Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Pankit harrastaa laillista ryöstöä!

<< < (5/9) > >>

Vesseli:
Pankkimaailma on ihmeellistä. Olen paikallisen OP:n asiakas, kun paikkakunnalla ei muuta pankkia ole, paitsi tietysti S-pankki. Talletuskorko on loppupelissä negatiivinen. Pankki on maksavinaan tilille korkoa, mutta ottaa sen takaisin moninkertaisesti erilaisina palvelumaksuina. Hoidan kaiken maksuliikenteen verkkopankissa. Katsoin eilen tilitapahtumia, ja pankki oli veloittanut omaisuudenhoitomaks ua, vaikka bonustilillä oli saldoa. Meinasin nousta takajaloilleni, mutta se tuskin olisi lauantai-iltana auttanut. Viestin lähetin ja odotan mielenkiinnolla vastausta.

Ipsu:

--- Lainaus käyttäjältä: Vesseli - 18.03.2013     kello on 00:09 ---Katsoin eilen tilitapahtumia, ja pankki oli veloittanut omaisuudenhoitomaks ua, vaikka bonustilillä oli saldoa. .

--- Lainaus päättyy ---

Tää bonusjärjestelmähän on ihan p*rseestä.
Miehellä on Visa ja mulla siihen rinnakkaiskortti
Miehen kortin maksu menee bonuksista, mutta minä maksan sen omalta tililtä  ::)
Mulla on täysi oikeus kuitenkin käyttää miehen bonuksia ja voisin niitä käyttää jopa tuon korttini maksuun.
Se vain edellyttäisi kuukausittain henkilökohtaisesti pankissa käymistä ja bonuksien kanssa siellä maksamista.
Maksuilmoitukset (siis että tiliäni veloitaan kyseisellä maksulla) tulevat kuitenkin vain miehelleni nettipankkiin..
No, halvempi tämä vaihtoehto kuin "oma" pankkikortti..

Onko muilla näitä rinnakkaiskortteja? Ja onko kukaan muu hyödyntänyt sitä että korttien Debit-ostot meneekin eri tileiltä? Sille vaihtoehdolle iso  Thumb

Vesseli:
Meidän on rouvalla rinnakkaiskortti. Siitä ei tule mitään ylimääräisiä maksuja, mutta meillä on yhteinen pankkitili. Eli minulta tulee tilille rahaa ja rouva kuluttaa.

0yxxy0:
Eipä oo koskaan ollut niin paljoa rahaa ettei oo yhelle tilille mahtunut, meillä yhden netti pankkitunnuksen takana kaikki tilit (myös lasten)(niin ja tunnuksethan on henk.hohtaset  ;D ). Tosin on kyllä muutama tili johon ei pääse kuin konttorilla tai netinkautta vaan, kummankin kortit käy vain yhteen ja samaan tiliin. Harmi kun ei oo koskaan soittanut pankista että tili on ylittynyt että olisi voinut sanoa että avaa toisen tilin ja laittaa sinne mihä ei mahdu toiselle tilille. Sen sijaan niitä ylitystiliotteita ruukaa lähetellä  >:( >:(.

Alan:

--- Lainaus käyttäjältä: Vesseli - 18.03.2013     kello on 00:09 ---Pankkimaailma on ihmeellistä. Olen paikallisen OP:n asiakas, kun paikkakunnalla ei muuta pankkia ole, paitsi tietysti S-pankki.

--- Lainaus päättyy ---

Tämä ei tänä päivänä ole enää kovin painava peruste pankin asiakkuuteen.

En tykkää rahoitella kaikenlaisten bonusjärjestelmien ylläpitoa. Enkä varmaan koskaan ole ollut mihinkään firmaan niin tyytyväinen kuin nykyiseen suoraviivaisesti ja avoimesti toimivaan pankkiini, etenkin maalaisosuuspankist a irtipäästyäni.

Olipa kerran vuosi 1991 (vai 1992, en muista varmaksi). Olin tehnyt melko hyvän tilin muutaman kuukauden kesätöissä kotona asuen ja huolestuin devalvaatiopuheista . Kysäisin oman pankin tiskillä, että miten ne olisi ne valuuttatilit. Entinen luokkakaveri tiskin takana, polleana hienosta pankkivirkailijan työstä ja jakkupuvusta, ilmoitti melko suoraan haalarimiehelle, että ei sellaista mun rahavaroille kannata avata. Eli että semmoinen vajaat 20 t markkaa ei ollut tarpeeksi, minusta se oli iso raha. Oli siis katsomatta ja kysymättä tietoinen, paljonko mulla oli tilillä. Devalvaatio tuli seuraavalla viikolla ja siitä se päätös pankinvaihdosta sitten lähti.

Pankkineitirouva on yhä siellä tiskin takana, vai liekö jo oma koppi ansaittuna...  ;D

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View