Tekniikkakeskustelut > Lämmitys ja ilmastointi

Kaasu- ja sähkölämmityksen yhtäaikainen käyttö

(1/2) > >>

JS85:
Terve

Olen aloittelemassa vaunuharrastusta ja kiinnostaisi tietää voiko molemmat lämmitysmuodot olla yhtäaikaisesti käytössä? Käytössäni on LMC 545E vm.89. Siinä on 2000 W:n Gasthermin pumpullinen sähköpatruuna sekä Primuksen 2490 lämmitin. Näillä pakkasilla ei pelkkä sähköpatruuna enää riitä. Ja jos näin voi tehdä onko siinä mitään järkeä eli säästääkö se esim. kaasua?

tsahkali:
Jos sähvö antaa 2kW, niin kaasu sitten sen, mitä tarvitaan yli.

tahko:

--- Lainaus käyttäjältä: JS85 - 10.03.2013     kello on 15:22 ---Terve

Olen aloittelemassa vaunuharrastusta ja kiinnostaisi tietää voiko molemmat lämmitysmuodot olla yhtäaikaisesti käytössä? Käytössäni on LMC 545E vm.89. Siinä on 2000 W:n Gasthermin pumpullinen sähköpatruuna sekä Primuksen 2490 lämmitin. Näillä pakkasilla ei pelkkä sähköpatruuna enää riitä. Ja jos näin voi tehdä onko siinä mitään järkeä eli säästääkö se esim. kaasua?

--- Lainaus päättyy ---

Kyllä toki molemmat voi olla käytössä yhtäaikaa. Käyttää ensisijaisesti sähköä ja jos ei riitä niin ottaa kaasun mukaan.(ohjauspaneli siis määrää tämän toiminnan)

Haapaniemen Paroni:
Minä ainakin käytän molempia lämmitys muotoja jos olen tolppa sähkössä :D Ei se sähkön kulutus tähän konkurssiin,niin isoa lovea tee,että ei jäis rahaa hakea laatikkoa koffia jossain vaiheessa :)

Turhan Höpöttäjä:
Joo, ja jos kuljin jätetään tolpalle sähkölämmityksen varaan, on hyvä olla kaasukin päällä. Jos tulee esimerkiksi sähkökatko, kaasu menee päälle, eikä jäädy paikat.  :)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View