Tekniikkakeskustelut > Sähkölaitteet

Hupiakun vaihto

(1/8) > >>

Vpg:
Hei! Olen vaihtamassa asuntoautoon hupiakun. Onko mitään erikoista huomioitavaa vaihdon suhteen. Laturina on ebl 225. Pitääkö vaihdon jälkeen kuitata/nollata jotain. En omista kyseisen laiturin manuaalia.

mjo33400:
Ei tarvitse tehdä mitään. Katsot vaan, että Geeli/ happoakku kytkin on oikeassa asennossa.

caddis:
En tiedä, onko järkevää mutta minulla on hupiakkuun kytketty as.autossa myös eberi. Tuntuu, että akut ei oikein kestä. Alkuperäinen geeliakku ja nyt AGM-akku loppuivat muutamassa vuodessa. Onko syynä tuo eberi vai miten monta vuotta hupiakut yleensä kestävät?

Vpg:
Akku vaihdettu, mutta nyt ohjauspaneelissa (lt 500) palaa hupiakun tarkistuskytkimen vieressä oleva punainen valo. Tarkoittaa vissiin akun varaustilan vähyyttä. Akku kuitenkin on uusi ja ladattu täyteen. Samoin punainen valo, jossa kysymysmerkki, vilkkuu. Ilmeisesti paneeliin ei tule akun varaustilaa. Paneelin näyttö (v, A ja %) toimii kuitenkin ja näyttää akun olevan täynnä.

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: caddis - 18.02.2013     kello on 14:41 ---En tiedä, onko järkevää mutta minulla on hupiakkuun kytketty as.autossa myös eberi. Tuntuu, että akut ei oikein kestä. Alkuperäinen geeliakku ja nyt AGM-akku loppuivat muutamassa vuodessa. Onko syynä tuo eberi vai miten monta vuotta hupiakut yleensä kestävät?

--- Lainaus päättyy ---
Eikös jossakin geeliakun ohjeesssa sanota, että se ei kestä pakkasta?
Minulla on nyt käytössä puolet halvempi ja hieman isompi varauskyvyltään oleva tavallinen ulos tuulettuva happoakku.
En tiedä mitä se sitten kestää, mutta on se nyt neljä vuotta ollut käytössä. Tämä hupiakku käyttää auton Eberi lämmitintä ja siihen on valjastettu 1000W invertteri.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View