Tekniikkakeskustelut > Sähkölaitteet

Akunlämmitin

<< < (6/28) > >>

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: Väinö - 21.02.2013     kello on 12:13 ---Mulla on tuo akun lämmitin ja siinä mukana tuli myös eriste jolloin se akku pysyy lämpöisenä yön jälkeen koko päivän.

--- Lainaus päättyy ---

Kumma, jos se lämmin akku ei sitten pysy vällyn alla lämpimänä yön yli...   ::)

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: Väinö - 21.02.2013     kello on 13:19 --- Normaalit akkulaturit ovat muutaman ampeerin ja ne eivät lämmitä akkua

--- Lainaus päättyy ---

Ei se lataus/purkaus sentään sadan % hyötysuhteella toimi, joten kyllä se akku aina lämpiää. Ja nimenomaan ensin sisältä. Pidätkö kuinkakin tyhminä niitä suunnittelijoita, jotka ovat laittaneet autoon valmiiksi vällyn akun ympärille?

Aakku:
Äkkiseltään kuulostaa vaaralliselta ottaa kovilla pakkasilla puolityhjästä akusta lämmittämällä starttivirtaa ulos.
Seuraavassa hetkessä se akku onkin sitten jäässä ja halki.
Lienee paljon järkevämpää pyrkiä lataamaan akkua kun on kovat pakkaset. On sitten ainakin jonkinlainen väkevyys siellä akussa jäätymistä vastaan.
Jos oikein fiilistellä haluaa, niin sitten ehkä vois laittaa sekä lämmittimen, että varaajan.

Ossi66:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 21.02.2013     kello on 11:32 ---Minä kyllä valitsisin se nykyaikaisen ylläpitolaturin tuon lohkolämmittimen pariksi, jos saisi valita.
En oikein usko tuohon akunlämmittämisen paremmuuteen. Mitään tietoa ei mulla kylläkään ole, vaan ihan kuvitelmia vain.

--- Lainaus päättyy ---

Sama vika.
Olis melko hankalaa vetää tuo lämmitin akulle - vaatis 5 metrisen piuhan. Ylläpitolaturin piuhan saa kytkettyä konehuoneeseen.

Turhan Höpöttäjä:
Autoissa joissa akku on lämpimässä moottoritilassa, taitaa suurin murhe tulla akun lämpiämisestä ja sen estämisestä.  ;)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View