Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Vaunu vs Auto ja muuta höpinää

<< < (14/50) > >>

ihaa:

--- Lainaus käyttäjältä: Soleil - 10.03.2013     kello on 15:20 ---Ja se tekee liikkuvasta vapaa-ajanasunto hyvin rakkaankin. :)

--- Lainaus päättyy ---

Noin monesti käy myös silloin kun kyseessä on harrastelija ja olipa kohteena sitten henkilö/avoauto, mobiili, moottoripyörä tai sitten matkailuauto, sen jos myy niin sitten huomaa että jotain puuttuu.

Mun serkku on viimeisen päälle autoharrastaja ja hänellä on siihen myös hyvät puitteet lämpimine autotalleineen, käynyt läpi auton jokaikisen ruuvin ja pultin, lähes aina kun siellä käy niin on autotallissa auton kimpussa, kyllä kai se pitää jotain muutakin olla kuin vain innostusta autoon.  :P

Alan:

--- Lainaus käyttäjältä: ihaa - 10.03.2013     kello on 14:21 ---...nyt mennään lasten ehdoilla...

--- Lainaus päättyy ---

Eihän tämä varsinaisesti otsikkoon kuulu, mutta hiukan pistää ihmetyttämään toteutus. Kun nyt sattuu elämäntilanne olemaan perheen suhteen melkein sama kuin Ihaallakin. Meillä taas mennään koko perheen ehdoilla. Toki meilläkin käydään lasten kohteissa, huvipuisto kuuluu jokaiseen pitkään reissuun, mutta johan sitä pöljäksi tulisi ja lastenkin maailmankuva vääristyisi, jos jokainen kohde olisi vain lapsille tarkoitettu ja pelkkää hupiosastoa.

Enemmän meillä käydään aikuisten koteissa, mutta kyllä niistä lapsetkin saavat paljon irti ja väitän, että ovat varsin kasvattavia ja kehittäviä jopa alle kouluikäisille. Vaativat vain vanhemmilta hieman mielikuvitusta tuota varten, jotta esimerkiksi nelituntinen taidemuseovierailu onnistuu täysin ongelmitta.

--------------------

Ettei menisi offtopiciksi kokonaan (ottaen huomioon osion, jossa tämä ketju on), niin kohteiden saavutettavuus vaunu vs auto on kaksijakoinen juttu. Osaan pääsee helposti matkailuautolla, muttei vaunu perässä, osaan vetoautolla muttei matkailuautolla. Karkeasti voi ajatella, että kaupungeissa on vaunuihmisen suhteellisesti helpompi käydä ja taas maaseudulla matkailuautoilijan. Tokihan siirtymiset hoituvat julkisen liikenteen tai osin polkupyörienkin avulla, mutta tuollaiset kokemukset noin päälinjoina. Varkausturvallisuud en kannalta vaunumies voittaa, kun vaunu on alueella turvassa, kuten edellä taidettiin jo todeta.

ihaa:

--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 10.03.2013     kello on 15:46 ---Toki meilläkin käydään lasten kohteissa, huvipuisto kuuluu jokaiseen pitkään reissuun, mutta johan sitä pöljäksi tulisi ja lastenkin maailmankuva vääristyisi, jos jokainen kohde olisi vain lapsille tarkoitettu ja pelkkää hupiosastoa.

esimerkiksi nelituntinen taidemuseovierailu onnistuu täysin ongelmitta.

--- Lainaus päättyy ---

Aika moni kotimaan matkailija reissaa juurikin lasten huvipuistojen ja ehkä hiukan aikuisempaankin makuun soveltuvien puistojen välillä ja siinä samalla myös aikuisetkin pääsevät käymään niissä kohteissa mitkä kiinnostavat, mua ainakin kiinnosti nähdä livenä Sastamalassa olleen Mauri Kunnaksen luoman hahmon, Herra Hakkaraisen koti vaikka se enempi lasten kohde onkin.

Ja kuten olen monen kertaa maininnut niin minua ei muunlainen matkailu kiinnosta, ulkomaisista kohteista vuoden tai parin, tiedä vaikka kolmen vuoden päästä kiinnostaa käydä Legolandissa ja sillä reissulla mennään sitten Juutinrauman sillan kautta, sen minä haluan ainakin ajaa.

Tuo matkailuauton hankinta tuli meidän kohdalla vähän eri näkökulmaa lipoen kuin monella muulla, mulle se on auto siinä kuin kaksipaikkainen coupe tai avoauto.

edit: Topeliuksen kommentin jälkeen vasta huomasin että eihän minulla olisi tähän ketjuun pitänyt vastata kun tämähän on ulkomaanosiossa, huomasin vain tuon vaunu vai auto.  :-\

Topelius:

--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 10.03.2013     kello on 15:46 ---

Ettei menisi offtopiciksi kokonaan (ottaen huomioon osion, jossa tämä ketju on), niin kohteiden saavutettavuus vaunu vs auto on kaksijakoinen juttu.

--- Lainaus päättyy ---

Hauskaa kyllä että tämä ketju on saanut olla kyllä aika oudossa osiossa...

K.E.V:

--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 10.03.2013     kello on 15:44 ---Juuri näin, kuin Soleil kirjoitti.  :)

Sitten yksi asia on määräävä, raha. 10000-15000 eurolla saa jonkunmoisen matka-auton. Mutta minkälaisen yhdistelmän sillä saa. Tietysti jos huuskollissa on riittävän iso henkilöauto, ei siihen vanha vaunu paljon kustanna. Meikäläisen perheen tonnin kauppakasseilla ei viiti vaunua nyhtää.  ;)

--- Lainaus päättyy ---
Jaa, juuri haimme kaverille -90 mallisen Solifer 510:n , ja veturi on ennestään hänellä. Oli edullinen  Thumb

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View