Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Kevät tulee ja varustelu alkaa

<< < (18/20) > >>

Alan:
Saattaa olla joskus helpompi laittaa kolme kastelukannullista kuin ruveta peruuttelemaan autoa alle metrin päähän vesipisteestä.

Mullakin on letku, kymmenmetrinen, isoja täyttöjä varten. Ja kaikki mahdolliset liittimet.  :)

Aakku:
Mulla on 5 litran Lidlin lähdevesikanisteri täyttökeppona. Isompaa en jaksaisi kantaakaan, eikä mahdu autoonkaan.
Säiliöön mahtuu kait 40 litraa, mutta vaihtuvuuden takia täytän vain puolilleen. Minä kun en sitä vettä suoraan suuhuni pistä. Sen juomaveden ostan sitten erikseen kanisterissa.

Siihen raitisvesisäiliöön laitan jotain siihen kuuluvia säilöntätabletteja. Jätevesisäiliöön sitten jotain saman firman järeämpää sinne tarkoitettua nestemäistä ainetta.

88k5:
Tapoja on monia :laugh:

Minäkään en ole koskaan m-autolle vettä kantanut, vaan aina (omalla liki aina) letkulla tankannut. Parin kymmenen litran täyttöjä en harrasta. Voi olla, että ennen täyttöä rojautan ulos loput reilu 10 L, ja uutta sitten 100-150 L tilalle. Parin pv reissuun tulee otettua vain ½ tankkia (~70L), ja aika usein kuitenki omalle tielle lasken tuliaisena osan tuosta  ;D

Vaunuaikana tuli kanniskeltua vuoroin toista tuorevesipyttyä ja toisessa kädessä usein harmaavesipyttyä - vielä kemssakeikka päälle..

Nykyään "autossa on pyörät"  :P  :laugh:  8)

kimi:
Lyhyellekin matkalle tankki aina täyteen ja reissun jälkeen tyhjäksi. Olen ajatellun niin, että miltei täytenä vesi hölskyy kaikille pinnoille ajon aikana ja säiliö huuhtoutuu kauttaaltaan.

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: kimi -  5.06.2013     kello on 10:41 ---Lyhyellekin matkalle tankki aina täyteen ja reissun jälkeen tyhjäksi. Olen ajatellun niin, että miltei täytenä vesi hölskyy kaikille pinnoille ajon aikana ja säiliö huuhtoutuu kauttaaltaan.

--- Lainaus päättyy ---
Tuo vois olla hyvä pointti. Toisaalta, eikös se vajaa hölsky enemmän.
No mulla on kaikki niin pientä. Kaasupullokin vain 2kg.  ;D

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View