Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

KELA

<< < (11/17) > >>

sipu:
kyllä on näköjään muillakin samoin
kuin oli itselläni
ja just , kun olet sairaammillasi
voimat pois
niin kuin itsellä oli pitkän sairaalassa olon takia
niin silloin pitäis vielä jaksaa taisttella tota pyrokratiaa vastaan
mut ei vaan jaksa , ku olet kerran kipeä
ja tuossa 6 vuotis valitus kierteesä
alkoi mieleikin masentumaan
johon vak.yht . pyysi oikein erikoispsykiatrian lausunnon
että onko se mahsollista , jos mieli järkkyy
kun ensin leikataa ihminen henkihieveriin
ja sitten vielä olis pitänyt olla energiaa
taistella noita kelaa , vak.yht., pot.vak.yht. ja lopsuksi
ennakkoperintää eli verovisrastoa vastaan
josa oli joku neropää keksinyt
että toissähän silti on
vaikka makasin  raatona  sängynpohjalla  :o

lausuntojahan piti olla sen miljoona
ja myöskin tämä erikoisylilääkäri
joka ei ollut minua nähnyt vaan oli lukenut
sairaskertomukseni
Hän oli vahvasti sitä mieltä
että kaikki se masennus johtui leikkausvirheestä
ja minun tapauksessa olis ollut epänormaalia
jos en olis masentunut
kuin myöskin aikanaan
tuli valitusten valitusten jälkeen myöntävä päätös
niin siellä luki
myöskin yrittäjällä on OIKEUS sairaseläkkeelle
siinä vaiheessa olin jo myynyt firmani
ja kirjanpitäjäni oli poistanut sen rekisteristäkin
mutta silti lääninverovirasto
oli taas sitä mieltä ,että ennakkoveroja on maksesttava
sen laitoksen kans sain taas taistella monen monta vuotta
jo olessani sair.eläkeellä
vasta parivuotta ovat uskoneet
etten ole EX yrityksesäni töissä
lievätkö tarkistaneet asian laidan
kun ei ole koko firmaa enään kirjois ei kansis
vaan muistoissani , sitäkin rakkaampana
ja siittä ei tarvii onneksi mitään verottajalle maksaa

mutta tollaset taistelut kuluttaa ihmistä
niin psyykkeeltä kuin fyysisestikkin
alkaa olemaan aika romuna niitä vastaan taistellessa
mutta voimia taistoon ja jaksamista
toivon todella ,että noi valituskierteet päätyis myöntäviin lausuntoihin
itse kullekkin  Thumb

teebasso:
Näyttää vähän itsekullakin olevan "hienoja" kokemuksia. Itse olin yrittäjä lähes 30v. Meni sopuisasti kunnes vaimo sairastui. Aivorunko infarkti. Lievä halvaus. Itselleni paljon poissaoloja työstä. Sitten hän sairastui kolme kertaa syöpään.Jotka lopullisesti invalidisoi hänet. Aloin omaishoitajaksi 24/7. Sillä kaveriahan ei jätetä. Usean vuoden taistelun jälkeen hän menehtyi. Laskin joskus tämän reissun maksaneen itselleni noin miljoona markkaa. Vaikka tämä lottovoittajien maa kustansikin lääkkeet .
Raha menetti merkityksensä näissä kuvioissa. Palkkio omaishoidosta oli pilkantekoa. Sitten itse jouduin jäämään sairaslomalle. Ja kun olin yrittäjä niin sittenhän alkoikin aika rumba päivärahojen yms.asioiden kanssa. Pitkä karenssi. Välillä myönnettiin välillä ei. Tein valituksia muutoslautakuntaan. Vastaus tuli 14kk päästä. Valitus hyväksyttiin parin päivän ajalta mutta ei makseta kun summa oliniin pieni. Kun tuloja ei ollut muutamaan vuoteen. No, sitten iski verottaja. Lätki ennakoita ja lisäveroja ja niihin korotuksia. Vaikka firmallani ei ollut paljoakaan tuloja näinä vuosina. Tein 3 veromuutos valitusta. Vielä asioita veivaavat. Eivät ole päätöksiä lähettäneet. Makselen 7vuoden takaisia mielivaltaisia lisäveroja kuukausittain vieläkin ties hamaan loppuun saakka eläkkeestäni. Niiltä ajoilta kun hoidin sairasta. 
Ei enään viitsi olla edes katkera kun ei näytä auttavan. Lähinnä naurattaa.
Elämästähän täytyy nauttia vai mitä ?    Karavaani vaan kulkee ! ;D

sipu:

