Sivuja:
Toiminto
  • #46 kirjoittanut perho-ukko 21 Feb 2013
  • Minä aikoinaan työskentelin paljon,(sattuneesya syystä),elektroniikan maailmassa,mutta nykyään minulle on sama,lataako laturi 14,4 ,tai 14,8, mitä sillä on väliä,pelkkää pilkun viilaamista !!
  • #47 kirjoittanut RR 21 Feb 2013
  • Ostaa laatuakun, maksaa muutaman euron enempi mutta kestää kolme kertaa kauemmin  ;D

    Halpaa ja hyvää ei myydä samassa paketissa. . .   :laugh:   Thumb

    Mikäköhän olisi laatuakku? Exide oli ihan susi, vartassakaan ei mahdottomasti ole ollut kehumista.
  • #48 kirjoittanut LMC-99 21 Feb 2013
  • Mikäköhän olisi laatuakku? Exide oli ihan susi, vartassakaan ei mahdottomasti ole ollut kehumista.

    Laadusta en tiedä minä mitään, mutta itselläni on as-autossa bosh amg akku,pelittänyt on jo parisen vuotta.
  • #49 kirjoittanut perho-ukko 21 Feb 2013
  • Laadusta en tiedä minä mitään, mutta itselläni on as-autossa bosh amg akku,pelittänyt on jo parisen vuotta.
      Voi kun olis vielä kunnon Salama-akkuja !!
  • #50 kirjoittanut Turhan Höpöttäjä 21 Feb 2013
  • Minä aikoinaan työskentelin paljon,(sattuneesya syystä),elektroniikan maailmassa,mutta nykyään minulle on sama,lataako laturi 14,4 ,tai 14,8, mitä sillä on väliä,pelkkää pilkun viilaamista !!

    Eikös se 14,8V:ssa ala jo pikkuhiljaa kiehua purpattamaan.  ;D
  • #51 kirjoittanut mjo33400 21 Feb 2013
  • Eikös se 14,8V:ssa ala jo pikkuhiljaa kiehua purpattamaan.  ;D

    Toi 14,8 volttia on kyllä max-raja. On laturiéita, jotka on säädetty 14,7 volttiin, mutta virta on silloin noin 100 millivolttia.
  • #52 kirjoittanut Aakku 21 Feb 2013
  • Eipä ne kuorma-auton starttiakutkaan enää nykyisin kestä. 3-4 vuotta keski-ikä lienee. Aina ostettava pari kerralla.

    Boschin ihan tavallisia olen käyttänyt kevyessä kalustossa.
    Sznajder 185Ah vapaa-ajan akku on retkuiluautossa yllättänyt myös positiivisesti.
  • #53 kirjoittanut Väinö 21 Feb 2013
  • Hankitaan 70 tonnin komiat matkailuautot ja säästetään jossain Bilteman latureissa ja viritellään tinapapereita ja lämpökaapeleita akun ympärille. Voi pyhä sylvi sentään ukot menkää nukkumaan.
  • #54 kirjoittanut RR 21 Feb 2013
  • Hankitaan 70 tonnin komiat matkailuautot ja säästetään jossain Bilteman latureissa ja viritellään tinapapereita ja lämpökaapeleita akun ympärille. Voi pyhä sylvi sentään ukot menkää nukkumaan.

    Täällä on vallalla yleensä asiallisempi kirjoitustyyli eikä toisten tekemiä valintoja yleensä noin kyseenalaisteta.

