Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin tietotekniikka

Tietoturva ajantasalle

<< < (5/7) > >>

Haapaniemen Paroni:
Just päivitin elisan tietoturvan ;)

HiTec:

--- Lainaus käyttäjältä: kimi - 23.01.2014     kello on 12:32 ---Eikö tuo Microsoftin Essentials ole myöskin pidetty hyvänä.

--- Lainaus päättyy ---

No eipä tuota MS:n testitulosta kovin kehuttavana voi kyllä pitää :-X

http://www.tietokone.fi/artikkeli/uutiset/tama_on_paras_virustorjuntaohjelma_windowsille

--- Lainaus ---Microsoftin virustorjunta ei ole AV-testin mukaan samalla tasolla kilpailijoiden kanssa. Käytännön virustorjuntatestis sä esimerkiksi F-Secure, Bitdefender ja Kaspersky tunnistivat kaikki tunnetut haittaohjelmat, mutta Microsoft jäi alle 80 prosenttiin.
--- Lainaus päättyy ---

K.E.V:

--- Lainaus käyttäjältä: K70 - 23.01.2014     kello on 12:04 ---Löytyi sopiva valmis otsikko, niin laitetaan tänne...

kun toisessa topicissa kaivellaan ratkaisuja iLuurin ongelmiin, niin eipä ne siihen rajoitu.
Itse olen aika händikäppi näiden tietoteknisten vermeiden kanssa. Sen takia meillä on varmaan hirmuinen kasa laitteita, joiden kyljessä on puraistu omena  :)

Duunikoneena on win7 läppäri.

Tyttärelle erehdyin ostamaan nyt pc-läppärin ja aivan hillitöntä päivitysrumbaa ja sitten siinä on win8, tai nyt 8.1. Aivan outo systeemi.
Oon jokusen verran nyt konetta pyöritellyt ja saanut siihen sen miljoona päivitystä asennettua...varmaa n iso osa turhiakin.
Mutta mitäs raati suosittelisi tietoturvapuolelle, onko jotain hyvää ilmaisohjelmaa, vai hankinko suosiolla jotain f-securea, tms.?
Macin ja ylisuojatun duunikoneen kanssa kun näistä ei ole tarvinnut välittää, niin ei mitään hajua, mihin päätyä.

--- Lainaus päättyy ---
Win 8 ja 8.1 sisältää virusturvan itsessään. Ei kaipaa koneen puolesta muuta, jos käyttäjän. Se on eri asia.

tuo päivitysrumba tulee uudessa koneessa aina eteen , varsinkin kun ostaa 8:lla niin se päivittää heti 8.1:n.

Fenix:
Itse en luottaisi pelkkään mickey$oftin tarjoamaan virusturvaan. Ne kun tuppaavat laahaamaan niin pahoin jäljessä, kuten windowsin tietoturva ylipäänsä. Alkavat nuo huijaukset olla jo niin taitavia, että vaikkei epäilyttävillä sivustoilla kävisikään, niin sellaiselle saattaa päätyä ihan asiallisenkin linkin kautta, saati se että turvallisinakin pidettyjä sivustoja/osoitteita on kaapattu haitakkeiden levitykseen.

Itsehän en windowsia käytä, vaikka muutama lisenssi onkin koneiden oston yhteydessä tullut pakolla mukaan. Se kun on mielestäni itsessään maailman laajimmin levinnyt haittaohjelma. Tai on minulla jo kiintolevyllä tilaa varattuna virtuaalikoneelle linuxin alla, mutta en vaan ole vielä keksinyt mitään syytä ottaa sitä käyttöön ja niin itse käyttökärjestelmä on jäänyt asentamatta. ;D

K.E.V:
Varmaan minä , asiakkaani ja tuttuni on niin epäkiinnostavia kohteita, että tuo M$;n turva riittää. Windowsissa.

Taas tuosta Linuxista mihin tämä jostain kummasta syystä hyppäsi  ::)
Olen laittanut aina silloin tällöin Linuxin johonkin myyntikoneeseen , siinä on vain se vika ettei ne myynnissä kelpaa kellekään.
Kaikki Linuxin käyttäjät ovat niin kuin te , niin nörttejä tai sitten ne toiset, nörteiksi itseään luulevia.
Ettei heille valmiiksi asennettua konetta saa myytyä. Olen palauttanut yleensä jonkin M$:n ohjelmiston niin taas kauppa käy.

Nyt voidaan taas palata otsikon aiheeseen  Thumb

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View