No eiköhän kesällä pidetä jonkunlaiset viikon mittaset talkoot Jos sinne saa tulla omalla kalustolla
No tokkiinsa tokkiinsa teretulemast! Mulla on aina vapaana tuo portinvartijanmökki ja olin siellä juuri katsomassa sydämen asialla ihan rauhassa.
Ihana paikka kun ei kuulu mitään ääniä ja saa olla todellakin rauhassa vaikka täällä nk ruuhka/eteläsuomessa ollaankin....
Olen nyt pari vuotta pyöritellyt mielessäni millaisen uudesta mökistä teen ja olen kytännyt muiden rakennelmia ja koittanut kuvituksissani niistä saada ideoita mm ulkolaudoituksen osalta jne jne tuloksetta koska en halua sellaista siistiä pysty-vaaka-pystylaudoitettua mökkiä joka näyttäisi tehdastekoiselta-ehei! Ei mulle eikä prinsessoille!
Ikkunat olen löytänyt jo vanhoilta työmailta ja tulipesät on haalittu valmiiksi-vieläkö löytäis sellaisen piippumuurarin joka osaisi tehdä epäsiistiä jälkeä paloturvallisuudest
a tinkimättä...
Pontta ajatuksilleni antoi ekskursiomatka rakastamaani Tukholmaan ja siellä Södermalmin kortteleissa samoillessani ja Turun apteekkimuseon kulmilta sain ajatukseni kasaan ja näistä sovellan saaristolais/kaupunkilais-talonpoikaistyylin jota tinkimättä aion noudattaa ja siten kenties naapuristoani ilahduttaa-tosin ne ei ole näköetäisyydellä,mutta kumminkin.
Ajatuksena on se että talo olisi silmiähivelevä 3-kymmenenkin vuoden jälkeen vailla rakennusajankohdan lyömää leimaa! Ts katso 70-80-ja90-luvulla rakennettuja-onko ne mielestäsi kauniita jos vertailukohdaksi otetaan 1700-luvun saaristolaistorppa???
Ja armyvania tarvitaan tähän talonrakennukseen vetojuhtana ja tilapäismajoitteena ja soppatykkinä ja vaikka mihin mm radioasemana
Talosta tehdään siis omavarainen ja lämmin ja ekologinen pytinki jossa tunne henkii jokaisesta laudasta.
Sain uuden ulko-ovenkin siihen mutten taida sitä kelpuuttaa siihen kun siinä on niin vahva merkonomileima vaikkakin varmasti ihan hyvä ulko-ovi lämpölaseine päivineen....
Joitain asioita elämässään täytyy tehdä tyylillä jotta voi sanoa tehneensä jotain itseään palkitsevaa ja unohtaa tietyt normit.
Edesmennyt rakas kyläseppämme takoi mm sellaisia ihania vanhoja kynttiläntelineitä jossa se teline tukahdutti liekin kun kynttilä oli loppumaisillaan ja kaikkia muita ihania perinne esineitä.
Taisi vaan intohimo kädentaitoon viedä hautaan asti kun hän kivihiilillä vailla kunnon savuhormia vanhassa miilussa sakeassa savussa niitä loihti ja kuukaudessa miestä vietiin ensi oireiden jälkeen,,,
Hyvät veljet! Mistä löydän armyvanin kattoon sen alumiinikiskon johonka pujotan etuteltan etuliesman?
Kiitoksia ja hyvää illanjatkoa kaikille! t migel