Tekniikkakeskustelut > Primus

Sähköpatruunan tuottama lämpö.

<< < (3/8) > >>

Turhan Höpöttäjä:

--- Lainaus käyttäjältä: kahtaenvaihda - 15.02.2011     kello on 12:46 ---Onkos sulla hyllyllä tai seinälle/kattoon kiinnitettynä se lisälämmitin  :o

--- Lainaus päättyy ---
Kyllä lämmitin on lattian rajassa, lämpö kyllä levittäytyy sitten sisätiloihin.  :)

iso-juuso:

--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 15.02.2011     kello on 11:33 ---OK. ;)

--- Lainaus päättyy ---

Ja äänentasossa (paloilmapuhallin) noissa kahdessa tehoalueessa on niin merkittävä ero, että kun tuolla on tini tiskissä, niin se ei kyllä jää huomaamatta!

K.E.V:

--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 15.02.2011     kello on 13:31 ---Kyllä lämmitin on lattian rajassa, lämpö kyllä levittäytyy sitten sisätiloihin.  :)

--- Lainaus päättyy ---
Mix sää sitten kysyit
--- Lainaus ---Miten niin, lattioille
--- Lainaus päättyy ---
Eiks se laite ole sitten lattialla ?
Sanoin vain etten ITSE halua lattioille mitään persustöristintä. Pärjää ilmankin :P

Turhan Höpöttäjä:
Minä laitan kovalla pakkasella lisäksi lämpöpuhaltimen, lähinnä siksi ettei patterikierrossa vettä tarvitsi kierrättää niin kuumana. Koska en vietä aikaani patteri tiloissa, kulkimen nurkissa. Laitan myös Primus pannun sulut kiinni jos en tarvitse sitä. En näe järkevänä sähköllä lämmitettyä vettä kierrättää pakkasessa olevassa pannussa. Jos kovalla pakkasella ei sähkölämmitys aivan riitä, niin riittää kun nämä toimenpiteet tekee.  ;)

teebasso:
Heips ! Nyt kun olen siirtynyt ympärivuotisexi vaunuasujaksi 30- vuoden vaunun vetelijäajan jälkeen, on tullut pitempiaikaista näkemystä kaasun ja sähkön kulumiseen ja riittämiseen.Tänään kin ulkona -24C. Sisällä+20C saavutettu 3 kW patruunalla.Kaasu hetkellisesti n3-4min perusliekillä 15min välein.
Eli pullo 11kg n.2 viikkoa.Vaununa kämänen 500 solikka.
Aiemmin ollut Hobbyja ja LMC:itä samalla Primus-lämppärillä niin kaasunkulutus pelkästään oli 3vrk/puteli.Lämppäri näissä pakkaslukemissa kävi kokoajan ja siksi tuntui tasaisemmalta kuin ns.pohjoisen vaunuissa.Lämmönvai htelurajat olivat kiusallisia pohjolan olosuhteisiin tehdyissä vaunuissa.Mukavuude sta joutui maksamaan muutaman pullon verran enemmän talvessa ,mutta jotenkin oli mukavanpaa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View