Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Fiat sammuu apuva!

<< < (5/5)

88k5:
Onkohan homma veilä oikeasti ratkennut?

Sitten syyskuun ei Suomesta millään asemalla myydä enään kesä-kesä disua, siis 0/-10oC roinaa, vaan se on -5/-15oC roinaa - se ei ainakaan jämähdä noissa keleissä.  :-X

Toisaalta, jos ilmat pysyy samana - kun kerran suodatin tai imusihti muurautuu umpeen, se on sitt siinä, eikä auta aika ja seisottaminen vaan lämpö tai vaihto..
se, että käy startin jälkeen vain jokin aikaa, kuullostaa siirtopumpuvialta tai ilmavuodolta. Ja eikös fiiussa ole suodatimen jalassa lämmitys?

Ja oisaalta "telttalämmitys" ei auta ongelmaan, jos tankin sisältöä ei vaihda - ajossa se jäähtyy kuitenki Thumbd Helpoimmasta päästä lähtisin, eli lekuttamall tankin löpöt talteen ja tavlilaatua tilalle  ;D

kuusaan.matti:
Juu kyllä nyt tuntu pelavaan sen tankin lämmityksen jälkeen,  ;D tänään oli toista tuntia käynnissä kun siirtelin pihaan. Oli vähän liukasta ja lunta, niin teetti työtä.
Eiköhän tuo näillä suojakeleillä pysy juoksevana kun vielä tankkaa talvilaatua täyteen. Suunnittelin jo, että jos tuommonen ropleemi tulee tienpäällä, niin Cramerigrilli tankin alle.

kimi:
Mitä tyhjemmäksi uskallat ajaa sen parempi tulos kun uudestaan tankkaat. Ja jos tankissa oleva polttoaine ei ole kiteytynyttä niin ongelmia tulee vasta kun kylmenee reilusti uudestaan.

tagatubos:

--- Lainaus käyttäjältä: kuusaan.matti - 24.02.2013     kello on 13:20 ---Juu kyllä nyt tuntu pelavaan sen tankin lämmityksen jälkeen,  ;D tänään oli toista tuntia käynnissä kun siirtelin pihaan. Oli vähän liukasta ja lunta, niin teetti työtä.
Eiköhän tuo näillä suojakeleillä pysy juoksevana kun vielä tankkaa talvilaatua täyteen. Suunnittelin jo, että jos tuommonen ropleemi tulee tienpäällä, niin Cramerigrilli tankin alle.

--- Lainaus päättyy ---

Itse olen käyttänyt diesel 100:sta ja kyytipojaksi sitten törpöstä mukana olevaa arktista naftaa ( tuo bensa on kuulemma myös toimivaa, mutta en ole uskaltanut sitä itse käyttää.)  Pienellä lämmityksellä tosiaan saa naftan virtaamaan filsun läpi edes tyhjäkäynnillä ja kun hyhmän häätävät keitokset pääsevät kiertoon, tottelee kotilokin kaasua jo paremmin!  ;D

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View