rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: vaunun tiivistämisen hinnoista + onko muita vaihtoehtoja?  (Luettu 17904 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:19.08.2023 kello on 19:00
  • ---
Vs: vaunun tiivistämisen hinnoista + onko muita vaihtoehtoja?
« Vastaus #15 : 25.02.2013 kello on 19:00 »
Miten ne uudet ruuvit pitää kostuttaa massassa? Täysin uutta minulle..

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:25
Vs: vaunun tiivistämisen hinnoista + onko muita vaihtoehtoja?
« Vastaus #16 : 25.02.2013 kello on 19:05 »
Miten ne uudet ruuvit pitää kostuttaa massassa? Täysin uutta minulle..

Jotta saat ruuvin kannan ja kierteet tiiviiksi, ettei vesi siirry rakenteisiin niitten kautta.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:19.08.2023 kello on 19:00
  • ---
Vs: vaunun tiivistämisen hinnoista + onko muita vaihtoehtoja?
« Vastaus #17 : 25.02.2013 kello on 19:08 »
Jotta saat ruuvin kannan ja kierteet tiiviiksi, ettei vesi siirry rakenteisiin niitten kautta.

Siis en vieläkään ymmärtänyt, että mihin kohti sitä jokapaikkaan tarttuvaa butyyli massaa pitää kostuttaa.. Ruuvin kantaan vai ruuvin kierteen päähän vai koko kierteen matkalle vai ruuvi kokonaan?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:25
Vs: vaunun tiivistämisen hinnoista + onko muita vaihtoehtoja?
« Vastaus #18 : 25.02.2013 kello on 19:33 »
Itse olen pyörittänyt kierteet massassa. Näin kierreosa ja kannan alempi taso tiivistyy ruuvattavaan rakenteeseen.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:56
  • Autossa on pyörät
Vs: vaunun tiivistämisen hinnoista + onko muita vaihtoehtoja?
« Vastaus #19 : 25.02.2013 kello on 19:40 »
Eikös tuon saa päättelemälläkin selville  ;D

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2023 kello on 09:41
Vs: vaunun tiivistämisen hinnoista + onko muita vaihtoehtoja?
« Vastaus #20 : 25.02.2013 kello on 19:43 »
Näitä ohjeita seuraten ja kysyjän kommenteista päätellen ei voi välttyä siltä että onko ajatus mukana vai kannataako sittenkin palkata avustaja jos ei osaa näiden ohjeiden mukaan toimia.

Vastaan nyt minäkin jos vaikka tokenis ajatus toisen mutkan kautta..
siis siihen reikään johonka ruuvi kierretään niin kannattaa laittaa sitä butyylimassa ja vaikka vielä itse kierteeseen joka ruuvataan siihen listaan kiinni jonka alla on reilusti massaa..selvikö  :o

Tietenkin jos ruuvi on jotain metrejä pitkä niin kannataa ehdottomasti laittaa koko kierteen mitallinen massaa..mutta veikkaa että on kork 1.5 cm pitkä..saatan olla väärässäkin..

EDIT: Pannaan nyt yhden korjaajan kolumni, ettei asiasta tule kovin simppeliä ohjeeksi.
http://home.swipnet.se/karavaanari/huolto/seina/seina.htm
« Viimeksi muokattu: 25.02.2013 kello on 20:35 »

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:19.08.2023 kello on 19:00
  • ---
Vs: vaunun tiivistämisen hinnoista + onko muita vaihtoehtoja?
« Vastaus #21 : 25.02.2013 kello on 20:04 »
Voi hitsi pitikö minun nyt ruveta kostuttamaan joka ruuvit omasta Soliferistani, kun kurkkasin listan alle kesänä, oli ruuvin kostuttaja ollut lomilla sillä hetkellä..  :-\

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:56
  • Autossa on pyörät
Vs: vaunun tiivistämisen hinnoista + onko muita vaihtoehtoja?
« Vastaus #22 : 25.02.2013 kello on 20:26 »
Ei kai näitä ollut tarkoittetu jokaisen tehtäväksi, itse en ainkaan viitis alkaa laittamaan. Eiköhän ollut tarkoitettu ketjun aloittajalle joka ruuvaa ne ruuvit muutenkin irti.

Etkä listan alta näe onko ruuveja kasteltu massaan ennenkui nirroitat ne ruuvit

Teetkö kaiken vaunuusi mistä foorumilla puhutaan........... ..  Thumb

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:19.08.2023 kello on 19:00
  • ---
Vs: vaunun tiivistämisen hinnoista + onko muita vaihtoehtoja?
« Vastaus #23 : 25.02.2013 kello on 20:33 »
Ei kai näitä ollut tarkoittetu jokaisen tehtäväksi, itse en ainkaan viitis alkaa laittamaan. Eiköhän ollut tarkoitettu ketjun aloittajalle joka ruuvaa ne ruuvit muutenkin irti.

Etkä listan alta näe onko ruuveja kasteltu massaan ennenkui nirroitat ne ruuvit

Teetkö kaiken vaunuusi mistä foorumilla puhutaan........... ..  Thumb

No en ku tekisin paljion turhaa työtä, kuten minun mielestä tämä ruuvien kastelu..  ;D Thumb

Edit. jouduin käyttämään ruuveja auki..  En huomannut sitäkään, että olisi kasteltu mitenkään..

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:25
Vs: vaunun tiivistämisen hinnoista + onko muita vaihtoehtoja?
« Vastaus #24 : 25.02.2013 kello on 20:54 »
No en ku tekisin paljion turhaa työtä, kuten minun mielestä tämä ruuvien kastelu..  ;D Thumb

Edit. jouduin käyttämään ruuveja auki..  En huomannut sitäkään, että olisi kasteltu mitenkään..

Ja taas moni joka aukaisee ruuvit ja kohtaa ruuvireikien kohdalla mustaa puuta kiroilee, ettei ruuveja ole tiivistetty asennuksen yhteydessä.

Kukin tavallaan, mutta jos itselle tekee, niin mieluummin kunnolla ja hiukan ylimääräistä kun liian vähän.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:14
Vs: vaunun tiivistämisen hinnoista + onko muita vaihtoehtoja?
« Vastaus #25 : 25.02.2013 kello on 20:57 »
On se jännä juttu, kun joku haluaa ihan selviä konkreettisia neuvoja, niin täällä alkaa pilkun viilaajat tapansa mukaan vääntämään korostaen omaa erin omaisuuttaan. Sopii vain ihmetellä, tai eipä oikeastaan. >:(

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:40
Vs: vaunun tiivistämisen hinnoista + onko muita vaihtoehtoja?
« Vastaus #26 : 25.02.2013 kello on 21:00 »
 Jos oltaisi vaunutehtailla ruuvit aikanaan pyöräytetty butyylissä, niin ei olisi ollenkaan niin paljon kosteusvaurioita kuin nyt on. Siellä ne on mädät Solikat, Kafit, matkaajat ym. Pohjanmaan vaunupurkamoissa.

   Siitä ruuvin kaulasta se vesi usein imeytyy.

    On syytä muistaa että kun kiinnitetään käytettyjä komponentteja toisiinsa, niiden puhtautta ei saa mitenkään samaan tasoon kuin on komponenttien puhtaus uutta vaunua tehdessä. Siksi ruuvireikien tiivistys on syytä tehdä parhaalla mahdollisella tavalla.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:56
  • Autossa on pyörät
Vs: vaunun tiivistämisen hinnoista + onko muita vaihtoehtoja?
« Vastaus #27 : 25.02.2013 kello on 21:02 »
On se jännä juttu, kun joku haluaa ihan selviä konkreettisia neuvoja, niin täällä alkaa pilkun viilaajat tapansa mukaan vääntämään korostaen omaa erin omaisuuttaan. Sopii vain ihmetellä, tai eipä oikeastaan. >:(

Juuri näin  Thumb Neuvot oli annettu , otettu vastaan ja ymmärrettykin ja pilkun viilaus tapansa mukaan alkoi  ;D

Edit: Enkä mitenkään hämmästynyt kun näin viilaajan sekä kommentoijan nimet.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:25
Vs: vaunun tiivistämisen hinnoista + onko muita vaihtoehtoja?
« Vastaus #28 : 25.02.2013 kello on 21:05 »
On se jännä juttu, kun joku haluaa ihan selviä konkreettisia neuvoja, niin täällä alkaa pilkun viilaajat tapansa mukaan vääntämään korostaen omaa erin omaisuuttaan. Sopii vain ihmetellä, tai eipä oikeastaan. >:(

Miten niin.
Keskustelua käydään kahdesta tavasta tehdä sama työ. Kannattaako pieni ylimääräinen vaiva vaiko onko se turhaa.
Tehtaat tuskin tiivistää jokaisen ruuvin erikseen ja sen kannalta katsoen asia on turha. Harrastaja joka tekee itselleen ei montaakaan minuuttia käytä lisäaikaa jos tuon tekee ja itse en keksi syytä olla kastelematta jos kerran on irti.

Mutta kuten totesin, kukin tavallaan.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: vaunun tiivistämisen hinnoista + onko muita vaihtoehtoja?
« Vastaus #29 : 25.02.2013 kello on 21:08 »
Ostaa uuden vaunun jossa tehty  ehkä  tiiveys testi :) ;D