Sivuja:
Toiminto
  • #1 kirjoittanut relluttelija 03 Feb 2013
  • Alkaa Knaussin joustinpatja pikkuhiljaa antamaan periksi, mistähän voisi kysellä uutta? Tuo on semmoinen jalkopäästä kapeneva malli, eli normipatjat ei käy. Merkkiliikkeessä tarjottiin vain muotoon leikkaamatonta vaahtomuovipatjaa lähes 600 €:n hintaan, oli mielestäni aika kallis. Mahtaisiko olla saman kokoinen kuin esim. Hobbyn tai LMC:n patja?
  • #2 kirjoittanut Fenix 03 Feb 2013
  • Fantoy Marine (Opistokatu 11, Vaasa) on ainakin tehnyt vaahtomuovipatjoja mittojen mukaan. Ei varmaankaan se kaikkein halvin paikka, mutta ainakin lähellä sun työmaata. www.fantoy.fi
  • #3 kirjoittanut relluttelija 03 Feb 2013
  • Vaahtomuovipatjan saan kyllä Tervajoeltakin, mutta saako noita joustinpatjoja mistään? Jos teetän vaahtomuovipatjan, ajattelin käyttää hyödyksi nykyisen joustinpatjan päällisen, se kun on vetoketjulla varustettu eli sisustan voi vaihtaa.
  • #4 kirjoittanut olalaa 03 Feb 2013
  • Unikulma ainakin tekee mittojen mukaan ja euroopasta löytyy myös valmistajia Thumb Hinta vaan taitaa olla aika suolainen Thumbd Voisiko joku verhoilia tuota korjailla vaihtamalla jouset ;)
  • #5 kirjoittanut migel 03 Feb 2013
  • Eikös Vesako osais vaihtaa siihen ne kulahtaneet jouset????

    Ja sitäpaitti noi vaahtomuovipatjat liimataan eri tiheyksesistä vaahtomuovista ja niistä saa tosi tyrmiät patjat.
    Purjeveneisiin tehdään usein siten kun patjat ovat malleiltaan mitä ovat...ja tollainen sandwichpatja on hemmetin hyvä selälle...

    Ei kun kuukkeli huutamaan!!!!! :D
  • #6 kirjoittanut pamaus 03 Feb 2013
  • Suosittelisin myös vaahtomuovipatjaa.

    Minulla on vaunussa vakiona vaahtomuovipatja, joka on kyllä tosi hyvä.

    Tuosta tilaat foam (viskoelastiset) patjat. Ja leikkaat sen sopivaksi. 200x160. Hinta 279 €

    http://www.varastontyhjennys.com/product_info.php?products_id=34

    Niin noista Foam (viskoelastastisista) patjoista. Itse vaihdoin aikoinaan hyvät joustinpatjat pois kun tuli selkä kipeäksi ja hommasin nuo foam patjat aidot Tempur kopiot koti-ideasta ja maksoin itseni kipeäksi. Eipä olen sen jälkeen ollut selkä kipeä.

    On muuten aika halpa tuo foam  patja tuolla varastotyhjennykses sä periaate sama kuin Tempurin patjoissa.
  • #7 kirjoittanut vesako 03 Feb 2013
  • Eikös Vesako osais vaihtaa siihen ne kulahtaneet jouset????

    Ja sitäpaitti noi vaahtomuovipatjat liimataan eri tiheyksesistä vaahtomuovista ja niistä saa tosi tyrmiät patjat.
    Purjeveneisiin tehdään usein siten kun patjat ovat malleiltaan mitä ovat...ja tollainen sandwichpatja on hemmetin hyvä selälle...

    Ei kun kuukkeli huutamaan!!!!! :D

    Osaanhan minä.Mutta jos edullisen vaahtomuovipatjan
    haluaa, niin seuraavan viestin hinta ei ole paha.

    Pamauksen viesti.

    Mitat mukaan ja patja niin leikkaan se leikkurilla
    oikean kokoiseksi.

    Kahvipullaa pitää olla mukana. (kahvia meillä on)
  • #8 kirjoittanut relluttelija 03 Feb 2013
  • Hyviä tarjouksia ja neuvoja tulee minkä ehtii, vaahtomuovin haen kyllä tuosta naapurista, sielä laittavat sen vanhan suojan sisäänkin, eikä sieläkään hinta päätä pakota.
  • #9 kirjoittanut pamaus 03 Feb 2013
  • Kerro sitten mihin hintaan sait.

    Veikkaan, että alan firmassa hinta saattaa vähän pompsahtaa.

    Ja kysy samalla onko niilllä tuota viskoelastista patjaa.

    Patjan täyte: 5cm Memory Foam 55 kg/m³ ja 15 cm vaahtomuovi 35 kg/m³

    Tuo jäykkyys ratkaisee. Mitä tiheämpi sen parempi.
  • #10 kirjoittanut vesako 03 Feb 2013
  • Kerro sitten mihin hintaan sait.

    Veikkaan, että alan firmassa hinta saattaa vähän pompsahtaa.

    Ja kysy samalla onko niilllä tuota viskoelastista patjaa.

    Patjan täyte: 5cm Memory Foam 55 kg/m³ ja 15 cm vaahtomuovi 35 kg/m³

    Tuo jäykkyys ratkaisee. Mitä tiheämpi sen parempi.

    Riippuu käyttäjän painosta.

  • #11 kirjoittanut pamaus 03 Feb 2013
  • Riippuu käyttäjän painosta.

    Näin on, mutta ei vielä näillä tiheyksillä, jos on normi aikuinen. Lapset  eri asia.

    Tempurilla patjan tiheys on 85-110 kg/m3.
  • #12 kirjoittanut pamaus 03 Feb 2013
  • Tuo varastotyhjennyksen patja on muuten aika halpa kun katselin jyskin vastaavaa patjaa ja sekin oli alennuksessa ja vain 80 cm leveä

    http://www.jysk.fi/4/5/16/3321623/a/catalog

  • #13 kirjoittanut relluttelija 27 Feb 2013
  • Tänään sai noutaa patjat lähiverstaalta, vanhojen joustinpatjojen tilalle alkuperäisten suojien sisään laitetut vaahtomuovipatjat ja petauspatjan hyvälaatuinen päällinen yhteensä 240 €. Ei kauhean paha hinta, kun ajattelee että itse ei tarvinnut tehdä mitään muuta kuin kuljettaa.
  • #14 kirjoittanut sipu 27 Feb 2013
  • Tänään sai noutaa patjat lähiverstaalta, vanhojen joustinpatjojen tilalle alkuperäisten suojien sisään laitetut vaahtomuovipatjat ja petauspatjan hyvälaatuinen päällinen yhteensä 240 €. Ei kauhean paha hinta, kun ajattelee että itse ei tarvinnut tehdä mitään muuta kuin kuljettaa.

    olen sitä mieltä
    että hyvään patjaan kannattaa satsata
    niin kotona , kuin kulkimessakin  Thumb
    kun joka tapauksessa siellä patjan päällä
    aika paljon kuitenkin tulee aikaa vietettyä
    ja kerralla , kun ostaa hyvän patjan
    kestää se sitten pidempään
    kuin jokin halppis , joka on rikki / muhkuroilla
    jo muutaman käytön jälkeen ..
  • #15 kirjoittanut relluttelija 27 Feb 2013
  • Oli melko kovan tuntuinen kun kävin makoilemassa. Toki petari toimii paremmin lämpimässä, vaunussa oli nyt vain 5 astetta lämmintä. Toivottavasti on hyvä nukkua, ehkä myös astua  ;)
Sivuja:
Toiminto