Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

KELA

<< < (12/17) > >>

sipu:

--- Lainaus käyttäjältä: Soleil - 18.02.2013     kello on 09:56 ---Ikäviä tarinoita siitä kun asiat eivät toimi niinkuin pitäisi vaan joku "virasto/byrokratia" hankaloittaa ihmisten elämää entisestään. Miksihän se noin on? Jakaminen ja puhuminnen helpottaa kuitenkin ja tekee taakasta helpomman kantaa.

"Ei enään viitsi olla edes katkera kun ei näytä auttavan. Lähinnä naurattaa.
Elämästähän täytyy nauttia vai mitä ?    Karavaani vaan kulkee !"

Mukava kun ajattelet noin. Ei katkeruus auta ollenkaan. Pahentaa vain asiaa.

Negatiiviset asiat voi kääntää voimavaraksi, läpihän ne on käytävä mutta niihin ei saa takertua ja katkeroitua. Vaikka kova kipu on raastanut yöllä, niin silloinkin yrittää haaveilla ja suunitella niitä mukavia reissuja, pois sulkea se kipu mielestä. Vaikka aamulla vähän nukutun yön jälkeen on kankeata nousta ylös, niin silti katsoa peiliin ja sanoa että elämä on ihanaa.  Vaikka tuntuu että kaikki kaatuu päälle niin silti löytää siitä hetkestä ne pienet ilon aiheet. Niitä kyllä löytyy varmasti kun kaivaa esille ja ajattelee edes hetken niistä. Se tuo positiivisyyttä ja jopa hymynkin vaikeana hetkenä. Ja kun ne vaikeukset on voitettu tai edes helpotettu vähän niin osaa nauttia ja iloita tästä elämästä enempi. Pienet asiat tekevät sen onnen.  :)

--- Lainaus päättyy ---

kyllä se on noin justiinsa
että positiiviset ajatukset
parantaa niin mielen , kuin ruumiinkin Thumb
sen olen tämän 11v . sairaus rupeamani aikana oppinut
ihan jalkapohjan kautta
on sen verran tökkinyt elo
mutta ,kun ajattelee ilosia asioita
niin ne kivutkin on helmompi kestää
vaikka kieltämäti
kun ei pääsyt liikkumaan
alkoi seinät kaatumaan suraan päälle
ja silloin ei ollut helppoa ajatella positiivisesti
mut olen oppinut sen taidon
ja viimeksi , kun vietiin leikkaussaliin
niin en saanut sitä rauhottavaa lääkitystä osastolla
ja sanoinkin hoitajalle
että saatan saada paniikkin jonkin laisen
no jossain vaiheessa hoitaja jotain puhuikin jotain  ???
niin en sitä kuulut
enhän ollut siellä koko sairaalassa
vaan omissa ihanissa muistoissani
ihan muualla
ja kun tajussin missä olen
olinkin saada slaakin nimittäin
kun alkoi kaiken laiset aku-ankat ja mikkihiiret
hyppimään päin silmäverkkoa
olihan hoitaja minulle kertonut
että leikataan lasten leikkurissa
mut , kun en ollut siellä sairaalassa
mielikuvissanikaan
niin en moista kuullut
vaan luulin jo hetken
tuon pienen järjenvalon sammuneen jo lopullisesti uuh  ;D

Haapaniemen Paroni:
No vaille kolme vuotta sitten piti ns.Erota emännästä kun ei tullut 6kk rahaa mistään ja marssia sosiaalitoimistoon ja hävetti saatanasti mutta löyty rahaa,silmälasit sain ja asuntoa olivat hommaamassa,kun eivät suostuneet maksamaan kausipaikkaa vaunulle sanoin heille,että se ois niillekkin halvempi vaihtoehto mutta ei,kun se ei ole asunto,no vein asunnon hakupaperit jva ja sanoin,että laittavat alinmaiseksi koska en kehdannut ottaa asuntoa,kun on niitäkin jotka tarvitsevat sitä.Olihan minulla vaunu missä asua,kohta varmaan sama rumba edessä,että HYVÄ SUOMI..

Ipsu:
Muistan kun miehen kanssa muutettiin yhteen ja mies haki silloiseen asuntoon vuokra-asuntoomme asumistukea. No sitähän ei tietenkään mun miehelle myönnetty, sillä olin itse alaikäinen ja isäni elatusvelvollinen.. En vaan keksi mikä laki sanoo että mun isän täytyy mun nykyinen mieskin elättää...

Miehen armeijan ajaksi minäkin muutin kirjani pois asunnosta, sillä 1000 mk:n opintotuella en olis millään pystynyt vuokraa (1600mk) yksin maksamaan (kun sillä rahalla piti vielä syödäkin ja hoitaa oppikirjat yms)

Muuten en ole VIELÄ saanut KELAn kanssa kauheen pahasti suksia ristiin. Ja toivottavasti ei tarvis koskaan laittaakaan. 

sipu:

--- Lainaus käyttäjältä: Risto66 - 18.02.2013     kello on 11:56 ---No vaille kolme vuotta sitten piti ns.Erota emännästä kun ei tullut 6kk rahaa mistään ja marssia sosiaalitoimistoon ja hävetti saatanasti mutta löyty rahaa,silmälasit sain ja asuntoa olivat hommaamassa,kun eivät suostuneet maksamaan kausipaikkaa vaunulle sanoin heille,että se ois niillekkin halvempi vaihtoehto mutta ei,kun se ei ole asunto,no vein asunnon hakupaperit jva ja sanoin,että laittavat alinmaiseksi koska en kehdannut ottaa asuntoa,kun on niitäkin jotka tarvitsevat sitä.Olihan minulla vaunu missä asua,kohta varmaan sama rumba edessä,että HYVÄ SUOMI..

--- Lainaus päättyy ---

tekis niin mieli neuvoa
että vaihda väriä
puhu mamukieltä
niin eiköhän heru ekuja  :(
en ole rasisti en oikeesti
mutta , kun nyt näitä juttui lukee
niin tuollainen vaan väkisinkin tuli mieleen  :(

Haapaniemen Paroni:

--- Lainaus käyttäjältä: sipu - 18.02.2013     kello on 14:42 ---tekis niin mieli neuvoa
että vaihda väriä
puhu mamukieltä
niin eiköhän heru ekuja  :(
en ole rasisti en oikeesti
mutta , kun nyt näitä juttui lukee
niin tuollainen vaan väkisinkin tuli mieleen  :(

--- Lainaus päättyy ---
Toivon mukaan elokuussa ei tartte enää tänne maksella veroja :)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View