Tekniikkakeskustelut > Vetoautot
Focus veturina?
ihaa:
--- Lainaus käyttäjältä: 99 - 22.03.2013 kello on 11:47 ---vasemmalla jalalla jarruttaminen on turvallisuusriski. imo.
--- Lainaus päättyy ---
Kaikki on vaarallista liikenteessä mikäli jotain ei osaa tehdä, itselläni kävi niin että jalan hiusmurtumisen myötä (kesällä 2005) jos halusi autolla ajaa niin oli opeteltava jarruttamaan vasemmalla jalalla ja sen opettelu vei kolme viikkoa, sen jälkeen en ole oikealla jalalla jarrutellut muuten kuin matkailuautolla ajellessa, se kun nyt sattuu olemaan manuaalivaihteistol la.
Ei se vaadi kuin opettelua, ei siinä sen kummempaa, mulle on ihan sama kummallako jarruttelee itse kukin, jos oikea jalka joku kerta murtuu vielä niin etten tarvitse keppejä liikkumiseen niin onnistuu autolla ajo kuin vettä vain. Thumb
Niin se kaasuttaminen onnistui vakkarilla, vähän kaasua kantapäällä ja sitten vakkarilla loput.
99:
--- Lainaus käyttäjältä: ihaa - 22.03.2013 kello on 12:37 ---Kaikki on vaarallista liikenteessä mikäli jotain ei osaa tehdä, itselläni kävi niin että jalan hiusmurtumisen myötä (kesällä 2005) jos halusi autolla ajaa niin oli opeteltava jarruttamaan vasemmalla jalalla ja sen opettelu vei kolme viikkoa, sen jälkeen en ole oikealla jalalla jarrutellut muuten kuin matkailuautolla ajellessa, se kun nyt sattuu olemaan manuaalivaihteistol la.
Ei se vaadi kuin opettelua, ei siinä sen kummempaa, mulle on ihan sama kummallako jarruttelee itse kukin, jos oikea jalka joku kerta murtuu vielä niin etten tarvitse keppejä liikkumiseen niin onnistuu autolla ajo kuin vettä vain. Thumb
Niin se kaasuttaminen onnistui vakkarilla, vähän kaasua kantapäällä ja sitten vakkarilla loput.
edit: lisätty vuosi
--- Lainaus päättyy ---
Murtuneella raajalla ei saa autoa ajaa, ellei hallintalaitteet ole soveltuvia siihen.
Olisi kiinnostavaa nähdä miten hyvin jarruttelet yllättävässä tilanteessa, vai ehditkö jarruttamaan arpoessasi kummalla jalalla nyt tässä autossa jarrutetaankin. Tosiasia kumminkin on että vaikka kuinka harjoittelet, niin vasemman jalan motoriikka jarruttamiseen ole yhtä hyvä kuin oikean jalan. (Jos olet oikea kätinen, niin kokeileppa kirjoittaa tekstiä vasemmalla kädellä niin tiedät huonosta motoriikasta jotain. Ei onnistu kaikilta edes kovalla opettelulla). Lisäksi tulee riski käyttää jarrua ja kaasua väärin, esimerkiksi monesti tunnistaa nuo vasemman jalan jarruttajat vilkkuvista jarruvaloista vaikka ei jarrutetakaan.
Turvallisinta ja helpointa on automaattivaihteise lla ajaessa käyttää vain oikeaa jalkaa ja unohtaa vasen kokonaan.
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: 99 - 22.03.2013 kello on 12:51 ---Turvallisinta ja helpointa on automaattivaihteise lla ajaessa käyttää vain oikeaa jalkaa ja unohtaa vasen kokonaan.
--- Lainaus päättyy ---
Mä olen sitten varmaan turvaton, kun sillon joskus, kun ajan Emännän autoa, ajan sitä kaksjalkasesti... Mitenkähän ne jenkit, joilla melkein kaikki on automaatteja?
88k5:
Mulla oli reilut 10 v autom. jenkkejä käyttöpeleinä, ja osasin jarruhommat molemmilla jaloilla :laugh:
Mutta jos tarkkuutta (löysät pois ja tarkat liikkeet) vaaditaan, esim. maastossa, niin vas. jalka hoitaa jarrun ja oik. annostelee soppaa Thumb Jos tarvitaan molempia samanaikaisesti ... toisekseen taitaa pullamössöjenkit ajaa nimenomaan 'kahdella_jallalla'. Jenkkien jarrupedaali on vasemmalla, etäällä kaasusta ja leveä - eurokinnereissä toisin..
Kytkinfriikkinä inhoan automaattien vedottomuutta tyhjäkäynnillä ^-^
Pekka:
Eiköhän me kaikki tavalliset kuljettajat olla opittu jarruttamaan oikealla jalalla.
Niinkuin autokoulussa opetetaan.
Jos jälkeenpäin rupeaa matkimaan ralliautoilijoiden tapaa käyttää jarruttamiseen, ohjamiseen ja sitomiseen vasenta jalkaa ei siitä pitkän päälle hyvää seuraa.
Itse ajan automaattivaihteist a autoa ja tosiaan ala normaaliliikenteesä Juha Kankkusta matkimaan.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta