rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Nimimerkin valinta  (Luettu 14550 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:03
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Nimimerkin valinta
« Vastaus #45 : 11.03.2013 kello on 15:28 »


Ei vaan mene meikäläisen jakeluun, mitä haittaa siitä olisi. Olen antanut nimeni kymmeniin paikkoihin, mistä saa selvitettyä puhelinnumeron, osoitteen, talon sijainnin ja kuvan street wievilla, autot trafilta ym. satoja tietoja, jos joku on niin viitseliäs, että viitsii tonkia.  Henkilöhistoriasta ja opinnäytetöistä löytyy tiedot googlaamalla jne.



Voe, voe. Nimen käyttöön on vielä pitkä matka. Katso vaikka kulkimen kuvia, niistä on rekkarit sotattu. Katso vaikka treffikuvia. Et niitä voi katsoa, kun niitä ei ole, kuulemma yksityisyys menee. Katso laihdutusrinkiä, pituutta ja painoa ei ole kukaan laittanut, kuulemma yksityisyys menee.  ::)

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:39
  • Epsoo
Vs: Nimimerkin valinta
« Vastaus #46 : 11.03.2013 kello on 15:32 »
Nyt olen Kaarinan kanssa täsmälleen samaa mieltä, ellei tämä formaatti sallisi nimimerkin käyttöä eikä olisi näinkin vakintuneesti käytössä, kirjoittelisin tänne mieluummin omalla nimelläni.

Kokemus on opettanut että kun annetaan vapaus valita, niin ihmiset mielellään käyttäytyvät itselleen mieluisalla tavalla. Esimerkiksi valitsevat nimimerkin nimen sijaan kuvaamaan itseään.

Tietty on myös henkilöitä jotka ovat pakottamisen kannalla, mutta jostain syystä hekään eivät tee kuten opettavat kun heillä on vapaus valita.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 3.01.2022 kello on 19:44
Vs: Nimimerkin valinta
« Vastaus #47 : 11.03.2013 kello on 15:54 »
niin 99 :n kans samaa mieltä
onneksi on valinnan vapaus
ja suht koht sanakin
kun sen kauniisti sanoopi  Thumb

ja kyl jotain kuvia löytyy rehfeiltä  :-[
ellei niitä sitten ole poistettu  :)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:44
  • Kulkija
Vs: Nimimerkin valinta
« Vastaus #48 : 11.03.2013 kello on 16:27 »
Koska allekirjoittanut ei halua että mun nimeni googlaamalla löytyy kirjoittamani tekstit. Jos nyt googlaa sanat "Ipsu" ja "karavaanari" saa aika monta osumaa mun kirjoituksiin. Mutta koska esim mun hoitolasten vanhemmat ei tiedä millä nimellä kirjoittelen, ne eivät mun nimeä googlailemalla löydä mitään mielenkiintoista. Ja koska me tehdään myös tukiperhetyötä, en välttämättä halua niidenkään perheiden tietävän miten ja missä vapaa-aikaani kulutan. Kaikille halukkaille toki nimeni kerron ja muutaman orgilaisen se pitäisikin tietää  ;)

Minun kantani on samantyyppinen, joskaan minua ei edes Googlella löydä ja toimin hiukan eri alalla. En itse jakele tietojani mihinkään, mutta voihan olla, että jotain silti on löydettävissä.

-----------------------------

Suoraan sanoen minua etoo vahvasti joidenkin pyrkimykset vaatia esiintymään omalla nimellään. Siinä pyritään puuttumaan toisten yksityisyyteen aika vahvasti. Vaaditteko seuraavaksi perhekuvia, verotustietoja tai makuukamarimieltymy ksiä?

Vaan vaatiahan aina sopii, vastausta ei saa. Jatkossa vieläkin nihkeämmin kuin tähän saakka.

Omistaan voi jokainen kertoa niin paljon kuin lystää. Viisas vaan ymmärtää, että nykymaailmassa kaikkea, mitä kerrot, voidaan käyttää sinua vastaan. Eipä tarvi kauas kattella orgin ulkopuolelle, kun sellaista on jo näkyvissä, ja ollut pitempäänkin.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:13.04.2024 kello on 17:42
Vs: Nimimerkin valinta
« Vastaus #49 : 11.03.2013 kello on 16:44 »
Onpa tämä arka aihe kun nostattaa tuommoisen purkauksen. En ymmärtänyt kenenkään mitään vaativan , luulin että aiheesta voi keskustella. Eikä tullut mieleeni, että keskustelukumppanin nimen tietäminen olisi liikaa ihmisen yksityisyyteen puuttumista.



t.Kaarina

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:44
  • Kulkija
Vs: Nimimerkin valinta
« Vastaus #50 : 11.03.2013 kello on 16:55 »
Kyllä tuosta edeltä on joistain viesteistä minun mielestä luettavissa jokunenkin selitys sille, miksi itsekukin ei halua nimeään julkaista.

