Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Monellako on mopo

<< < (6/30) > >>

jopekka:
Eipähän ole enää mootoripyärää mutta tulipahan tossa kurvailtua noilla
muutamia vuosia sitten . Oli Japseja ja Sakemanneja jukunen.  Thumb

Joopa Joo... ;D   :)

retsasung52:
Vuosi oli 1990 kun tultiin paluumuuttajina, sinne se jäi Honda CX 500 mikä oli ihan hyvä peli työmatkalla joka oli 30km sivu.
Ensimmäinen mopo oli 50 luvun alusta tais olla -52 mallia,Simpson sillä rällättiin pari kesää ennenkuin meni romuihin.
Tädiltäni sain seuraavan, kevytrakenteisen Hopeasiiven mopo oli vuosimallia 1956, se toimi moitteetta kunnes tuli ostettua kaverilta oikea moottoripyörä. Pannonia 250 cc, iso ja raskas, vaihteensiirtäjät tämän tuosta rikki, useimmiten käytössä oli vaan ykkönen ja nelonen. Niin meinas unohtua kun oli vaan hetken aikaa satapiikki jammu ostin halvalla ja myin kalliilla :)
Muisti tässä pätkii, oli minulla moposkootteri joku kiinalainen härpäke MTX5 2009 jolla pärisyttelin kesäisin työmatkat. Siitäkin oli luovuttava kun oli työkaverin mielestä komee skootteri ja hän halusi samoihin porukoihin "harrikkamiesten" kanssa :)

Onneva:
Moposkootteri on oiva peli Helsingissä työmatkaliikenteess ä. Omat 12000 km ja isännän 14000 km on ajettu neljässä vuodessa, pääasiassa työmatkoina aamu- ja iltapäiväruuhkaa väistellen.

Nyt on molempien työmatkat lyhentyneet oleellisesti ja mopoilukin jäänyt vähemmälle.

Viime kesänä "fiilisteltiin" ja ajeltiin kausipaikan ympäristössä yhdellä mopolla kakspäällä ja koira mukana.  8) Kuskia oli välillä vaihdettava, kun takapuolesta meinasi tunto hävitä  ;D ;D
Mainioita leluja nykyisin, ei vaan olla raaskittu myydä kun ei noilla toimivillakaan kinkkimopoilla ole mitään arvoa.

migel:
Melkein aina ollut joku kaksipyöräinen tallissa,nykyään viimoiset 5-vuotta kuljettu pääsääntöisesti moposkuutterilla kun on ollut älyttömän kaunis ilma ja ajellu uimarannoille tms.

Mulla on italialainen Gagiva joka on tarpeen kookas mulle ja mammakin tulee hienosti kyydissä kun ei paina kun jotain 60 kg mutta kirkuu aikalailla. :D

Mut koiria ei saa kuleteltua ja se on sitten siinä,,,,Turussa kun aikoinaan mulla oli Siamilainen kissa,niin se oli marimekon repussa kyydissä ja katseli liikennettä aivan rauhallisesti kun ajelin. Repun pidin sellain väärinpäin että se oli mahani edessä se reppu ja hihnat selässä ja vetskarit molemmin puolin kaulaa kiinni niin ylös kuin vaan meni.

Siamilaiset ovat melko koiramaisia,siksi onnistui- Nykyisen kaa jos koittais jotain samanlaista niin sais mennä ite parsittamaan naama jollain kasvokliniikalla ;D ;D ;D

Mut onkimaan tai rannoilta heittelemään niin siihen oiva kulkine!

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: migel - 14.02.2013     kello on 15:44 ---Mut koiria ei saa kuleteltua ja se on sitten siinä,,,,

--- Lainaus päättyy ---

Ja eikun hommaamaan peräkärryä....

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View