rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Nimimerkin valinta  (Luettu 13457 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 4.07.2023 kello on 11:42
  • Hämeenperä
Vs: Nimimerkin valinta
« Vastaus #120 : 14.03.2013 kello on 01:02 »
Ollaan kaikki hyvin erilaisia, ja se on ihan mukava juttu. Syntyy keskustelua.

Muistetaan vaan kunnioittaa toisia, niitä erilaisiakin. Toisten maailma voi olla hyvin toisenlainen kuin se oma. Itteänikin joudun aina välillä muistuttelemaan, joskus olen unohtanutkin. :D

Muistan kuulleeni sellaisen vanhan karavaanariperiaatt een, että heitetään tittelit nurkkaan. Samaa mieltä, kunhan heitetään myös tittelien puute samaan paikkaan, ja muutoinkin ne ikävät työelämän asiat. Onhan se kurjaa, jos porukassa on Maken, Peran ja mun lisäksi opettaja, poliisi ja pappi - jälkimmäisistä mielikuva muodostetaan muun kuin persoonan avulla.

 Thumb Tuossa on minusta se pointti, nimi, työ ja tausta on helppo yhdistää. Nyt täällä voi keskustella liikkuva poliisi, kelan korvauskäsittelijä, sosiaalidemokraatti ja kettutyttö niin ettei joudu arvioiduksi muuten kuin kirjoituksiensa perusteella.
Siis ilman ennakkokäsityksiä. Itse ihmettelen, miten täällä voikin olla samalla foorumilla niin erilaisia immeisiä. Hienoa että on.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:13.04.2024 kello on 17:42
Vs: Nimimerkin valinta
« Vastaus #121 : 14.03.2013 kello on 01:21 »
Ei ole kyllä koskaan tullut pieneen mieleenkään muodostaa ihmisistä käsityksiä heidän ammattinsa perusteella, ei sen paremmin netissä kuin netin ulkopuolella.

En kyllä ole ymmärtänyt, että tänne kukaan ammattiesittelyä olisi edes toivonut.....ja Tarja Halosiakin taitaa olla aika monta...:)



t.Kaarina


*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 3.01.2022 kello on 19:44
Vs: Nimimerkin valinta
« Vastaus #122 : 14.03.2013 kello on 06:35 »
Thumb Tuossa on minusta se pointti, nimi, työ ja tausta on helppo yhdistää. Nyt täällä voi keskustella liikkuva poliisi, kelan korvauskäsittelijä, sosiaalidemokraatti ja kettutyttö niin ettei joudu arvioiduksi muuten kuin kirjoituksiensa perusteella.
Siis ilman ennakkokäsityksiä. Itse ihmettelen, miten täällä voikin olla samalla foorumilla niin erilaisia immeisiä. Hienoa että on.

just noin
vaikka aika moni on tuonutkin julki
ammattinsa ja harrastuksensa
eikä se minusta huono ole laisinkaan sekään  Thumb
en itse laita ihmisiä mihinkään luokkaan
on hän sitten ammatiltaan siistijä tai johtaja
täällä ,kun kaik on karavaanareita
ja tykätään samasta harrastuksesta
sille ISO  Thumb

  • Vieras
  • Vs: Nimimerkin valinta
    « Vastaus #123 : 14.03.2013 kello on 08:24 »
    Niin, meitä kaikkia yhdistää juuri karavaanari elämä, jokainen tekee sitä omalla parhalla tavallaan. Tietysti täällä voi olla sellaisiakin jotka ovat viellä harkinta vaihessa alkaako karavaanariksi.

    Minusta nimimerkillä kirjoittelu on hyvä asia, me olemme silloin kaikki samassa asemassa. Ilman muun elämän asemaa ja taustaa.

    Minä en edes ajattele onko nimimerkin takana nainen tai mies. Tietysti jonkun kirjoituksesta sen jo ajattelematta huomaa. Voihan olla, että vaikkapa hyvin miehisenkin kuvan tai nimimerkin takana ei olekaan mies. Sama sille,  ei tuolla asialla ole väliä.

    Sipu, sinustakin ajattelin vasta kun sanoit nimesi, että olet nainen.  :)

    Eihän sitä koskaan tiedä kuka on Soleil nimimerkin takana, ei tarvitse tietääkkään.  :-X

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 10:14
    • Eipä hetkauta, kuljen vain.
      • Blogi
    Vs: Nimimerkin valinta
    « Vastaus #124 : 14.03.2013 kello on 08:36 »

    Nimimerkillä tai omalla, molemmat käy.  Henkilökohtainen valinta. 

    Mutta se ei "käy", että asemaa tai sanomaa korostetaan liittämällä viestin edelle ammatti.  Maisteri, ekonomi, opettaja jne.
    Eikä myöskään se, että piilotekstitetään ammatti rivien väliin, tuomalla sitä omissa mielipiteissään asiansa tueksi.  Ikäänkuin korostamaan ja tukevoittamaan tekstiään.

     ;)


    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:29.11.2020 kello on 08:14
    • Motto: Carpe diem...
    Vs: Nimimerkin valinta
    « Vastaus #125 : 14.03.2013 kello on 09:10 »
    Mielenkiintoisia näkökulmia nimistä ja nimimerkeistä.  Jokaisella syynsä ja taustat sekä nimelle että nimimerkille.

    Joskus nimi voi aiheuttaa hankaluuksia.  Puosu ystäväni kertoi miehestä jonka nimi on Ruokokoski.  Kyseinen Ruokokoski oli puhelinyhteydessä Britanniaan.  Britti pyysi Ruokokoskea tavaamaan nimensä ja siitäkös muodostui hankaluuksia.  "aa juu ou kei...
    yes, ai äm oukei bat aa juu ou kei.....?"