Se nimi sitäpaitsi ei menisi vain sinun tietoisuuteesi, sillä kirjoittelemme internetissä. Jossa lähes kuka tahansa voi rekisteröityä tänne ja lukea näitä juttuja.

  • Vieras
  • Vs: Nimimerkin valinta
    « Vastaus #51 : 11.03.2013 kello on 17:04 »
    Loppujen lopuksi taitaisi olla kaikista paras ettei tänne nettiin kirjoittelisi mitään ja
    Olisi tuppisuu suomalainen.  :-X

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 3.01.2022 kello on 19:44
    Vs: Nimimerkin valinta
    « Vastaus #52 : 11.03.2013 kello on 17:11 »
    no kyllä mua saa sanoa sirpaksi
    olkaapa hyvä vaan  Thumb
    tunnen monta muutakin sirpaa
    jotta aika yleinen nimi tuo lienee   8) ;D
    mutta en anna sukunimeäni
    en syntymäaikaa enkä kotiosoitetta :)
     

    *****
    • Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:39
    • Epsoo
    Vs: Nimimerkin valinta
    « Vastaus #53 : 11.03.2013 kello on 17:16 »
    Eikä tullut mieleeni, että keskustelukumppanin nimen tietäminen olisi liikaa ihmisen yksityisyyteen puuttumista.

    Oletetaanpa että täällä siirryttäisiin käyttämään oikeita nimiä nimimerkkien sijaan.

    Kysymys 1. Miten tämä toteutettaisiin niin että täällä ei olisi Ville Vallattomia tai Aku Ankkoja?

    Kysymys 2. Mitä tällä saavutettaisiin?

    Kysymys 3. Kuka korvaa ylläpidolle nimien mukana tulleen lisätyön ja vastuun?

  • Vieras
  • Vs: Nimimerkin valinta
    « Vastaus #54 : 11.03.2013 kello on 17:23 »
    Oletetaanpa että täällä siirryttäisiin käyttämään oikeita nimiä nimimerkkien sijaan.

    Aivan absurdia.  ;D

    Ei tuo kuulosta minulta ollenkaan mutta tuo tuli mieleen heti....siis aivan mieletön ajatus mun mielestä.  ;D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 3.01.2022 kello on 19:44
    Vs: Nimimerkin valinta
    « Vastaus #55 : 11.03.2013 kello on 17:37 »
    Aivan absurdia.  ;D

    Ei tuo kuulosta minulta ollenkaan mutta tuo tuli mieleen heti....siis aivan mieletön ajatus mun mielestä.  ;D

    just niin
    miks alkais muuttaa
    jo hyvin vauhtiin pääsyttä Orgia  Thumb
    ja voihan sitä kirjotella nimellään
    vaikka sitten karavaanarin palstalla
    jos muistaa tunnukset ...minä en
    mutta ei haittaa  :)
    « Viimeksi muokattu: 11.03.2013 kello on 19:29 »

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:03
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    Vs: Nimimerkin valinta
    « Vastaus #56 : 11.03.2013 kello on 18:29 »
    Loppujen lopuksi taitaisi olla kaikista paras ettei tänne nettiin kirjoittelisi mitään ja
    Olisi tuppisuu suomalainen.  :-X

    Semmosta se näkyy olevan nykyään. Löytyy kai meistä joistakin vilkasta ja puheliasta karjalaistakin. Ee muuta kun kirjoitellaan.  Thumb

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:41
    • Autossa on pyörät
    Vs: Nimimerkin valinta
    « Vastaus #57 : 11.03.2013 kello on 18:46 »
    Mutta hyvät .orgilaiset. Jokainen voi vaihtaa käyttäjätunnuksensa tilalle oman nimensä. Tai Aku Ankan . Ei nyt tehdä vaikeata tuosta kohtaa.  ;D
    Menee omaan profiiliinsa ja vaihtaa. Sisäänkirjaudutaan edelleen vanhalla nickillä. Kaikki taas näkee sen uuden "Aku Ankan"

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 3.01.2022 kello on 19:44
    Vs: Nimimerkin valinta
    « Vastaus #58 : 11.03.2013 kello on 19:08 »
    Mutta hyvät .orgilaiset. Jokainen voi vaihtaa käyttäjätunnuksensa tilalle oman nimensä. Tai Aku Ankan . Ei nyt tehdä vaikeata tuosta kohtaa.  ;D
    Menee omaan profiiliinsa ja vaihtaa. Sisäänkirjaudutaan edelleen vanhalla nickillä. Kaikki taas näkee sen uuden "Aku Ankan"

    noh jos kaik vaihtaa omat nimet
    niin milläs sit enään ketään tuntee   ??? :o
    emmää ainakaan tuntis ketään  :o

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:32
    Vs: Nimimerkin valinta
    « Vastaus #59 : 11.03.2013 kello on 19:18 »
    Entäs minun nimimerkki ??? ;D

    Ittesä näkönen,  huumorilla  Thumb