Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

KELA

<< < (2/17) > >>

Fenix:
Eipä se maan vaihto taida auttaa tähän asiaan, siis jonkin etuisuuden myöntämiseen. Ne kun tulee lähtömaasta. Nyt pitäisi löytää se ymmärtäväinen KELA tantta, jonka kanssa ensin tapaaminen ja sitten opastusta papereiden täyttöön ja lausuntoihin. Itselläni on käynyt jopa sellainen tuuri, että sain yhden etuuden, vaikka yksi paperi oli pari kuukautta myöhässä, kun sain opastuksen kuinka perustella ja selittää asia miksi niin oli.

Toki jos asiasi koskee työkyvyttömyyttä, niin niissä ollaan tarkkoja. Surullien puoli asiassa on se, että välillä näyttää siltä, että joillakin on vain tarve käyttää valtaansa, täysin piittaamatta siitä mitä sillä on seurauksena. Ja onhan siinä sekin, että meidän kaikkien maksamia verorahoja ne päätöksillään jakaa, eli en osaa ihan kamalasti pahastua, jos ovat tarkkoja. Taitaa kuitenkin vähän jokaisen tuttavapiiristä löytyä joku "selkäkipuinen" eläkeläinen, joka voisi terveytensä puolesta mennä vaikka kuokkimaan suota työkseen. Mutta varmasti se v*tuttaa, jos omalle kohdalle sattuu tyystin turha pompottelu.

Tsemppiä paperisodan jatkoon.

Haapaniemen Paroni:
Joo ei tässä vielä eläkkeelle olla jäämässä vaan perään kuulutetaan minulle kuuluvia sairauspäivärahoja ja alun peri ois kevan pitänyt ruveta maksamaan mutta ei,ja kyllä minäkin tänne ole 16v alkaen maksanut veroja :) Ja sehän tässä kanssa hatuttaa kun sairauden takia meni liiton työttömyysrahat..

Fenix:
Jopa on outoa puuhaa. Itse olen kyllä sairauspäivärahat saanu ihan mukisematta. Tai työnantajahan ne on saanut, kun on sairasajan palkkaa maksanut.

perho-ukko:
Tuo on pitkälle kuntakohtaista ja KELAN työntekijästä kiinni. Itse sain työkyvyttömyys eläkkeen heti,täyttivät jopa kaavakkeen puolestani,päätös tuli viikossa !!

0yxxy0:
Välillä ihminen on aika pieni tuolla byrökratian keirteessä. >:( >:( Ja kelan lääkärit on kasvottomia koska eivät edes halua nähdä asiakasta ettei tuu sympatiat puolelle. Lyhyissä saraslomissa ei ongelmaa kun työnantaja maksaa ja kela maksaa sille mutta pitemmissä ja vaikeammissa sairauksissa voi tulla ongelmaa. Isä aikoinaan (lähes 30v sitten alle 50v:aana) taisteli kelan kanssa 3 vuotta ja menetti eläkkeessä aika paljon, ainoa vuosi jonka oli lähes kokonaan töissä kivuista huolimatta jäi pois eläkelaskennasta ja eläke laskettiin sairasloma vuosien perusteella. Tyypillinen mies menee lääkäriin vasta pää kainalossa, tosin lähes joka työpaikassa on niitäkin joilla kynnys sairaslomaan on tosi matala ja suorastaan häikäilemätön.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View