Tekniikkakeskustelut > Vetoautot

Kesärenkaat

<< < (69/111) > >>

kalavaanari:
Norjan keikka tehtiin talvirenkailla ja nyt vaihdoin kesäkumit alle. Muutamaan viikkoon ei ole reissuja tiedossa ja sitten on jo täällä etelälapissakin kesäkelit lähes joka päivä.

Alan:

--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 - 24.04.2015     kello on 10:50 ---Eikö sillä ole mitään merkitystä, jos jarrutusmatka on vaikka 50m kesärenkailla ja 70m vanhoilla talvirenkailla?

--- Lainaus päättyy ---

Tai jos lähteepi perä luisuun pidon loppuessa ennen etupäätä.

pamaus:
Äsken ajelin kotiin päin, niin tiellä oli paikka paikoin 5 cm loskakerros.

Yrjö:

--- Lainaus käyttäjältä: virpimu76 - 23.04.2015     kello on 17:47 ---Ei se hjyvä rengaskaan aina tilanetta pelasta, jos kuskilla kaikkitietävä minä saan kaahata ajotyyli.. :(

--- Lainaus päättyy ---
  Se kunnon renkaiden hyvä pito on niin helppo ulosmitata, kun tehoa löytyy melkein joka ropposessa.
  Joidenkin tutkijoiden mielestä kuljettejan osuus onnettomuuksiin on 70-80 %, vaikka aina kolarin syy pyritään vierittämään olosuhteiden/välineen tiliin.Ehkä kuljettajan osuus kolareihin on todellisuudessa lähes 100 %.  Itsekkin aina kolhun jälkeen syyttänyt milloin mitäkin, vaikka syynä ollut oma moka. Renkaiden loppukäyttäjänä mm. huonoja kummeja, aika harvoin oon ostanu uusia.
  Poikkesin AVK:lla viime viikolla, aika hyviä nastarenkaita niissä rutuissa näytti olevan, eivätkä olleet estäneet onnetomuutta. Tosin jos minun Opeli joutuisi huonoilla kummeilla lunastukseen, niin paalattavaksi se lähetettäisiin kolari paikalta.

Aakku:
^
Tuossa taannoin yksi kuljettaja kertoi ajaneensa varovasti kesärenkailla syksyn ekoilla liukkailla. Kun sai uudet nastarenkaat, niin totesi, että nyt uskaltaa taas ajaa reippaammin.....
Kumpikohan oli turvallisempi tilanne?

Vakuutusyhtiön mainos aikoinaan oli paljon puhuva. "Vakuutus tarvitaan todellisen ja kuvitellun ajotaidon väliin."

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View