Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
KELA
Haapaniemen Paroni:
--- Lainaus käyttäjältä: jtoppi - 17.02.2013 kello on 09:39 ---Kyllä minusta tuntuu, jotta KELA = KotiEläiLAitos . Se on periytynyt Suomeen suoraan Suurruhtinaskunnan byrokratiasta ja on ylläpitänyt perinteitään jo kunnioitettavat 96 vuotta.
Järjen käyttö tuon laitoksen toiminnassa on tyystin kielletty. Tärkeintä on sentin säästö, vaikka kokonaisudessa tulisi kuinka kalliiksi.
On himsua vaille, etten ehdota perustettavaksi Al Qaidan haarasolua tarkoituksena listiä kaikki virkamiehet ja tasa-arvoisesti virka-naiset. Siinää olisi hommaa hirvimiehille muina vuodenaikoina.
--- Lainaus päättyy ---
Thumb
Haapaniemen Paroni:
Tossakin meidän naapuri talossa minun ikänen nainen jossa ei mitään vikaa ja töitä tehnyt varmaan koko elämänsä aikana 3V. Ja lukenut itsensä vaikka miksi,niin laittoivat eläkkeelle.Mulla on nyt 28.2 Lääkäriin taas aika jospa sitä nyt ois ihan normaalisti lääkärissä,niin vois helähtää jokinlaiset paperit pääkopasta :) ;D Ja mitkä menee läpi KELASSA :D
tahko:
--- Lainaus käyttäjältä: jtoppi - 17.02.2013 kello on 09:39 ---
On himsua vaille, etten ehdota perustettavaksi Al Qaidan haarasolua tarkoituksena listiä kaikki virkamiehet ja tasa-arvoisesti virka-naiset. Siinää olisi hommaa hirvimiehille muina vuodenaikoina.
--- Lainaus päättyy ---
Tästä varmaankin "hirvimiehet" ovat onnellisia kun näinkin ylevään toimintaan liitetään. Thumbd Thumbd Thumbd
joo o:
--- Lainaus käyttäjältä: perho-ukko - 16.02.2013 kello on 14:03 ---Tuo on pitkälle kuntakohtaista ja KELAN työntekijästä kiinni. Itse sain työkyvyttömyys eläkkeen heti,täyttivät jopa kaavakkeen puolestani,päätös tuli viikossa !!
--- Lainaus päättyy ---
Sinä varmaankin jäit yrittäjänä eläkkeelle, mitä olen seurannut niin siitä hommasta eläkkelle joutuu silloin kun pitääkin :)
Mutta tuota en ymmärrä:
Myöntämisperusteiss a on yksityisillä ja julkisilla aloilla eroja. Esimerkiksi kunnallisella puolella täyden työkyvyttömyyden perusteeksi riittää, ettei hakija selviydy omasta virastaan tai työstään. Yksityisellä puolella työkykyä arvioidaan sen lisäksi myös muun kuin hakijan oman työn kannalta.
Tästäkin on monta esimerkkiä, eli ei työhistoriaa ja yksi pieni vaiva, ja ei kun eläkkeelle.
Mutta jos olet muualla palkansaajana niin jopas tökkii ja jos vielä vakuutusyhtiö alkaa iillä :-\
perho-ukko:
Niin,se tässä on huvittavaa,kun lopetin yrittäjyyden,sain lievän aivoinfarktin jatkuvasta uuvuttavasta työstä,kuntouduin siitä,ja KELA:la eivät keksinyt muuta nimikettä,kuin työkyvyttömyys eläke,ja se päätös tuli viikossa,nyt se on kyllä muuttunut vanhuus eläkkeeksi !!
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta