Tekniikkakeskustelut > Jääkaapit
Neuvoja kaivataan...Hiiri pureskeli osan jääkaapin oven tiivisteestä
Hobby560:
Paljon hyviä neuvoja tullut Thumb Pitänee tutkia tarkemmin korjausmahdollisuut ta. Jääkaappi muuten toimii moitteettomasti, joten ehdottomasti pitää jotenkin korjata tiiviste.
Miten mahtaa vaunun arvoon vaikuttaa? Toki itse tehty voi olla myös parempi kuin alkuperäinen.
Ainakin nyt ajattelin tiivisteen korjata / vaihtaa jotenkin ja jos olen myymässä vaunua, niin kenties sitten vois uuden oven ostaa ...tiedä häntä kannattaako. ::)
olalaa:
Ota ensin sen jääkaapin merkki ja malli numero sitten menet kotitalouskone korjaamolle(huoltoliikeeseen) missä ko merkkiä korjataan.Sieltä saataa löytyä siihen oveen uusi tiiviste.Tiivisteen saa kyllä irti saataa olla jopa ruuveilla kiinni se sisä muovi ovipellissä.Jos ei niin mattopuukolla ovipellin ja sisämuovin välistä leikaamalla lähtee kyllä vanha pois.Uusi tiiviste ovipellin ja sisämuovin väliin.Siten sisämuovin puolelta tiivisteen alta peltiruuvilla kiinni ovipeltiin niin se on siinä.Peltiruuveja ei saa vetää tiukkaan Thumb
Ps.Olen noita aikanaan työni johdosta useita vaihtanut Thumb
Hobby560:
Paljon on tullut hyviä vinkkejä, näyttää siltä että tiivisteen voi siis vaihtaa tai uusia. Työtä toki siitä on, mutta uusi ovi kuitenkin maksaa ison kasan euroja. Kiitoksia vinkeistä. Thumb
Pitää tutkia tarkemmin tiivisteen kiinnitystä sun muuta, kun menen seuraavaksi vaunulle.
88k5:
Mulla on tuo ex. ovi vielä tallessa 8)
Pari kuvaa siitä..
Tuo tiiviste on siis kiinni oven sisäosan takana. Sisäosa vaikuttas olevan vaahdotettu kiinni. Miten hyvin tuleva tiiviste tiivistää, jos liimaat sen sisäosaan kiinni suoraan, kestääkö jiirikulmat liimalla tehtynä - ja tietty mistä saa oikean paksua ja leveää magneettiliuskan sisältävää tiivistettä..
Ota ovi mukaan enskerralla kun käyt vaunulla :D
Hobby560:
Kiitos 88k5 kuvista Thumb
Jos ei tule vastaan sopivia tiivisteitä, niin onko suosituksia mistä uusi ovi kannattaisi ostaa? Englannissa näytti koko ovi maksavan n.260€ Thumbd
Onkohan oven tiiviste kuvankaltainen?
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta