rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: akunlataus ongelma  (Luettu 19857 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:21.06.2021 kello on 20:40
  • Kun filetillä fileoi Fiiliksessä,tulee hyvä fiilis
Vs: akunlataus ongelma
« Vastaus #30 : 1.02.2013 kello on 12:29 »
Eiköhän tämä keskustelu ole akkujen kytkennästä,ja mittauksistä tullut selväksi,kiito MJO.n hyvän piirroksen !!

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:20.09.2023 kello on 17:48
Vs: akunlataus ongelma
« Vastaus #31 : 1.02.2013 kello on 13:41 »
Mikäs on asiantuntijoiden mielipide, pitäisikkö molemmat akut vaihtaa......

Kannattaa vaihtaa molemmat akut samalla kertaa. Pääsee vähemmällä.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:18.03.2024 kello on 16:53
  • nautitaan elämästä niin kauan kuin voidaan.......
Vs: akunlataus ongelma
« Vastaus #32 : 1.02.2013 kello on 13:44 »
niin ne akkuliikkeessä suositteli molempien vaihtoa, tosin ensin pitää selvittää tuo mun mittaus 24.9 että oliko se näppi häiriö vai todellinen, jos se oli todellinen niin jossain sitten on vikaaaaaaa.

itse uskon näppi häiriöön tai mittari virheeseen... mut pääsen vasta maanantaina mittaamaan...

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:45
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: akunlataus ongelma
« Vastaus #33 : 1.02.2013 kello on 14:16 »
niin ne akkuliikkeessä suositteli molempien vaihtoa, tosin ensin pitää selvittää tuo mun mittaus 24.9 että oliko se näppi häiriö vai todellinen, jos se oli todellinen niin jossain sitten on vikaaaaaaa.

itse uskon näppi häiriöön tai mittari virheeseen... mut pääsen vasta maanantaina mittaamaan...

Jos sinulla on kaveria, joka jeesisi sinua niissä uusien akkujen kytkennässä ja mittauksessa, niin tulisi sitten varmasti oikein.  Thumb

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:18.03.2024 kello on 16:53
  • nautitaan elämästä niin kauan kuin voidaan.......
Vs: akunlataus ongelma
« Vastaus #34 : 1.02.2013 kello on 16:29 »
uskosin kyllä että vika on vain siinä että auto on seissyt syksystä asti roikassa ja yksinkertaisesti akku on tullut tiensä päähän, mutta asia selviää ensi viikolla...

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:32
Vs: akunlataus ongelma
« Vastaus #35 : 1.02.2013 kello on 21:26 »
uskosin kyllä että vika on vain siinä että auto on seissyt syksystä asti roikassa ja yksinkertaisesti akku on tullut tiensä päähän, mutta asia selviää ensi viikolla...

Taitaisi potea pahaa hammassärkyä jos olisi oikea jännite 24V 12V akussa, tuskin olisi päädyt kohdallaan. :o :o Ja miten lie laturi onko sellainen jossa voi valita 12/24V että on myös oikein.

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:39
Vs: akunlataus ongelma
« Vastaus #36 : 1.02.2013 kello on 22:09 »
Jelppikääs hiukan, nyt ongelmia tämän asuntoosan akun kanssa. Laturi on calira ja se ei oikein lataa akkua. Käytin sulakkeen pois ja laitoin takaisin niin lähti lataamaan......nyt taas ilmoittaa että akun jännite alhainen 11.9 tuo caravan controll laittaa tuon ilmoituksen puhelimeen......ois ko tietoa missä vika vai onko akku jo ehtoo puolella

Mikä sen Caliran tyyppi on?

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:18.03.2024 kello on 16:53
  • nautitaan elämästä niin kauan kuin voidaan.......
Vs: akunlataus ongelma
« Vastaus #37 : 2.02.2013 kello on 11:06 »
Olikohan se tyyppi joku cub 30, kävin autolla aamulla niin hätäsesti ja jatkon matkaa......testasi n sen mittarin ja huomasin että olin mitannut väärällä asteikolla eli se 24.9 oli minun mittaus virhe  nyt mittasin oikein ja akku oli 13.3 :'( eli kaikki näyttäs olevan kunnossa mutta uusi akku täytyy ostaa sen lämmenneen tilalle......tuossa asuinosassa on kaksi akkua joista nyt se toinen on kaput......

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:11.05.2014 kello on 10:53
  • Helsinki Kallio
Vs: akunlataus ongelma
« Vastaus #38 : 2.02.2013 kello on 15:09 »
Oli hyvä juttu että selvis mittausvirheeks  Thumb ^-^

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 4.07.2023 kello on 11:42
  • Hämeenperä
Vs: akunlataus ongelma
« Vastaus #39 : 2.02.2013 kello on 22:31 »
Olikohan se tyyppi joku cub 30, kävin autolla aamulla niin hätäsesti ja jatkon matkaa......testasi n sen mittarin ja huomasin että olin mitannut väärällä asteikolla eli se 24.9 oli minun mittaus virhe  nyt mittasin oikein ja akku oli 13.3 :'( eli kaikki näyttäs olevan kunnossa mutta uusi akku täytyy ostaa sen lämmenneen tilalle......tuossa asuinosassa on kaksi akkua joista nyt se toinen on kaput......

Vaikka huoli näyttäisi olevan ohi, tarkistahan vielä se jännite uusillakin akuilla. Tuntuu oudolta että hyvä laturi on keitellyt ne noin tyhjiin. Ja kyllä suosittelisin, että uusit rinnan olevat akut samalla kertaa ja jätät sen nykyisen ehjän varalle.

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:39
Vs: akunlataus ongelma
« Vastaus #40 : 2.02.2013 kello on 22:34 »
Olikohan se tyyppi joku cub 30, kävin autolla aamulla niin hätäsesti ja jatkon matkaa......testasi n sen mittarin ja huomasin että olin mitannut väärällä asteikolla eli se 24.9 oli minun mittaus virhe  nyt mittasin oikein ja akku oli 13.3 :'( eli kaikki näyttäs olevan kunnossa mutta uusi akku täytyy ostaa sen lämmenneen tilalle......tuossa asuinosassa on kaksi akkua joista nyt se toinen on kaput......

Olisko EVS30/20.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:18.03.2024 kello on 16:53
  • nautitaan elämästä niin kauan kuin voidaan.......
Vs: akunlataus ongelma
« Vastaus #41 : 4.02.2013 kello on 15:49 »
No nyt ollaan autolla ja uusi akku on haettu. 4uo laturi on svb 30 calicra. 13.8 näyttää olevan autonakku ja asuinosan akku. Välttämättähäm tämä asuinosa ei kahta akkua tart4e, mutta laitetaan nyt kun siinä sille paikka on.
Se vioittunut akku oli sitten vielä pullis46nut eli kyllä sen tienpää oli siinä. Akkuliike kehoitti tuomaan tuon toisen akun ponnistukseen niin mähään sen kunto......pitää käyttää jokupäivä.
Olipas tuolla viottuneella akulla lyhyt ikä 4v.....mut katotaampas miten pitkään tuo toinen akku kestää, ei kuulema tee hyvää tuolle uudelle akulle että se kytketään kaveriksi tuon vanhanakun kanssa, olikohan se näin että se lataa sitä sen heikomman mukaan.....

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:18.03.2024 kello on 16:53
  • nautitaan elämästä niin kauan kuin voidaan.......
Vs: akunlataus ongelma
« Vastaus #42 : 4.02.2013 kello on 15:57 »
Hieman kyllä tätä akkujen kytkentää ihmettelen kun otti toisen akun irti niin kaikki valot yms toimii....akut on kytketty rinnan.....eikö laitteitten pitäisi sammua kun toinen akku poistetaan.......

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:11.05.2014 kello on 10:53
  • Helsinki Kallio
Vs: akunlataus ongelma
« Vastaus #43 : 4.02.2013 kello on 16:09 »
Hieman kyllä tätä akkujen kytkentää ihmettelen kun otti toisen akun irti niin kaikki valot yms toimii....akut on kytketty rinnan.....eikö laitteitten pitäisi sammua kun toinen akku poistetaan.......
Sarjakytkennäässä kyllä mutta ei rinnankytkennässä joten akut todennäköisesti kytketty oikein

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:18.03.2024 kello on 16:53
  • nautitaan elämästä niin kauan kuin voidaan.......
Vs: akunlataus ongelma
« Vastaus #44 : 4.02.2013 kello on 16:16 »
Kiitos tiedosta huruukkeli  :)