rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Wanhan vaunun kewätkunnostusta!  (Luettu 4007 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2024 kello on 08:35
  • Strömma Kemiönsaari
Wanhan vaunun kewätkunnostusta!
« : 7.03.2013 kello on 17:31 »
Heips!

Halusin aloittaa tälläisen nk normivaunuilijan aiheen ja nostaa ylös aivan normaalikäyttäjän varustelukuumeen ja parannuskeskustelun vailla merkkiyhteyttä vaan ihan arkipäiväisiä ajatuksia oman lomaasumuksen ympärille.

Kun meitä yhdistää varmasti halu viettää ongelmavapaita lomavuorokausia huokeaan hintaan,eivätkä matkatkaan tarvitse ylettyä välimerelle vaan ihan muutaman sadan kilometrin päästä voi löytää aivan ihania ja ennenkaikkea itselleen sopivia alueita taikka sitten puskaparkkeja.

Itse varusteluun!
Itselle tulee aina kuume ostaa uusia tekstiilejä mm pyyhkeet keittiöön ja vessaan ja sisustustyynyjä ja lattiamattoja(jotka menevät kesässä) sun muita pikkujuttuja joita löytää mm ikeasta,jyskistä jne.
Uudet untsikkatyynyt on mulle must ja lakanoja.

Pesuainepuoli kannattaa ylimitoittaa ja keittiövarusteet katsastaa...

Itse vaunun/auton "freesaamiseen" soveltuvat pienet toimenpiteet mm etulaatikon entraus,uutta teippiä?,uutta korinauhaa sivukiskoihin?vanteiden maalaus/uudet pölykapselit taikka jopa aivan uudet aluvanteet!
Puhumattakaan kunnon pesusta ja siihen kun ei oikoteitä sohvaperunille löydy,vaan se on fyysistä hommaa mitä vanhemmasta kulkineesta on kysymys ja kannattaa käyttää oikeita ja hyväksitodettuja aineita ettei mene heti kohtsilleen uusiksi,,,

Uudet renkaat ja iskarit ja jarrujen huolto lisäävät käyttömukavuutta ja turvallisuutta ja ei unohdeta vetopäätäkään(uudet ei paljoa maksa).

Yksi helppo konsti lisätä vaunun/auton tuoreutta on valojen lasien,heijastimien ja polttimojen puhdistus/vaihto ja luoksekutsuvan ulkovalon vaihto sen tuhnuisen vanhan tilalle :D

Loppujen lopuksi pienin keinoin ja pienellä rahalla saa myös lomastaan nautittavamman ja vaikkapa pitkällä tähtäimellä suoritettuna!

Nostin tämän aiheen siksi ettei kaikki retkeilyyn liittyvän tarvitse aina maksaa maltaita ja vanhat kulkineemme ovat viehättäviä omine olemuksineen ja onneksi meillä on oma lämmitinwelho joka jaksaa auttaa mitä monisaisimmissa ongelmissa.

Etuteltan voi löytää ilmoituksien perusteella ja hieman revenneen saa pilkkahintaan ja helppo suutarilla korjauttaa,,,

Kylmätiloiksi minulla on riittänyt ihan kylmälaukut muutaman päivän reissuun jos jääkaappiongelmia esiintyy ja kylmäkalleja saa vaihtaa maksutta monissa paikoissa...

Itse edustan passiivista vaunuilua vielä toistaikseksi,mutta ensi kesänä se asia kokee muutoksen mutta se ei poissulje sitä tosiasiaa ettenkö olisi kokenut retkeilijä ja ettenkö tietäisi mistä puhun! :D

Teltta ei myöskään matkassa paljoa paina ja sen voi virittää vaunun viereen jossa lapset/vieraat eivät häiritse/häiriinny.

Halusin vaan julkituoda sen tosiasian että retkeily on meidän kaikkien iloinen asia ja sitä voi harrastaa täysipainoisesti välineiden vuosimalleista taikka hinnoista taikka matkakohteista huolimatta!

Itselleni uusi makuupussi on juhlaa ja hyvä matkafiilis+koirani aina matkassa.

Nyt lyömään säästöpossua rikki jahka saisin uudet vanteet vaunuuni :D :D :D

Kertokaa omista mieltäpiristävistä ehostuksistanne vanhoihin rakkaisiin kulkineenne!     T migel :D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Wanhan vaunun kewätkunnostusta!
« Vastaus #1 : 7.03.2013 kello on 17:52 »
Heips!

Halusin aloittaa tälläisen nk normivaunuilijan aiheen ja nostaa ylös aivan normaalikäyttäjän varustelukuumeen ja parannuskeskustelun vailla merkkiyhteyttä vaan ihan arkipäiväisiä ajatuksia oman lomaasumuksen ympärille.

Kun meitä yhdistää varmasti halu viettää ongelmavapaita lomavuorokausia huokeaan hintaan,eivätkä matkatkaan tarvitse ylettyä välimerelle vaan ihan muutaman sadan kilometrin päästä voi löytää aivan ihania ja ennenkaikkea itselleen sopivia alueita taikka sitten puskaparkkeja.

Itse varusteluun!
Itselle tulee aina kuume ostaa uusia tekstiilejä mm pyyhkeet keittiöön ja vessaan ja sisustustyynyjä ja lattiamattoja(jotka menevät kesässä) sun muita pikkujuttuja joita löytää mm ikeasta,jyskistä jne.
Uudet untsikkatyynyt on mulle must ja lakanoja.

Pesuainepuoli kannattaa ylimitoittaa ja keittiövarusteet katsastaa...

Itse vaunun/auton "freesaamiseen" soveltuvat pienet toimenpiteet mm etulaatikon entraus,uutta teippiä?,uutta korinauhaa sivukiskoihin?vanteiden maalaus/uudet pölykapselit taikka jopa aivan uudet aluvanteet!
Puhumattakaan kunnon pesusta ja siihen kun ei oikoteitä sohvaperunille löydy,vaan se on fyysistä hommaa mitä vanhemmasta kulkineesta on kysymys ja kannattaa käyttää oikeita ja hyväksitodettuja aineita ettei mene heti kohtsilleen uusiksi,,,

Uudet renkaat ja iskarit ja jarrujen huolto lisäävät käyttömukavuutta ja turvallisuutta ja ei unohdeta vetopäätäkään(uudet ei paljoa maksa).

Yksi helppo konsti lisätä vaunun/auton tuoreutta on valojen lasien,heijastimien ja polttimojen puhdistus/vaihto ja luoksekutsuvan ulkovalon vaihto sen tuhnuisen vanhan tilalle :D

Loppujen lopuksi pienin keinoin ja pienellä rahalla saa myös lomastaan nautittavamman ja vaikkapa pitkällä tähtäimellä suoritettuna!

Nostin tämän aiheen siksi ettei kaikki retkeilyyn liittyvän tarvitse aina maksaa maltaita ja vanhat kulkineemme ovat viehättäviä omine olemuksineen ja onneksi meillä on oma lämmitinwelho joka jaksaa auttaa mitä monisaisimmissa ongelmissa.

Etuteltan voi löytää ilmoituksien perusteella ja hieman revenneen saa pilkkahintaan ja helppo suutarilla korjauttaa,,,

Kylmätiloiksi minulla on riittänyt ihan kylmälaukut muutaman päivän reissuun jos jääkaappiongelmia esiintyy ja kylmäkalleja saa vaihtaa maksutta monissa paikoissa...

Itse edustan passiivista vaunuilua vielä toistaikseksi,mutta ensi kesänä se asia kokee muutoksen mutta se ei poissulje sitä tosiasiaa ettenkö olisi kokenut retkeilijä ja ettenkö tietäisi mistä puhun! :D

Teltta ei myöskään matkassa paljoa paina ja sen voi virittää vaunun viereen jossa lapset/vieraat eivät häiritse/häiriinny.

Halusin vaan julkituoda sen tosiasian että retkeily on meidän kaikkien iloinen asia ja sitä voi harrastaa täysipainoisesti välineiden vuosimalleista taikka hinnoista taikka matkakohteista huolimatta!

Itselleni uusi makuupussi on juhlaa ja hyvä matkafiilis+koirani aina matkassa.

Nyt lyömään säästöpossua rikki jahka saisin uudet vanteet vaunuuni :D :D :D

Kertokaa omista mieltäpiristävistä ehostuksistanne vanhoihin rakkaisiin kulkineenne!     T migel :D
Laitappa Migel YV noista vanteen koosta,niinpä käyn kysämessä tosta lähirengas liikkeestä joka tuo renkaita ja vanteita saksasta :)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2024 kello on 08:35
  • Strömma Kemiönsaari
Vs: Wanhan vaunun kewätkunnostusta!
« Vastaus #2 : 7.03.2013 kello on 17:53 »
Kiitos vaan Ristoteles mutta mulla on kans kanavat hallussa!!! :D :D :D

  • Vieras
  • Vs: Wanhan vaunun kewätkunnostusta!
    « Vastaus #3 : 7.03.2013 kello on 17:56 »
    Tuli vähän äkkiä tämä erinomainen aloituksesi. Thumb

    Meille voi vaunuloma olla vaikkapa pelkästään viikonloppu
    käynti Porvoossa. ( 50 km/suunta)

    Ei me mitään olla tuunattu sen kummemmin, paitsi usen tekee
    mieli ostaa jotain ruuan laittoon liittyvää välinettä. No
    niitä vanhoja sitten rahdataan kotiin tai kellariin.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
    Vs: Wanhan vaunun kewätkunnostusta!
    « Vastaus #4 : 7.03.2013 kello on 18:01 »
    Sen verran tuunattu,että loput tavarat kotona vanhasta vaunusta ja kauhea kiilotus vimma päälä,että saa vanhasta uuden näkösen :D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:59
    • Autossa on pyörät
    Vs: Wanhan vaunun kewätkunnostusta!
    « Vastaus #5 : 7.03.2013 kello on 19:15 »
    Vieläx ne nostaa vaihtohyvitystä  :-* ::) ;D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:19
    • Kulkija
    Vs: Wanhan vaunun kewätkunnostusta!
    « Vastaus #6 : 7.03.2013 kello on 19:19 »
    Kiitos vaan Ristoteles mutta mulla on kans kanavat hallussa!!! :D :D :D

    Mulla olisi Miguli halavalla nättiä vannetta!!!

    Golf 4x100. Pari kesää vain käytetty.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:23
    Vs: Wanhan vaunun kewätkunnostusta!
    « Vastaus #7 : 7.03.2013 kello on 22:25 »
    taikka jopa aivan uudet aluvanteet!

    Sain kerran, ilmaseks, alut, joissa oli vielä oikein kunnon teinirenkaat, leveyttä reilu 200mm! Pitihän ne ottaa, 4x100 jaollakin vielä. Laitoin pari venetrailerin alle ja tulipahan jämäkkä vedettävä! 'Tuunauksesta' voi siis olla hyötyäkin.  :D

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla: 8.02.2024 kello on 08:35
    • Strömma Kemiönsaari
    Vs: Wanhan vaunun kewätkunnostusta!
    « Vastaus #8 : 8.03.2013 kello on 07:02 »
    Mulla olisi Miguli halavalla nättiä vannetta!!!

    Golf 4x100. Pari kesää vain käytetty.

    Onkos ne 13"?

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 3.01.2022 kello on 19:44
    Vs: Wanhan vaunun kewätkunnostusta!
    « Vastaus #9 : 8.03.2013 kello on 08:16 »
    kyllä noi pirteät textiilit piristää
    niin vaunussa ,kuin autossakin
    ihan vaan päiväpeiton vaihto
    antaa uutta ilmettä ja siihen kivat tyynyt
    niin johan on viihtysää
    ja se on ihan sama niksi
    täällä kotosallakin
    no vaunussa tai nyt autossa
    en sentään vaihtanut verhoja
    pesu vain ja olivat kuin uudet
    sitten Tori.fi
    on loistava paikka ostosten tekoon
    itse ostin sieltä uuden päiväpeiton kotiin kylläkin
    kerran oli paketista pois ottanut
    ja todennut liian suureksi
    mutta meille on ihan passeli
    siellä on vaanarillekkin kaiken laista kivaa myynnissä
    ja toinen on tietty huuto.net
    aikas aarre aitta tuokin
    jos ei tahdo juurikaan olla vaanariliikkeen kallista
    ja ihan uutta
    vaikka uuttahan saa myöskin noistakin paikoista
    jos osaa etsiä ja käy pien säkä  Thumb

    mutta me tykätään matkailla täällä kotokulmilla niin sanotusti
    ihan jopa Hangossa asti
    kuin nämä Sfc -alueet täällä varsinaises-suomes ovat listalla
    joissa voidaan poiketa
    noi pyrähdykset , kun voivat ollaa ihan vaan arkisinkin
    varsinkin Hangossa on kivaa poiketa
    ja yö viettää keskiviikkosin
    kun siellä on koko iso ranta-alue täys kirppiksiä
    että tykkään  :)
    tai ei varmaan tarvitse edes mainita
    sielä missä on paljon ihmisiä ja tavaraa
    siellä on myöskin sipu  Thumb