Tekniikkakeskustelut > Matkailuvaunut
Polkupyörätelineen asennus Soliferin takaseinään.
jorma:
--- Lainaus käyttäjältä: tahko - 28.02.2013 kello on 21:32 ---
Tässa toinen linkki Solikkaan jossa teline http://www.bytbil.com/husvagnar-husbilar/solifer/nvxme4ag
Alakiinnikkeelle ei puuta löydy, läpipultilla ja liimamassalla pysyy alapää kyllä kiinni.
--- Lainaus päättyy ---
Alakiinnikkeen paikkaa olenkin koputellut olettamalla ettei sieltä tukirima tunnu. Suurin rasitus kohdistuu varmaankin tuon ylälistan kohtaan joka tuntuu tukevahkolta.
Kierteisiin massaa menetelmä tulikin tutuksi noissa edellisissä keskusteluissa. Siis massaa reikään ja kierteisiin, niinhän se meni ? :)
88k5:
--- Lainaus käyttäjältä: jorma - 28.02.2013 kello on 21:08 ---Olen pähkäillyt telineen asennusta Solikan S5+ takaseinään, mutta arveluttaa nuo ylä- ja alapitimien paikat.
Ilmeisesti yläkiinnikkeet ruuvataan listan päälle, olisko se pultilla läpi menetelmällä, vai?
Alakiinnikkeiden kohtaan pitäisi löytää puurimaa, varmaankin.
Sitten vielä, jollakin varmaan on perällä oleva teline jo käytössä, niin voisi kertoa kokemuksista, että onko se käyttökelpoisempi kuin aisalla oleva teline. :-\
--- Lainaus päättyy ---
Juu, kyllä ehdottomasti läpipultit sekä ylä- ja alapäähän. Yläpäähän kohdistuu momentin takia vetoa :-X
Ainakin Omnibike'ssa alapää makaa L-listan päällä ja yläpäässä koukkujen kiinnikelaput. Yläpäähän ja alapäähän tulee erilliset (100x50mm) alumiiniset sisäpuoliset vastalaput (paineentasaus), jotka on syyä liimata sisäverhouslevyn päälle. Vielä muovikoriseet päälle :D
Ulkopuolen kiinnikkeiden ja alupellin väliin on syytä laittaa kunnollista liimamassa (Sikaa tms.) eikä esim. butyyliä. Lappujen ei ole tarkoitus liikkua :laugh: Pultit voi voidella koko pituudelta butyylillä Thumb
88k5:
--- Lainaus käyttäjältä: jorma - 28.02.2013 kello on 21:48 ---
Alakiinnikkeen paikkaa olenkin koputellut olettamalla ettei sieltä tukirima tunnu. Suurin rasitus kohdistuu varmaankin tuon ylälistan kohtaan joka tuntuu tukevahkolta.
Kierteisiin massaa menetelmä tulikin tutuksi noissa edellisissä keskusteluissa. Siis massaa reikään ja kierteisiin, niinhän se meni ? :)
--- Lainaus päättyy ---
Kyllä suurin rasitus tulee alakiinnikkeelle kun se käytännössä kantaa koko laitoksen kuorman. Yläpään kiinnitys ei ole edes tiukka vaan vähän "klonksu" 8) Itse en asentanut yläpään kiinnikkeitä ulkolistan päälle, vaan kuten kuvassa..
Alakiinnekkeeseen kohdistuu alaspäin suuntatuneen staattisen voiman lisäksi dynaamisia ajonaikana seinään sisään ja ulospäin vaikuttavia voimia (momenttia) - samanaikaisesti vas. reunassa voi olla ulosp. kun oik. reunassa sisäänp. ... :o Miksikö; ajat kuoppaan/töyssyyn tai vain mutkittelet , on siellä perässä massaa varrenpäässä. On tullut seurattua peruutuskamerasta 4pp-telinettä euroopan reissuilla ^-^
Edit: Kuvia http://www.thule.com/fi-FI/FI/Products/RV-Accessories/RVBikeCarriers/Thule-Sport-short-version-for-premounted-hooks#
Jushi69:
--- Lainaus käyttäjältä: jorma - 28.02.2013 kello on 21:08 ---Olen pähkäillyt telineen asennusta Solikan S5+ takaseinään, mutta arveluttaa nuo ylä- ja alapitimien paikat.
Ilmeisesti yläkiinnikkeet ruuvataan listan päälle, olisko se pultilla läpi menetelmällä, vai?
Alakiinnikkeiden kohtaan pitäisi löytää puurimaa, varmaankin.
Sitten vielä, jollakin varmaan on perällä oleva teline jo käytössä, niin voisi kertoa kokemuksista, että onko se käyttökelpoisempi kuin aisalla oleva teline. :-\
--- Lainaus päättyy ---
Sinuna hommaisin vetoaisan päälle kuula-aisan johon saa nätisti pyörätelineen johon mahtuu pari pyörää niin ei tartte murehtia reikien kanssa.Eikä maksa paljoa. Thumb
http://www.vapaa-aika.com/ajoneuvoihin/pyoratelineet/puoratelineet-vaunuihin/pyorateline-vaunun-aisaan-carry.html
tahko:
Niin tuota, noita Omni pyörätelineitä on kyllä saatavana erillaisilla alakiinnike kappaleilla myöskin yläpäät vaihtelee. Tuo alapään L-mallinen kiinnike on jo pikkuhiljaa poistumassa?.(en ainakaan muutamaan vuoteen enää tälläiseen törmännyt kun uusia asentanut)
Siihen en osaa sanoa syytä miksi se teline pitäisi kasata niin että jää yläpäästä väljäksi :(, itse en näin ole menetellyt kun näitä olen kasaillut(etänkään matkailuautoissa kun voi aiheutaa turhaa räminää sisätiloihin)
Kyllä tosiaankin yläpäästäkin läpipulteilla kannattaa kiinnittää jos teknisesti mahdollista. Ja juurikin itse laittaisin sen listan kohdalta sen alla näet on puuta. Listan yläpuolinen asennus ei suositeltavaa (toki jokainen omaansa laittaa mihin haluaa) koska Soliferin katto ei tältä osin ole prässätty, vaan pelti on irrallinen taitteen alapuolella (voi mennä ikävästi klommolle)
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta