rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Nimimerkin valinta  (Luettu 13419 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:21.07.2023 kello on 01:10
  • Vaasa
Vs: Nimimerkin valinta
« Vastaus #30 : 11.03.2013 kello on 04:28 »
Itse kannatan myös anpnyymiä kirjoittelua, vaikka esimerkiksi tällä palstalla sillä ei olisi niin suurta väliä. Kannattaa muistaa, että kaikki mitä netissä kirjoittaa on ihan jokaisen nähtävillä, myös niiden jotka haluavat väärinkäyttää näitä tietoja. Ja toisaalta on myös sellaisia aiheita, jotka monikin haluaa esittää vain anonyymisti, kuten vaikkapa jotkin terveyteen tai seksuaalisuuteen liittyvät keskustelut (ei siis yleensä tämän sivuston aiheita, vaan yleisesti).

Puolensa molemmissa, mutta siksi onkin hyvä, että esimerkiksi täällä voit päättää itse paljonko henkilöstäsi muille kerrot.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 13:27
Vs: Nimimerkin valinta
« Vastaus #31 : 11.03.2013 kello on 06:36 »
Nimimerkillä mennään. Juontaa sfc-numerosta. Googlasin omaa nimeä niin aivan tarpeeksi löytyy ilman että keskustelupalstoilt a löytyisi lisää. Etutelttaan kirjoittaminen päättyi kun nimi tuli pakolliseksi ja palstan muoto kun muuttui niin loppui lukeminenkin.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 3.01.2022 kello on 19:44
Vs: Nimimerkin valinta
« Vastaus #32 : 11.03.2013 kello on 06:57 »
minua kutsuu läheiset
kuin kaveritkin sipuksi
ja sain tuon kutsumanimen
tai haukkumanimen ja nimimerkin nykyisen
jo koskus hamassa nuoruudessa
ja juontaa nimisestä sirpa  :)

itsekkin tykkään sipusta
ennemmin kuin sirpa nimestä
jota käyttävät viralliset tahot
kuten lekurit , verovirasto ym... ::)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:16.09.2018 kello on 17:06
Vs: Nimimerkin valinta
« Vastaus #33 : 11.03.2013 kello on 08:03 »
Itse puolestani valitsin nimimerkin huolellisesti, kätkeydyn sen taakse ja kukaan ei voi edes arvailla sitä oikeaa henkilöllisyyttäni! Tuo pseudonyymi kun on täysin päinvastainen luonne mitä itse olen normaalielämässä. Täällä voi sitten hieman 'irrotella'!  :laugh: :P :o

Ja Wine ei sitten kommentoi!  :-*

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Nimimerkin valinta
« Vastaus #34 : 11.03.2013 kello on 08:43 »
Itse puolestani valitsin nimimerkin huolellisesti, kätkeydyn sen taakse ja kukaan ei voi edes arvailla sitä oikeaa henkilöllisyyttäni! Tuo pseudonyymi kun on täysin päinvastainen luonne mitä itse olen normaalielämässä. Täällä voi sitten hieman 'irrotella'!  :laugh: :P :o

Ja Wine ei sitten kommentoi!  :-*
Sama täällä kätkeydyn nimimerkin taakse ;D ;D :D

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:24.12.2023 kello on 15:35
Vs: Nimimerkin valinta
« Vastaus #35 : 11.03.2013 kello on 08:55 »
Sama täällä kätkeydyn nimimerkin taakse ;D ;D :D
Täällä myöskin käytetty ihan reilusti mielikuvitusta. :-\

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:09
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Nimimerkin valinta
« Vastaus #36 : 11.03.2013 kello on 10:07 »
Entäpä jos tapaan jonkun teistä kasvotusten jossain, olettaen että tunnistamme toisemme, niin oletko silloinkin turhan höpöttäjä


t.Kaarina

Olen varmaankin keskustelu kaverin mielestä, jos tulee puhetta matka-autosta, kylmällä pakettiauton peltiohjaamolla, ja sen loimittamisesta.  ;D ;D

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:16.02.2022 kello on 23:11
Vs: Nimimerkin valinta
« Vastaus #37 : 11.03.2013 kello on 10:21 »
Vippenä ollu lähes elämäni.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2023 kello on 09:41
Vs: Nimimerkin valinta
« Vastaus #38 : 11.03.2013 kello on 10:25 »
Minun nimimerkin valinnasta on taas hyvin vaikea vetää mitään johtopäätöstä karavaanari  harrastukseen... ^-^

  • Vieras
  • Vs: Nimimerkin valinta
    « Vastaus #39 : 11.03.2013 kello on 11:38 »
    Nyt olen Kaarinan kanssa täsmälleen samaa mieltä, ellei tämä formaatti sallisi nimimerkin käyttöä eikä olisi näinkin vakintuneesti käytössä, kirjoittelisin tänne mieluummin omalla nimelläni.

