Tekniikkakeskustelut > Alde

Alde 3000, veden kiertosuunta

<< < (4/11) > >>

jorma:

--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä -  6.11.2013     kello on 22:33 ---Niin, ja originalli systeemissä on aina pattereita liian vähän. Sekä epätasaisesti laitettu, edessä tai takana kylmä tai kuuma. Lämmitysvesi kiertää aivan liian kuumana ja pannu hukkaa harakoille.  :)

--- Lainaus päättyy ---
Joo, näin on. Tuon ripapatterin ongelma on juurikin se, ellei ilmankierto toimi niin sen lämmityskyky on pieni, vaikka putkisto olisi hyvinkin kuuma.
Näin ollen ahtaisiin paikkoihin kannattaa suunnitella litteitä tasopattereita, miksei puhaltimiakin jos niistä pitää. ;)

relluttelija:
Täytyypä mitata putkien lämmöt. Ilmasolat on kunnossa takapäässä, etupäästä en ole varma kun en ole purkanut :)

mjo33400:

--- Lainaus käyttäjältä: relluttelija -  7.11.2013     kello on 10:59 ---Täytyypä mitata putkien lämmöt. Ilmasolat on kunnossa takapäässä, etupäästä en ole varma kun en ole purkanut :)

--- Lainaus päättyy ---

Lähtö ja tuloputken lämpötila ero on noin 10 astetta maximissaan niiden kokemusten mukaan joita itse olen mittaillut. Jos toinen pää lämpenee, mutta toinen ei niin saattaa olla ilmaa jossain mutkassa, jolloin neste vain lorisee läpi.

relluttelija:

--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 -  7.11.2013     kello on 11:31 ---Lähtö ja tuloputken lämpötila ero on noin 10 astetta maximissaan niiden kokemusten mukaan joita itse olen mittaillut. Jos toinen pää lämpenee, mutta toinen ei niin saattaa olla ilmaa jossain mutkassa, jolloin neste vain lorisee läpi.

--- Lainaus päättyy ---
Kyllähän jo viidenkin asteen ero tekee jotain eroa etu- ja takapään lämpöihin. Ilmaa ei pitäisi olla, kaikki ilmausruuvit kävin keväällä läpi muutamaan kertaan.

Häjy--71:
Olen myös harkinnut omassa vaunussa suunnan kääntämistä, koska Adriassa taas vähän turhankin lämmintä lastenhuone-päädyssä alapedillä, kun sinne virtaa ensimmäisenä kuumin kierto. Ja toisaalta keskioleskeluryhmäs sä isolle ikkunalle ei enää tule kunnolla lämmintä . Vai vaihtuisko sitten vaan sama ongelma toiseen paikkaan...

Muutenkin olen tullut siihen tulokseen, että kyllä lämpö piisaa omassa myös talviasumiseen, mutta ilmanvaihto/kierto vois olla selkeesti parempi, ei tarvitsisi aina aloittaa aamua ikkunoiden kuivauksella.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View