Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Turvallinen autokauppa?

<< < (7/10) > >>

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: Vesseli - 23.03.2013     kello on 23:53 ---Kyllä niitä vielä tällä vuosituhannellakin käytetään, mutta vain pankin antamia (tietääkseni).

--- Lainaus päättyy ---
Näitä shekkejä käytin joskus kauan sitten autokaupoissakin. Jopa uuden auton ostoon käytin shekkiä.
Shekki kirjoitettiin aina "Minä määrään" muotoon. Silloin se aktivoitui vasta kaupantekohetkellä allekirjoituksella. Riskialttiiksi se tuli vasta sen allekirjoituksen jälkeen.
Se oli sitä aikaa, kun ei ollut nettipankkia, eikä edes kännykkää vielä.

jorma:
Kyllä ihan kaksi vuotta sitten myydessäni auton yksityiselle,  ostajalla oli pankista haettu pankin vahvistama shekki joka näytti kyllä niin vakuuttavalta ettei epäilyksen häivää. Toki ostaja oli nainen. :D
Täytyypä kokeilla tuota shekki temppua, auto hakusessa ja kaupat tulee heti kun sopiva löytyy, pahinta kun ei oikein tiedä mikä se pitäisi olla. Vaihtelu virkistäis, ehkä. :-\

Topelius:
Nyt ois rahat tilillä hetken ja auto odottaa pihassa vielä hakijaa :-)

jorma:

--- Lainaus käyttäjältä: Sakarias - 26.03.2013     kello on 21:07 ---Nyt ois rahat tilillä hetken ja auto odottaa pihassa vielä hakijaa :-)

--- Lainaus päättyy ---
  Onnittelut.
Autokauppa on yksityisten kesken jotenkin mielenkiintoisempaa kuin autokaupassa.
Multakin lähti tuo auto alle aikayksikön.
Ongelma vain tällä hetkellä että mitä tilalle, ja luultavammin yksityiseltä.

Petrooli:
Olin jokunen vuosi sitten Mikkelin luona autokaupoilla. Jatsarit jalassa saapuneen myyjän kanssa pääsimme hinnoista sopimukseen.  :) Rekisteriotteessa vaan oli vissiin virhe omistajan nimen kohdalla, kun se sattui olemaan ihan eri, kuin se nimi, minkä myyjä lipsautti käsipäivää sanoessamme. Ei näyttänyt nahkatakkinen myyjä ajokorttiaan, vaikka kertoi sen lompakossaan olevan. Eipä tullutkaan autokauppoja sillä reissulla. Solvasi vielä minua, kun en luottanut häneen.  :-[

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View