    Eikä kovinkaan monella ole 70 tonnin matkailuautoa. Aika monen autosta ei saa välttämättä seitsemääkään tonnia. Ainakaan minun.
  • #55 kirjoittanut perho-ukko 21 Feb 2013
  • Tulipahan aiheeseen liittyvä tapaus Norjassa muutama vuosi sitten!! Mentiin juuri siihen vakipaikkaan,oli pohjoisviima,vaunuporukka oli kylmissään,priimus ei käynnisty!! Selvittelin ongelman syytä,kertoi akun olevan syynä!! Oli laittanut pienen intikan tupan sytkäri pistokkeesta,perässä akkulaturi, ;D ;D Otin sitten homman haltuun,akku Wokkelon viereen,ja kone käyntiin,rupesi kiehumaan heti,kaveri sanoi,nyt se on täynnä!! kytki sen vaunuun,ja priimus lähti toimimaan !! Seuraavana ammuna sama ongelma,ei lähde priimus päälle !! Kysyin sitten,miten vanha akku on!!! Vastahan tuo on 10 vuotta vanha!!!!
  • #56 kirjoittanut perho-ukko 21 Feb 2013
  • Hankitaan 70 tonnin komiat matkailuautot ja säästetään jossain Bilteman latureissa ja viritellään tinapapereita ja lämpökaapeleita akun ympärille. Voi pyhä sylvi sentään ukot menkää nukkumaan.
    Tarkoittikohan tuo minua ??
  • #57 kirjoittanut Aakku 21 Feb 2013
  • Hankitaan 70 tonnin komiat matkailuautot ja säästetään jossain Bilteman latureissa ja viritellään tinapapereita ja lämpökaapeleita akun ympärille. Voi pyhä sylvi sentään ukot menkää nukkumaan.
    Tarkoittikohan tuo minua ??
    Pakko nauraa..  ;D ;D
  • #58 kirjoittanut Turhan Höpöttäjä 21 Feb 2013
  • Hankitaan 70 tonnin komiat matkailuautot ja säästetään jossain Bilteman latureissa ja viritellään tinapapereita ja lämpökaapeleita akun ympärille. Voi pyhä sylvi sentään ukot menkää nukkumaan.

    Sammoo mieltä sinun kanssa akkulämmittimistä. Mutta niin kauan kun eka Bilteman tai Motonetin köyhän pojan laturi, ei pelaa kuin kalliit, muutan käsityksen latureistakin. Nukkumaan, nukkumaan tästä kellistytään, ja huomenna tosikaravaanarit viikonlopun viettoon.   ...Kulkimella.  ;D Thumb

    Niin, ja seihtemän tonnia on jo aika hyvin minunkin Fiiliskukasta.  ;D ;D
  • #59 kirjoittanut 0yxxy0 22 Feb 2013
  • Minä aikoinaan työskentelin paljon,(sattuneesya syystä),elektroniikan maailmassa,mutta nykyään minulle on sama,lataako laturi 14,4 ,tai 14,8, mitä sillä on väliä,pelkkää pilkun viilaamista !!

    Mittarista/mittarin tarkkuuudesta riippuen voi olla pilkkua edeltävä numerokin eri saati sitten pilkun jälkeinen numero vaikka mittaisi samaa kohdetta.
  • #60 kirjoittanut tapani pokkinen 22 Feb 2013
  • Mikäköhän olisi laatuakku? Exide oli ihan susi, vartassakaan ei mahdottomasti ole ollut kehumista.

    Minulla Vartan H3 Blue 100ah meni juuri eilen vaihtoon. Leimassa oli päiväys 4.2005 ja se oli syynä vaihtoon. Kokeilin viimeviikolla pitää auton vajaa vrk lämmmöt päällä ja siinä ajassa akkujen varaus putosi noin 12v, vihreän näytön laitaan ja siinä syy vaihtoon. Nuo vanhat Oulun Akkutalosta ostamani olivat ilmeisimmin tavallisia käynnistysakkuja. Tilalle otin vene/matkailu/aurinkokäyttöön suunnitellut vapaa-ajan Vartat. Tuttu myyjä suositteli noita, näytti syyn käyttäen vaakaa. Nämä vapaa-ajan akut ovat 2kg painavammat kpl kuin samakokoiset käynnistysakut.
    Toki nuo vanhatkin akut olisivat menneet vielä kesäkäytössä mutta kun hiihtolomalla saattaa tulla useampi yö puskaparkissa ja silloin en viitsi leikkiä millään 7-8v vanhoilla akuilla.
    Meillä muutoin auto on kaksoispohjainen, akut ja vesisäilöt lämpimässä tilassa. Samoin on kaasupullosäiliö eristämättä sisäpuolelta ja saa lämpöä, mitä alussa hieman kummeksuin.
Sivuja:
Toiminto