Sivuja:
Toiminto
  • #61 kirjoittanut Alan 21 Mar 2013
  • Ja ainaski meidän kadun suurin..

    Kyllä saavutetusta imagosta kannattaa pitää kiinni niinku joka sarjassa...  ;D
  • #62 kirjoittanut Ossi66 21 Mar 2013
  • Eihän se vesi voi kylmää olla, kun ei ole jäässäkään!

    Niinpä.
    Ja kun laittaa pumpun siihen laiturin nokalle pyörittämään vettä, pysyy sulana koko talven

    Nimimerkki,
    14. talviuintikausi taitaa olla kohta lopuillaan ;D
  • #63 kirjoittanut Turhan Höpöttäjä 21 Mar 2013
  • Niinpä.
    Ja kun laittaa pumpun siihen laiturin nokalle pyörittämään vettä, pysyy sulana koko talven



    En ole uskaltanut laiturin päässä avantoon mennä. Jos jotakin sattuu ja neljä metriä on vettä, ei emäntä yllä tempasta pois. En oikein hirviä avantoon mennä, vaikka jotkut sanoo että lumessa kieriskely saunan jälkeen on hyisempää.  :D
  • #64 kirjoittanut K.E.V 21 Mar 2013
  • Mut elä mee pohjaan saakka , pinnalta saa vielä kiinni  ::)
  • #65 kirjoittanut Ossi66 21 Mar 2013
  • En ole uskaltanut laiturin päässä avantoon mennä. Jos jotakin sattuu ja neljä metriä on vettä, ei emäntä yllä tempasta pois. En oikein hirviä avantoon mennä, vaikka jotkut sanoo että lumessa kieriskely saunan jälkeen on hyisempää.  :D

    Totta turiset. Meidän avantouintipaikassa on vettä noin 130cm laiturin vieressä. Paljoa enempää ei saa olla eli aina pitäisi yltää pää pinnalle jos jalat on pohjassa.

    Hyväksytään perusteeksi, mutta eipä se tilanne paljoa parempi ole ennen juhannusta ;D
  • #66 kirjoittanut sipu 21 Mar 2013
  • En ole uskaltanut laiturin päässä avantoon mennä. Jos jotakin sattuu ja neljä metriä on vettä, ei emäntä yllä tempasta pois. En oikein hirviä avantoon mennä, vaikka jotkut sanoo että lumessa kieriskely saunan jälkeen on hyisempää.  :D

    ollankos me Höppöttäjän kans sukulaissii ?
    kun on niin samat jutskat monessakin asias
    sitä alan suuresti epäilemään  Thumb
    mä olen kerran käynyt laiturilla
    ja kun piti kavuta tikkaat alas avantoon
    niin siihen jäi
    pupu hyppäs uikariin  :o
    en uskalla edes uimahallin "jääkylmä-avantoon " mennä huur  :o
    muistan ,kun nuorena tyttösenä
    tuolla ahvensaaressa
    on tuolla turun ja maarianhaminan puolivälis
    hyppäsin keskellä merta juhannuksena paatista veteen
    uhkarohkeana  Thumbd
    ja hetken jo luulin
    et sydän pysähtys tähän paikkaan
    huuiiiii miten jäätävää vettä se olikin  :o :'(
    sen jälkeen en ole hyppinyt veteen
    ennen ,kuin olen varma sen lämötilasta  :)
  • #67 kirjoittanut Ossi66 21 Mar 2013
  • ollankos me Höppöttäjän kans sukulaissii ?
    kun on niin samat jutskat monessakin asias
    sitä alan suuresti epäilemään  Thumb
    mä olen kerran käynyt laiturilla
    ja kun piti kavuta tikkaat alas avantoon
    niin siihen jäi
    pupu hyppäs uikariin  :o
    en uskalla edes uimahallin "jääkylmä-avantoon " mennä huur  :o
    muistan ,kun nuorena tyttösenä
    tuolla ahvensaaressa
    on tuolla turun ja maarianhaminan puolivälis
    hyppäsin keskellä merta juhannuksena paatista veteen
    uhkarohkeana  Thumbd
    ja hetken jo luulin
    et sydän pysähtys tähän paikkaan
    huuiiiii miten jäätävää vettä se olikin  :o :'(
    sen jälkeen en ole hyppinyt veteen
    ennen ,kuin olen varma sen lämötilasta  :)

    Ei muutako menoksi - kerran se vaan kirpasee - kirjaimellisesti ;D

    Sitten kun käväsee saunassa välillä, seuraavat käynnit tuntuu vaan hyvältä Thumb
  • #68 kirjoittanut sipu 21 Mar 2013
  • Ei muutako menoksi - kerran se vaan kirpasee - kirjaimellisesti ;D