    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:09
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    Vs: Nimimerkin valinta
    « Vastaus #126 : 14.03.2013 kello on 09:18 »
    Muistaakseni näiltä sivuilta löytyy osio: Esittäytyminen, vai oliko, Kuka kukin on. En kylläkään löytänyt haulla. Sinne voi jokainen laittaa itsestään niin paljon kun "värkissä" on varaa.  ;)

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 3.01.2022 kello on 19:44
    Vs: Nimimerkin valinta
    « Vastaus #127 : 14.03.2013 kello on 09:36 »
    Niin, meitä kaikkia yhdistää juuri karavaanari elämä, jokainen tekee sitä omalla parhalla tavallaan. Tietysti täällä voi olla sellaisiakin jotka ovat viellä harkinta vaihessa alkaako karavaanariksi.

    Minusta nimimerkillä kirjoittelu on hyvä asia, me olemme silloin kaikki samassa asemassa. Ilman muun elämän asemaa ja taustaa.

    Minä en edes ajattele onko nimimerkin takana nainen tai mies. Tietysti jonkun kirjoituksesta sen jo ajattelematta huomaa. Voihan olla, että vaikkapa hyvin miehisenkin kuvan tai nimimerkin takana ei olekaan mies. Sama sille,  ei tuolla asialla ole väliä.

    Sipu, sinustakin ajattelin vasta kun sanoit nimesi, että olet nainen.  :)

    Eihän sitä koskaan tiedä kuka on Soleil nimimerkin takana, ei tarvitse tietääkkään.  :-X

    minä olen taas sinusta soleil org.ystäväin saanut
    sellaisen kuvan
    että olet nainen aurinkoinen  Thumb :)
    mutta tämä vain minun  melikuvani sinusta  :)

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:23
    Vs: Nimimerkin valinta
    « Vastaus #128 : 14.03.2013 kello on 09:48 »
    Muistaakseni näiltä sivuilta löytyy osio: Esittäytyminen, vai oliko, Kuka kukin on. En kylläkään löytänyt haulla. Sinne voi jokainen laittaa itsestään niin paljon kun "värkissä" on varaa.  ;)

    Tuota ketjuako tarkoitit ... http://karavaanari.org/index.php/topic,150.msg1100.html#msg1100

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:16.07.2023 kello on 14:11
    • 1299XX
    Vs: Nimimerkin valinta
    « Vastaus #129 : 14.03.2013 kello on 10:49 »
    minä olen taas sinusta soleil org.ystäväin saanut
    sellaisen kuvan
    että olet nainen aurinkoinen  Thumb :)
    mutta tämä vain minun  melikuvani sinusta  :)

    Ja Sipsukan kanssa tässä samoilla linjoilla  :)
    Naiseksi oletan..

    Mää muistaisin et joku olis olettanut mun olevan mies, vaikka munat multa kyllä puuttuu  ;D

  • Vieras
  • Vs: Nimimerkin valinta
    « Vastaus #130 : 14.03.2013 kello on 10:58 »
    minä olen taas sinusta soleil org.ystäväin saanut
    sellaisen kuvan
    että olet nainen aurinkoinen  Thumb :)
    mutta tämä vain minun  melikuvani sinusta  :)

    Kohan vähän höpsöttelin,...
     :) Mukavaa kun olet oikean kuvan saanut.  :)
    Minä kyllä olen täällä yrittänyt olla aika viileä ja kylmä.  :)

    Hyvä, me Naiset!!

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:09
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    Vs: Nimimerkin valinta
    « Vastaus #131 : 14.03.2013 kello on 11:21 »

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 3.01.2022 kello on 19:44
    Vs: Nimimerkin valinta
    « Vastaus #132 : 14.03.2013 kello on 12:29 »
    Kohan vähän höpsöttelin,...
     :) Mukavaa kun olet oikean kuvan saanut.  :)
    Minä kyllä olen täällä yrittänyt olla aika viileä ja kylmä.  :)

    Hyvä, me Naiset!!

     Thumb Thumb Thumb Thumb

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla: 4.07.2023 kello on 11:42
    • Hämeenperä
    Vs: Nimimerkin valinta
    « Vastaus #133 : 14.03.2013 kello on 19:44 »
    Ei ole kyllä koskaan tullut pieneen mieleenkään muodostaa ihmisistä käsityksiä heidän ammattinsa perusteella, ei sen paremmin netissä kuin netin ulkopuolella.
    En kyllä ole ymmärtänyt, että tänne kukaan ammattiesittelyä olisi edes toivonut.....ja Tarja Halosiakin taitaa olla aika monta...:)
    t.Kaarina

    Koetahan nyt Kaarina ryhdistäytyä. Jos me kaikki aletaan noin ajatella, maailmasta loppuu rasismi heti alkuunsa.  ;)
    Minulle on aika normaalia käytöstä, että niillä tiedoin jota minulla on, yritän muodostaa käsityksen ihmisestä.
    Täällähän on mukavaa se, että mitään ennakkotietorasitte ita ei ole. Eikä tämäkään juttu kai näin kauhean totista ole..

  • Vieras
  • Vs: Nimimerkin valinta
    « Vastaus #134 : 14.03.2013 kello on 19:55 »
    Koetahan nyt Kaarina ryhdistäytyä. Jos me kaikki aletaan noin ajatella, maailmasta loppuu rasismi heti alkuunsa.  ;)
    Minulle on aika normaalia käytöstä, että niillä tiedoin jota minulla on, yritän muodostaa käsityksen ihmisestä.
    Täällähän on mukavaa se, että mitään ennakkotietorasitte ita ei ole. Eikä tämäkään juttu kai näin kauhean totista ole..


     ;D ;) :D