Tekniikkakeskustelut > Käyttö- ja jätevesi
Harmaavesityhjennys napilla tai sisävivulla
tsahkali:
Kyllähän sitä tuollainen startin 'solenoidi' jaksaisi hanan avata, joten eikun virittelemään... :D
kookaburra:
--- Lainaus käyttäjältä: kuusaan.matti - 2.04.2013 kello on 20:02 ---Ei kai se suuri synti ole varsinkaan vanhemmitten jos pikkusen kulkiessa lirahtaa mukin huuhtasuvettä...
::)
--- Lainaus päättyy ---
Ei ole suurikaan synti. Varsinkaan jos siinä tappituntumassa roikkuu joku perseensuti likaisine tuulilaseineen..... ;D ;D
kuusaan.matti:
--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 2.04.2013 kello on 20:32 ---Kyllähän sitä tuollainen startin 'solenoidi' jaksaisi hanan avata, joten eikun virittelemään... :D
--- Lainaus päättyy ---
Semmmoinen jaksaa, mutta jos jää päälle niin sulaa tai palaa joku.
Oliskin kätevää sellainen hana joka vaihtaa tilaa auki/kiinni, muttei muuten virtaa veisi.
Solenoidiventtiili! sellaisen kyllä olen nähnyt (vaiko unissa suunnitellut)? :)
Aakku:
Mulla oli joskus 12v magneettiventtiili kaasukäyttöisessä autossa. Sillä vaihdettiin bensa kaasupuolelle.
Eikö sen voi siten järkätä, että se venttiili on jännitteetön silloin kun hana on kiinni? Eihän se silloin kärähdä, eikä kuluta virtaa muuta kuin korkeintaan silloin kun nappia painaa.
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: kuusaan.matti - 2.04.2013 kello on 21:00 ---Semmmoinen jaksaa, mutta jos jää päälle niin sulaa tai palaa joku.
Solenoidiventtiili! sellaisen kyllä olen nähnyt (vaiko unissa suunnitellut)? :)
--- Lainaus päättyy ---
Jos haluaa 'sysäysventtiilin', niin helpoiten se käy kahdella solenoidilla. Onnistuu se yhdelläkin, pitää vaan tehdä sellainen epäkesko, joka vaihtaa puolta aina vedossa. Kyllä niitä jossain käytetäänkin, pitää hetki miettiä... ::)
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta