rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia salkkuaggregaatista  (Luettu 59602 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:17.11.2021 kello on 11:56
Vs: Kokemuksia salkkuaggregaatista
« Vastaus #60 : 17.05.2013 kello on 09:07 »

Samassa yhteydessä jäi ylimääräiseksi vanhempi salkkumallin Honda, jos jollain olisi tarvetta. (tyyppiä en nyt muista, mutta voin tarkistaa, kun pääsen kotiin)

Honda on nyt saanut HYVÄN KODIN "Jaskarin" luota. Thumb Thumb

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:37
Vs: Kokemuksia salkkuaggregaatista
« Vastaus #61 : 4.06.2013 kello on 11:05 »
Salkkuhonda on kyllä verraton laite. Pienikokoinen, hiljainen ja tehokas!

Vaikkei tämä myyntitopikki olekaan, niin saattaisin ostaa isomman agrin ja myydä tuon nykyisen 850w salkkuhondan kohtuuhintaan!  ;D

*****
  • Matkailija
  • Viimeksi paikalla: 7.09.2015 kello on 18:38
Vs: Kokemuksia salkkuaggregaatista
« Vastaus #62 : 24.07.2013 kello on 22:34 »
Kipor ig2000 ollut täällä käytössä reilu puolivuotta, tyytyväinen olen ollut. Honda i20 oli tarkoitus ostaa, mutta hinta olikin jo kolminkertainen1500 e, joten otin riskin ja hankkisin kopion. Kipor on hiljainen ja löytyy 12v ulostulo ja kierrokset säätyy kuorman mukaan. itse käytän agrea 20m kelan päässä, niin ääntä ei kuulekkaan, ketjulla puuhun niin ei kukaan pääse pöllimäänkään.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:16.02.2020 kello on 15:16
Vs: Kokemuksia salkkuaggregaatista
« Vastaus #63 : 24.07.2013 kello on 22:42 »
Kipor ig2000 ollut täällä käytössä reilu puolivuotta, tyytyväinen olen ollut. Honda i20 oli tarkoitus ostaa, mutta hinta olikin jo kolminkertainen1500 e, joten otin riskin ja hankkisin kopion. Kipor on hiljainen ja löytyy 12v ulostulo ja kierrokset säätyy kuorman mukaan. itse käytän agrea 20m kelan päässä, niin ääntä ei kuulekkaan, ketjulla puuhun niin ei kukaan pääse pöllimäänkään.
Mulla kans kipori mut ig2600w ja hyvä kun mikä käytän sitä myös noissa työ hommissa ja hyvin jaksaa pyörittää noita eri laitteita, eikä ollut hinnan kirouksessa kun hankin sen tosin pienellä varauksella mut ERITTÄIN tyytyväinen olen ollut.... Thumb (eikä oo akku lopussa just kun on se akuutti tarve). 

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:17.05.2020 kello on 16:37
  • Jos jokin ei toimi, se korjataan.
Vs: Kokemuksia salkkuaggregaatista
« Vastaus #64 : 18.10.2013 kello on 10:40 »
Itselläni Hondan 20 i. Mielestäni ihan Ok vehje. Olen sillä hitsikonettakin käyttänyt (pientä puikoa ja mikkiä). Puukkosahat ja rälläkät toimii hyvin.  Kerran näi eräällä rakennustyömaalla, käyttivät samaa laitetta 1800 W sirkkelin pyörittämiseen. Hyvin näytti toimivan.

- Desibeli

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:30.05.2023 kello on 08:33
Vs: Kokemuksia salkkuaggregaatista
« Vastaus #65 : 18.10.2013 kello on 11:09 »
i20 Hondalla olen pyörittänyt mm telkkua, PC:tä, jää- ja pakastinkaappia, porakaivopumppua kaikenmaailman sähkötyökalujen lisäksi. Jännitevaihtelu pysyy muutamassa voltissa.
Taitaa halpiksissa jännitevaihtelut olla liki +-10 prossan luokkaa. En kyllä uskaltaisi kytkeä niihin noita "enemmän" elektronisia laitteita.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:31
Vs: Kokemuksia salkkuaggregaatista
« Vastaus #66 : 19.03.2014 kello on 10:05 »
Jonkun sorttinen härpäke alkaa olla tarpeen. Kun lisäsähkön tarve on pahimmillaan silloin kun aurinko ei paista niin käytännössä vaihtoehdoksi jää aggregaatti.

Polttokenno olisi varmasti käyttööni paras, helpoin, mukavin ja riittävä, mutta hinnat ovat vielä niin suolaisen kovia, ettei taida olla järkevää.

Mutta onko Honda oikeasti niin paljon parempi, että siitä kannattaisi maksaa yli tupla hinta verrattuna Kiporiin?

Niin ja jos jollakin sattuu olemaan hyvin vähällä käytöllä ollut esim. Kipor IG2600 niin sille saattaisi löytyä ostaja tässä.




*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:18.12.2021 kello on 12:06
  • ei hölmö edes kysy
Vs: Kokemuksia salkkuaggregaatista
« Vastaus #67 : 19.03.2014 kello on 10:41 »
Minulla myös ollut tuo Kipor ig2000 ollut jo muutaman vuoden.Vaunukäytöss ä pari kertaa ollut mukana.Huonoja puolia minusta  on ollut kun vaunuun sitä ei voi ottaa kun se haisee bensalle ja painaa sen reilut 20kg.Pullokoteloon se on iso ja aisapaino menee paljon yli sallitun.Autoon sen voi ottaa mutta edelleen on se bensanhaju riesana.Katselin sillä silmällä Tokmannilla sellaista kannellista muovilaatikkoa johon sen vois laittaa.Pysyis hajut laatikossa,en vaan vieläkään ole saanut mitattua mahtuisko se Kipor tuollaiseen laatikkoon. Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:53
Vs: Kokemuksia salkkuaggregaatista
« Vastaus #68 : 19.03.2014 kello on 11:08 »
Itse kanssa käpistelin noita Kipporeita Kärkkäisellä 1 kk sitten..

Matkailu käytössä kyllä itselleni riittäisi iG1000 eli 1kW malli. Vertailun (1, 2, 2.6kW) mukaan pienin, kevyin (2.6kw painaa 2x), hiljaisin, taloudellisin, puhtain sini-aalto .. Mutta, jos huvittais poravasaralla kiviä rikkoa tms., pitäis olla tuo 2.6kW  :-X

Hajuhaittoihin auttaa Nesteen pienkonebensa (BE4T) - saa jopa osasta asemia ihan pumpusta, esim. Neste Eläintarha (Hki), syksyllä 1,79€/l  Thumb

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:31
Vs: Kokemuksia salkkuaggregaatista
« Vastaus #69 : 19.03.2014 kello on 12:41 »
Periaatteessa itsellenikin riittäisi tuo 1kW malli. Ajattelin lähinnä, että saisi akut nopeammin täyteen ja voisi sammuttaa pois pörisemästä. Mikroa yms voin käyttää invertterin kautta, joten hetkellistä tehoa en paljoa tarvitse.

Hajuhaitat pitää pystyä sulkemaan pois. Sellaista säilytyspaikkaa ei meidän autossa ole, josta ne eivät leviäsi jos niitä ei pysty ehkäisemään.  Käykö tuo pienkonebensalla ja eikö sitten haise?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:53
Vs: Kokemuksia salkkuaggregaatista
« Vastaus #70 : 19.03.2014 kello on 13:28 »
^
Akut ei lataannu sen nopeammin isolla kuin pienelläkään; jos syötät aggren 230VAC pistorasiasta m-autoasi, ts. asunto-osa laturi tuuppii hupiakkuun virtaa (katso tyyppikilpi) 8-20A ja jos starttiakkuun valjasta erikseen esim. C-tek:in 3.6-5A.. tarviit (96-240W+43-60W)/hyötysuhde, esim. 0.8 eli "parhaimmillaan" 375W kahdella akkulaturila  :-X

Siitä 8.3A@12VDC töpsölistä ei tehoja otella (vajaat 100W) - lataukseenhan tuosta jännitteestä ei ole..

Tuo pienkonebensahan on siitä oivallista ainetta vaikka se vastaa kuin 98E5 - siinä oktaaneja yli 100, etanolia 0%, niitä haisevia "hiilivetyjä" ei juuri mitään; eli avaat bensa kanisterin vaikka kotosalla, niin eipä haise millekään - no, ehkä jokin aavistus eetteriä tms. Sitten on tietty tuo pakoputkipuoli - sieltähän usein se säilytyksessä ominainen haju tulee. Pienkonebensalla pakokaasutkaan/pakoputkisto ei haise (riippuu koneesta mitä kaikkea samalla palaa  :-\)

Edit: tuosta 1kW koneesta vielä - kun kattelin niitä rinnakkain, niin 2.6kW on liki 2x isompi.. ja tosiaan 1 kW vehe painaa rapiat 14kg (vs 29kg)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:13
Vs: Kokemuksia salkkuaggregaatista
« Vastaus #71 : 19.03.2014 kello on 13:46 »
Harmi, ettei Honda enää tee sitä 600W:sta....   :(

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:31
Vs: Kokemuksia salkkuaggregaatista
« Vastaus #72 : 19.03.2014 kello on 13:49 »
^^
No näin, aina sitä oppii, hölmömpikin :-[

Paino ja koko ovat ilman muuta tärkeitä kriteereitä, eikä halvempi hintakaan ole haitaksi. Että siis taitaa olla meikäläisen valinta tuo 1kW Kipor.

Polttokennosta ei taida olla monilla kokemusta, paitsi tiedän että Kaarinalla on. Muistaako kukaan, missä Caravan-lehden numerossa niitä vertailtiin?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:53
Vs: Kokemuksia salkkuaggregaatista
« Vastaus #73 : 19.03.2014 kello on 13:59 »
^
Sen verran vielä, että jos tuo mikrosi on esim. 900W, ei se varmaan täydellä teholla käynnistys 1kW aggrella - pienemmällä teholla/pienempitehoinen ehkä..

Itse olen yli 1kW@230VAC tehot ottanut 180Ah akusta 1.3kW invertterillä minkä se jaksaa tehdä.. aggre tulisi mulla siis pääasiassa lataushommiin ja tilanteisiin jossa puhti hupiakusta lopussa.. juuri mitää yli 1 kW sähkövempaimia ei meillä karavaani hommiss mukana liiku  :D

Edit: en muista myöskään missä numerossa polttokennoista juttua oli, mutta eikös nekin ole enmpi "latailuhommiin" isoimmat siirrettävät Hydrocell / Effoyn antavat hetkellistä tehoa "vain" 100W - siis aurinkopanelien kilpailija..
« Viimeksi muokattu: 19.03.2014 kello on 14:11 »

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:31
Vs: Kokemuksia salkkuaggregaatista
« Vastaus #74 : 19.03.2014 kello on 14:11 »
^
En nyt muista täsmälleen tehoja, mutta mikro toimii invertterillä, joka on muistaakseni 1200W. Enkä sitä paljoa tarvi, mutta joskus se vaan on helpompi ja nopeampi tapa sapuskan lämmittämiseen kuin joku muu.