalla oli hauska katsoa kun neidillä oli jo jonkinlainen käsitys siitä miten auto käyttäytyy liukkaalla ja miten korjataan luistot. Oli ainoa auto sillä ajovuorolla jossa ei ollut ABSeja eikä ajonvakautuksia.

Hyvä.  Thumb Koulukavereitten kanssa ajeltiin ensimmäisenä korttitalvena jäärataa ja otettiin aikaa. Siinä oppi hallitteen takavetoisen luistot. Loogista ja helppoa ajoa verrattuna faijan etuveto-Jettaan, joka vain puski.

Mun mielestä sellainen kuski ei ole riittävän taitava, joka ei oikeasti hallitse luistoissa ajoa.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 1.12.2025 kello on 17:38
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
« Vastaus #394 : 28.04.2015 kello on 21:17 »
Hei keskustelijat. Polliisit tulloo, kun aihe oli kesärenkaat.  ;D
Ainakin silloin tulloo, jos minä poikkean aiheesta.  ::)

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 3.02.2021 kello on 18:57
« Vastaus #395 : 2.05.2015 kello on 17:54 »
Tiedä tuosta autopiltistä mutta ihan lukematta ko artikkelia luotan tuollaiseenkin pilttiin enemmän kuin yksittäisen ihmisen eriaikoina ajamina ja sen perusteella vertailemalla...
Kukaan meistä ei aja renkaita loppuun niin nopeasti että tuosta syntyisi edes jonkinlainen uskottava vertailu. Harva ajaa edes samalla autolla kovin monia rengaskertoja ja muutenkin parin rengaskerran takaiset kokemukset ovat historiaa jo muutenkin, mistään niitä renkaita ei saa uutena enää hankittua.

On täysin turhanaikaista kertoilla kokemuksia eri renkaiden väliltä jos ne on muodostunut eri autolla, eri aikaan jne. Kertoo enemmänkin ko henkilön arvostelukyvyn puutteesta kuin todellisesta vertailusta...
Puhut aivan totta. Kuitenkin tuollakin autolla oon 2,5v aikana kokeillut kolmia kesärenkaita, ja aiemmilla saman tehoisilla ja -painoisilla autoilla melko monia muita rengasmerkkejä. Kyllä kaikilla muilla renkailla on auto mennyt tarvittaessa leveää luisua helposti, mutta ei näillä.

Pitääpä joku päivä oikein mittoa jarrutusmatka ja kokeilla, saisko kännykällä tallennettua nättiä kiihtyvyyskäppyrää. Kännykän kiihtyvyysanturit toki on mitä on, mutta jarrutusmatkan kauttahan tuon virheen saa arvioitua.

• Kalustoon kuuluva
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #396 : 2.05.2015 kello on 18:16 »
Puhut aivan totta. Kuitenkin tuollakin autolla oon 2,5v aikana kokeillut kolmia kesärenkaita, ja aiemmilla saman tehoisilla ja -painoisilla autoilla melko monia muita rengasmerkkejä. Kyllä kaikilla muilla renkailla on auto mennyt tarvittaessa leveää luisua helposti, mutta ei näillä.

Pitääpä joku päivä oikein mittoa jarrutusmatka ja kokeilla, saisko kännykällä tallennettua nättiä kiihtyvyyskäppyrää. Kännykän kiihtyvyysanturit toki on mitä on, mutta jarrutusmatkan kauttahan tuon virheen saa arvioitua.
Siis olet ajanut jo 2,5v aikana kahdet loppuun ja nyt taas uudet alla ? Ja ne muutkin oli  testatessasi uusia ?
Itse en muista milloin olisin auton saanut luistoon kesäkelillä.

• Kalustoon kuuluva
« Vastaus #397 : 2.05.2015 kello on 18:38 »

Itse en muista milloin olisin auton saanut luistoon kesäkelillä.

Autonvalintakysymys . Nykyautoista harva suostuu tuohon ilman että kytkee luistonestot pois

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 9.10.2020 kello on 12:17
    • East Coast Fellows
« Vastaus #398 : 2.05.2015 kello on 19:07 »
Ja moni, kuten MB, kytkee leveässä luisussa esp järjestelmän takaisin päälle automaattisesti.

Laaturenkailla päästään muutenkin melko hyviin sivuttaiskiihtyvyyk siin, ei niiden katurenkaiden välillä kovin suurta eroa ole. Siksi noillakin saat aika vastaavalla tavalla autosi sladiin jos vain yrität.

• Kalustoon kuuluva
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #399 : 2.05.2015 kello on 19:11 »
Autonvalintakysymys. Nykyautoista harva suostuu tuohon ilman että kytkee luistonestot pois
Kyllä kokemuksen mukaan saa aika kovaa normaalilla maantiellä ja rampeissa mennä kuivalla kelillä jotta saisi luistoon.
Eriasia nuoriso kun menee munkkeja vääntämään parkkikselle.
Jotenkin tuntuu että useimmissa paikoissa tulee järki ja nopeusrajoitukset vastaan. No niitähän ei nuorisolla tunnetusti ole, muistelen omaa nuoruuttani  ::)

• Karavaanari
« Vastaus #400 : 2.05.2015 kello on 19:24 »
Nyt täällä alkaa mennä jo puurot ja vellit sekaisin... Normaaliliikenteess ä jne.. Eikö teistä kukaan koskaan leikittele autolla suljetulla tai muuten vaan turvallisella alueella? Minä leikittelen, toisinaan. Siksipä tiedän myös, miten autoni käyttäytyy ääritilanteissa. Ja kyllä, MB:n esp ei kytkeydy kokonaan pois, vaan aktivoituu kun kaasu nostetaan ylös.

• Kalustoon kuuluva
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #401 : 2.05.2015 kello on 19:30 »
Oi niitä aikoja, minä olen puhunut normaaliliikenteest ä koko aika. Se voi kyllä käsittää kovaakin ajoa.  Tuo yleisessä liikenteessä leikkiminen on kallista. Kaverini tuttavanpoika ajoi kilpaa siviilipollujen kanssa. Arvaa kumpi oli pomo kun pysäytti. Nyt ei ole silläkään korttia , aikoihin.......
Ääritilanteitakin jossain tullut kokeiltua.

Edit: Ehkä sopivampi palsta  :P http://radalle.com/
« Viimeksi muokattu: 2.05.2015 kello on 21:12 »

• Kalustoon kuuluva
« Vastaus #402 : 2.05.2015 kello on 21:19 »
Radalla käynti on hauskaa. Tuppaa vaan bensat ja renkaat suureksi osaksi jäämään sinne.

• Kalustoon kuuluva
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #403 : 2.05.2015 kello on 22:19 »
Onhan ne Mazzallakin kai jääneet, kun kolmannet renkaat jo kahden ja puolenvuoden aikana. ;)
Se siitä :laugh:

• Karavaanari
« Vastaus #404 : 3.05.2015 kello on 14:17 »
Yhdet möin käytettynä, toiset ajoin kesässä hampaille kun oli auraus pielessä, nyt on auraus nollissa ja kuluu tasaisesti. Pitäis heittää kokeeksi karvan verran auraukselle, nyt on vähän epämersumainen urissa.

Edit: Tokihan tuolta pyöräkoteloista saattaa joskus nousta jotain savunpoikasta, muutenhan sitä vois ajaa vaikka etuveto-Tojotalla.