Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Monellako on mopo

<< < (4/30) > >>

Fenix:
Moottoripyörän olen omistanut viimeksi joskus -95 paikkeilla. Ajelllut kylläkin silloin tällöin. Mulla on vähän turhan kallis maku, jos omaa taas hankkisin. Joku 30 000€ BMW GT1600 tai vastaava.

Mopedi, eli kiinalainen skootteri (jonka poliisi kyllä tulkitsisi kevytmoottoripyöräk si) on tuossa pihalla palelemassa. Ja ens kesänä niitä on enempikin, kun ajattelin ostaa kolme puolikuntoista yhdeltä kaveriltani. Saavat penskat opetella tekniikkaa ja tehdä niistä itselleen kulkupelit. Ensimmäinen muksu kun on mopoiässä noin vuoden kuluttua.

ihaa:

Asiat täytyy vaan priorisoida niin se ykkösharrastus ei silloin tunnu lainkaan kalliilta, mulla oli bemarin hintaluokkaa vastaava Hondan Pannari kuuden vuoden ajan ja kylläpä oli mainio peli ajella, vieläkin harmittaa siitä luopuminen mutta ei sitä aikaa perheellisellä ole yksinään tai vaimon kanssa lähteä mopolla ajelemaan niin sai honda vaihtua sitten autoon.

Tuo BMW K1600 on kyllä motoristin unelma.

Alan:
Mopo löytyy edelleen, 65 km ajettu Titanic/Baotian. Saattaa sillä kesällä lähialuematkailla.

88k5:
Otsikon kysymykseen: ei ole  8)

Ja näin karavaanarina voisi lisätä, että mitähän sillä perheellinen tekisi kun autollakin pääsee :laugh:
Muita vastaavia lelujakin voisi olla mökkäri, moott.kelkka, vesiskootteri, ultrakevy leko tai (kevyt)nelipyörä tms..

Jotenkin vain minusta maantie ei ole "leikkipaikka": ei kaahailun tai kuppailun - molempia olen tavannut ihan prätkien kuin autojen toimesta. Matkailuvermeelläki n pyrin sopeutumaan muuhun liikennevirtaan, jättäen ihailun ja kuvailun pois ajosuoritteesta, jos siitä ajaminen häiriintyy  8)

Jos ikä ei riitä autoon, on ihan mielekästä esim. etäisyyksien takia nuorisolle hommata mopo tai kevytnelipyörä (mopoauto).

Itsellä ei ole mitään mielenkiintoa hankkia kyykkä- tai matkapyörää, kun yhdistelmälläkin  voi ajaa suurella osaa tieverkkoa sitä ylintä sallittua tiekohtaista (ylittämättä ajoneuvokohtaista). Toisaalta Suomen tiestö on aika puisevaa ja ilmasto puistattavaa motorismille. Lähinnä voisi tulla mieleen enempi endurosukuinen matkapyörä jolla pääsisi matkaamaan teltan kanssa huonommille taipaleille Lappiin, poijjoisiin osiin Norjaa tai Venäjää, minne ei m-autoa haluta viedä.. 20 vuotta sitten tuli vaimon kanssa ajeltua endurolla monella Kreikan saarella useana kesänä - omalaatuista reppumatkailua sekin  :D

Ja tämähän oli vain mielipide  :o  :laugh: ;D ;D

ihaa:

--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 14.02.2013     kello on 08:10 ---Ja tämähän oli vain mielipide  :o  :laugh: ;D ;D

--- Lainaus päättyy ---

No niin oli, motoristin veri meinasi kiehahtaa, mutts tuo lause pelasti.  ;D

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View