    Ei vaan mene meikäläisen jakeluun, mitä haittaa siitä olisi. Olen antanut nimeni kymmeniin paikkoihin, mistä saa selvitettyä puhelinnumeron, osoitteen, talon sijainnin ja kuvan street wievilla, autot trafilta ym. satoja tietoja, jos joku on niin viitseliäs, että viitsii tonkia.  Henkilöhistoriasta ja opinnäytetöistä löytyy tiedot googlaamalla jne.
    Kertaakaan ei ole ilmestynyt kutsumattomia tontille tai ylimääräistä postilaatikkoon, vaikka etuteltalla on joskus tullut kirjoitettua aika lennokkaastikin.

    Kyllä rehti suomalainen voi kirjoittaa omalla nimelläänkin, jos niin sovitaan, terv. Ville Eetvartti Virtanen.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:16.07.2023 kello on 14:11
    • 1299XX
    Vs: Nimimerkin valinta
    « Vastaus #40 : 11.03.2013 kello on 11:50 »
    Olisin edelleen kiinnostuntu kuulemaan joatin siitä mistä tämmöinen nimimerkki-käytäntö juontaa juurensa, ja miksi ihmiset haluavat esiintyä nimimerkeillä?

    t.Kaarina

    Koska allekirjoittanut ei halua että mun nimeni googlaamalla löytyy kirjoittamani tekstit. Jos nyt googlaa sanat "Ipsu" ja "karavaanari" saa aika monta osumaa mun kirjoituksiin. Mutta koska esim mun hoitolasten vanhemmat ei tiedä millä nimellä kirjoittelen, ne eivät mun nimeä googlailemalla löydä mitään mielenkiintoista. Ja koska me tehdään myös tukiperhetyötä, en välttämättä halua niidenkään perheiden tietävän miten ja missä vapaa-aikaani kulutan. Kaikille halukkaille toki nimeni kerron ja muutaman orgilaisen se pitäisikin tietää  ;)

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:14
    Vs: Nimimerkin valinta
    « Vastaus #41 : 11.03.2013 kello on 12:41 »
    Nimimerkki on vähän kakspiippuinen asia.  Netissä nimet ja asiat voivat joskus levitä vähän turhankin nopeasti ja laajalle ja niiden väärinkäyttö on turhankin helppoa.  Sama tosin on mahdollista myös painetussa mediassa. Esim Hesari ei enää julkaise kirjoituksia nimimerkillä kuin poikkeustapauksessa, kun taas paikallislehdissä nimimerkin käyttö on yleensä vielä sallittua. Mikä on toisaalta hyvä. Jos jollain sopivan nurkkakuntaisella paikkakunnalla alkaa kysellä epäkohtien perään omalla nimellään, alkaa helposti melkoinen puhelin ja postilaatikkoterror i.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:29.03.2024 kello on 20:20
    • Etelä-Pohjanmaa
    Vs: Nimimerkin valinta
    « Vastaus #42 : 11.03.2013 kello on 13:57 »

    Minun nimimerkki syntyi vuonna 1996 Jyväskylän yliopiston kirjastossa. Olin luomassa silloin itselle ensimmäistä sähköpostia yahoolle ja yahoossa kyseltiin sitten käyttäjätunnuksia, eikä oikein viitsynyt omaa nimeä alkaa käyttämään. Siinä sitten pohdin, että mikähän sen nimi voisi olla jne, eikä mitään viisasta tullut mieleen. 

    Siinä pohtiessa kuului kirjastossa mahdoton pamaus, joku teline siellä kaatui ja siitä se sitten lähti...

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:22.04.2024 kello on 12:37
    • Jaa mitä että?
    Vs: Nimimerkin valinta
    « Vastaus #43 : 11.03.2013 kello on 14:55 »
    Oma nimimerkkini saattaa ohuesti viitata kalustoon jolla liikun tien päällä, joskus jopa nautin nestemäisenä. Ja sama nimimerkki löytyy myös monilta muilta saiteilta, joten mitä sitä montaa nimimerkkiä miettimään.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:24.04.2024 kello on 10:21
    • seniori
    Vs: Nimimerkin valinta
    « Vastaus #44 : 11.03.2013 kello on 15:19 »
    Kun liityin karavaanarien keskustelupalstalle kysyttiin nimimerkkiä. No mikä ettei. Harkitsin hetken millaisia kysymyksiä, juttuja ja kokemuksiani tulen antamaan saitille ja mieleeni tuli retkeilijä   :)

    Se kuvaa minua karavaanarina. Retkikohteet ovat luontokohteita, en käytä SFC-alueita, en tule kokoontumisiin, jne. mutta koska käytän matkailuautoa (-vaunua) kuitenkin, niin osallistun mielelläni (varsinkin talvella) keskusteluun.

    Osallistun muutamalle toisellekin saitille (harvakseltaan) ja käytän siellä eri nimimerkkejä. Miksikö? Edellä mainitun lisäksi siksi, että teen virheitä, päästän sammakoita suustani, kirjoituksiani voi ymmärtää helposti väärin ja loukkaantua. Voin kirjoittaa myös räväkämmin, pienellä paikkakunnalla leimautuu kylähulluksi. Ja viimeisenä tärkein: mielestäni näin on hyvä, olkoon muut mitä mieltä tahansa  8)

    ps. ja saavat ollakin  :D