    Sitten kun käväsee saunassa välillä, seuraavat käynnit tuntuu vaan hyvältä Thumb

    olen kuulut ,että on todella terveellistä
    mutta ei ole sekään kokonaan pois mielestä ollut
    ettenkö joskus pulahtais avantoon 
    ja tuohon meitin lampeen sellasta olen haaveillut
    tiedä sitten minä vuonna se toteutuu
    joskos jo ens talveksi sais aikasiksi
    tai sitä seuraavaksi   Thumb
  • #69 kirjoittanut kimi 21 Mar 2013
  • Ei muutako menoksi - kerran se vaan kirpasee - kirjaimellisesti ;D

    Sitten kun käväsee saunassa välillä, seuraavat käynnit tuntuu vaan hyvältä Thumb

    Me käytiin ennen avannossa ennen saunaa. Lopetettiin kun vaimolle iski kunnon rytmihäiriö ja hän vietti seuraavan yön sairaalassa kytkettynä sydänseurantalaitte isiin. Aamulla oli tarkoitus pysäyttää sydän ja käynnistää uudestaan,  vähän ennen tuota toimenpidettä vaimo sai luvan nousta vuoteesta ja käydä vessassa. Käynnin aikana rytmi palautui.

    Avannossa pulahtaminen tuntuu hyvältä, mutta ei se täysin vaaratonta kaikille ole.   
  • #70 kirjoittanut sipu 21 Mar 2013
  • Me käytiin ennen avannossa ennen saunaa. Lopetettiin kun vaimolle iski kunnon rytmihäiriö ja hän vietti seuraavan yön sairaalassa kytkettynä sydänseurantalaitte isiin. Aamulla oli tarkoitus pysäyttää sydän ja käynnistää uudestaan,  vähän ennen tuota toimenpidettä vaimo sai luvan nousta vuoteesta ja käydä vessassa. Käynnin aikana rytmi palautui.

    Avannossa pulahtaminen tuntuu hyvältä, mutta ei se täysin vaaratonta kaikille ole.

    no hui
    empä taida alkaa moista harrastamaan
    kun en ole varma tuon sytämmen kunnostakaan
    mutta jos innostuis
    niin olis varmaan paikallaan keskutella lekurin kans
    uudesta harrastuksesta ...uskoisin  :-\
  • #71 kirjoittanut migel 21 Mar 2013
  • Kävin tossa meidän saunaseuran avannossa kastautumassa,siis en uimassa,vaan neitimäisesti rappusista kiinni pitäen molskis ja ylös ja vähän ajan päästä taasen uudelleen ja sinne jäi selkäkivut...

    En tiedä mikä shokkihoito se lihaksille ja elimistölle on mutta näin tällä kertaa. En siitä pulahduksesta kylläkään niin nauttinut...
  • #72 kirjoittanut tsahkali 21 Mar 2013
  • Ei muutako menoksi - kerran se vaan kirpasee - kirjaimellisesti ;D
    Sitten kun käväsee saunassa välillä, seuraavat käynnit tuntuu vaan hyvältä Thumb

    Ei kun kuulumiset vaihdetaan siinä laiturilla ja sitten taas uimaan.  Kokeilkaa ja hämmästykää!   8)
  • #73 kirjoittanut Ossi66 21 Mar 2013
  • Ei kun kuulumiset vaihdetaan siinä laiturilla ja sitten taas uimaan.  Kokeilkaa ja hämmästykää!   8)

    No osa käy ensin avannossa, sitten tekemässä hangessa enkelin ja takaisin avantoon pesemään lumet pois. itte annan lumien sulaa saunassa.
    Avannon päälle lumienkelin teko on mukavempaa, kun lumi ei sula iholle ;)

    Avantouinti on silleen mukava harrastus, kun siinä saa jokainen toimia omalla tyylillään, ei ole oikeita eikä vääriä. Osa pelkästään kastautuu - osa ui kymmenä metrejä.

    Terveys pitää tosiaan olla kunnossa ennen avantoon menoa.
  • #74 kirjoittanut LMC-99 22 Mar 2013
  • Kahta en vaihda avantouintia ja.................??

    Yli 30vuotta talviuintia harjoittaneena voin sanoa että koukuun jäin heti ensi kerrasta, kait sitä siihen eufooriseen oloon on niin tykästynyt   Thumb
  • #75 kirjoittanut Arska 23 Mar 2013
  • Meillä on pystymalli tynnyrisaunasta tossa pihalla,pikkuinen puulämmitteinen kiuas ovenpielessä. Todella hyvät kosteat löylyt siitä saa,tarvittaessa kovatkin löylyt onnistuu. Ilma-aukkoja olen poraillut oveen ja eri puolille lattiaa,joten ilma riittää eikä iske väsy. Eilenkin oltiin parituntia saunomassa. Neljä aikuista mahtuu vallan mainiosti saunomaan yht aikaa. Ollaan todella tyytyväisiä tuohon saunaan.
Sivuja:
Toiminto