--- Lainaus käyttäjältä: teebasso - 18.02.2013     kello on 09:18 ---Näyttää vähän itsekullakin olevan "hienoja" kokemuksia. Itse olin yrittäjä lähes 30v. Meni sopuisasti kunnes vaimo sairastui. Aivorunko infarkti. Lievä halvaus. Itselleni paljon poissaoloja työstä. Sitten hän sairastui kolme kertaa syöpään.Jotka lopullisesti invalidisoi hänet. Aloin omaishoitajaksi 24/7. Sillä kaveriahan ei jätetä. Usean vuoden taistelun jälkeen hän menehtyi. Laskin joskus tämän reissun maksaneen itselleni noin miljoona markkaa. Vaikka tämä lottovoittajien maa kustansikin lääkkeet .
Raha menetti merkityksensä näissä kuvioissa. Palkkio omaishoidosta oli pilkantekoa. Sitten itse jouduin jäämään sairaslomalle. Ja kun olin yrittäjä niin sittenhän alkoikin aika rumba päivärahojen yms.asioiden kanssa. Pitkä karenssi. Välillä myönnettiin välillä ei. Tein valituksia muutoslautakuntaan. Vastaus tuli 14kk päästä. Valitus hyväksyttiin parin päivän ajalta mutta ei makseta kun summa oliniin pieni. Kun tuloja ei ollut muutamaan vuoteen. No, sitten iski verottaja. Lätki ennakoita ja lisäveroja ja niihin korotuksia. Vaikka firmallani ei ollut paljoakaan tuloja näinä vuosina. Tein 3 veromuutos valitusta. Vielä asioita veivaavat. Eivät ole päätöksiä lähettäneet. Makselen 7vuoden takaisia mielivaltaisia lisäveroja kuukausittain vieläkin ties hamaan loppuun saakka eläkkeestäni. Niiltä ajoilta kun hoidin sairasta. 
Ei enään viitsi olla edes katkera kun ei näytä auttavan. Lähinnä naurattaa.
Elämästähän täytyy nauttia vai mitä ?    Karavaani vaan kulkee ! ;D

--- Lainaus päättyy ---

woihan helvata en muuta sano
kyllä on mätää paljon yhteriskunnassa
krr ihan ottaa päähän
eikö ne munapäät
oikeesti vois siellä verotoimistossakaan käyttää maalaisjärkeä
onkohan sen käyttö heiltä kielletty
vaiko
eivät osaa  >:(

miten paljon on säästynyt yhteisinkunnan varoja
kun hoidit vaimoasi
eikä tarvinnut viedä hoitolaitokseen
ja nyt KEHTAAVATKIN sinulta vielä veroja vaatia
työstä jota et voinut silloin tehdä
on se vaan niin väärin krr  >:(

Soleil:
Ikäviä tarinoita siitä kun asiat eivät toimi niinkuin pitäisi vaan joku "virasto/byrokratia" hankaloittaa ihmisten elämää entisestään. Miksihän se noin on? Jakaminen ja puhuminnen helpottaa kuitenkin ja tekee taakasta helpomman kantaa.

"Ei enään viitsi olla edes katkera kun ei näytä auttavan. Lähinnä naurattaa.
Elämästähän täytyy nauttia vai mitä ?    Karavaani vaan kulkee !"

Mukava kun ajattelet noin. Ei katkeruus auta ollenkaan. Pahentaa vain asiaa.

Negatiiviset asiat voi kääntää voimavaraksi, läpihän ne on käytävä mutta niihin ei saa takertua ja katkeroitua. Vaikka kova kipu on raastanut yöllä, niin silloinkin yrittää haaveilla ja suunitella niitä mukavia reissuja, pois sulkea se kipu mielestä. Vaikka aamulla vähän nukutun yön jälkeen on kankeata nousta ylös, niin silti katsoa peiliin ja sanoa että elämä on ihanaa.  Vaikka tuntuu että kaikki kaatuu päälle niin silti löytää siitä hetkestä ne pienet ilon aiheet. Niitä kyllä löytyy varmasti kun kaivaa esille ja ajattelee edes hetken niistä. Se tuo positiivisyyttä ja jopa hymynkin vaikeana hetkenä. Ja kun ne vaikeukset on voitettu tai edes helpotettu vähän niin osaa nauttia ja iloita tästä elämästä enempi. Pienet asiat tekevät sen onnen.  :)

teebasso:

--- Lainaus käyttäjältä: sipu - 18.02.2013     kello on 09:45 ---woihan helvata en muuta sano
kyllä on mätää paljon yhteriskunnassa
krr ihan ottaa päähän
eikö ne munapäät
oikeesti vois siellä verotoimistossakaan käyttää maalaisjärkeä
onkohan sen käyttö heiltä kielletty
vaiko
eivät osaa  >:(

miten paljon on säästynyt yhteisinkunnan varoja
kun hoidit vaimoasi
eikä tarvinnut viedä hoitolaitokseen
ja nyt KEHTAAVATKIN sinulta vielä veroja vaatia
työstä jota et voinut silloin tehdä
on se vaan niin väärin krr  >:(

--- Lainaus päättyy ---

Niinpä, Sipu, kyllä , kyllä!
No, ajattelinkin seuraavavan oikaisupyynnön kirjoittaa isoilla kirjaimilla että voisivat laittaa sen jollekkin ilmoitustaululle ja kahville mennessään naureskella sille ! :P

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View