rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Only in Kajana :)  (Luettu 23401 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 4.07.2023 kello on 11:42
  • Hämeenperä
Vs: Only in Kajana :)
« Vastaus #30 : 31.01.2013 kello on 01:47 »
Ei se 80 km/h ylimenevä nopeus ole ollenkaan niin paha kuin luuletkaan.Pitää vaan uskaltaa painaa... 8) ;)

Eikä sekään oikeastaan niin paha ole, jos pikkusen hönössä ajelee. Ohittaminenkin on paljon helpompaa, ja normaali pulliainenkin uskaltaa paremmin.

Oot kyllä  siinä oikeassa, ettei me näillä asenteella taitaisi päästä Insinööriajosta nykyään läpi.

Ostetaanko Jussi mopoautot?  ;D


  • Vieras
  • Vs: Only in Kajana :)
    « Vastaus #31 : 31.01.2013 kello on 04:50 »
    Mä kun ajan sitä todellista 83 km/h nopeutta 80 km/h alueella ja kun tuossa 5-tiellä on suhteellisen kova rekkaliikenne jo aamu viiden aikaan niin todella harvoin joku rekkakuski yrittää hiillostaa minua ajamaan kovempaa ja ovat aika hyvin jättävät myös sen turvavälinkin...mut ta tuolla 5-tiellähän nyt onkin niitä kameroita.

    Mun puolesta noita kameroita saisi olla vaikka lisääkin, ei haittaa kun ei ole kiire.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:32
    • Kulkija
    Vs: Only in Kajana :)
    « Vastaus #32 : 31.01.2013 kello on 07:26 »
    On tässä kauas päästy bensavarkaista...  ;D

    Poliisin sakotuskynnys on 8 km/h + 3 km/h. Eli max. 90 km/h jos ajaa niin virkavalta ei ainakaan sakota, saattaa kyllä sanoa soo, soo!

    Toinen juttu on, miten nopeus soveltuu keli- ja liikenneolosuhteisi in. Aika harvoin on rekkain kanssa ongelmia ollut, silloin ovat olleen rajoittimen kiertäneitä. 1 promille niistäkin kuskeista on reikäpäitä, yhden hullun olen tavannutkin kerran.

  • Vieras
  • Vs: Only in Kajana :)
    « Vastaus #33 : 31.01.2013 kello on 07:53 »
    Mutta ei kai se haittaa jos juttu lähtee sivuraiteille, vai haittaako se ?

    Eikös se niin ollut että asiajutut kuten korjaus ja huolto on niitä joita ei sotketa turhanpäiväisellä löpinällä.  :-\

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:04
    • Autossa on pyörät
    Vs: Only in Kajana :)
    « Vastaus #34 : 31.01.2013 kello on 08:47 »
    Mutta ei kai se haittaa jos juttu lähtee sivuraiteille, vai haittaako se ?

    Eikös se niin ollut että asiajutut kuten korjaus ja huolto on niitä joita ei sotketa turhanpäiväisellä löpinällä.  :-\
    Oliskin, naapurinkumminkaima ltajuttujakuulleita trolleja nekin puolillaan  ;D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:43
    Vs: Only in Kajana :)
    « Vastaus #35 : 31.01.2013 kello on 08:49 »
    Voisiko joku, joka ei ole insinööri, nyt vihdoin kertoa, miksi rajoittimet on säädetty 89:ään, vaikka kuorma-autolla saa ajaa vain 80??   ::)

  • Vieras
  • Vs: Only in Kajana :)
    « Vastaus #36 : 31.01.2013 kello on 08:58 »
    kaasullahan se heittelehtimään lähteneen kärryn saa oikaistua, eli turvallisuuden takiahan se 9 km/h siellä taitaa olla.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:43
    Vs: Only in Kajana :)
    « Vastaus #37 : 31.01.2013 kello on 09:01 »
    kaasullahan se heittelehtimään lähteneen kärryn saa oikaistua, eli turvallisuuden takiahan se 9 km/h siellä taitaa olla.

    Meinaat, että siitähän se oikee niinkun Konginkankaalla...

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:30
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    Vs: Only in Kajana :)
    « Vastaus #38 : 31.01.2013 kello on 09:04 »
    Voisiko joku, joka ei ole insinööri, nyt vihdoin kertoa, miksi rajoittimet on säädetty 89:ään, vaikka kuorma-autolla saa ajaa vain 80??   ::)

    Voisiko joku, joka ei ole insinööri, nyt vihdoin kertoa, jos nopeusrajoitus on 80km/h, niin se onkin 85km/t  ja 100km/h onkin 108km/h.  ::) ::) ::)

  • Vieras
  • Vs: Only in Kajana :)
    « Vastaus #39 : 31.01.2013 kello on 09:12 »
    Meinaat, että siitähän se oikee niinkun Konginkankaalla...

    Mitä kuskeja tunnen niin ovat pienen heiton saaneet korjattua, heiltä minä tuon oikaisun olen kuullut, minun rekkakokemuksella inttiajoilta en pysty sanomaan oikeneeko se sitten oikeasti.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:58
    Vs: Only in Kajana :)
    « Vastaus #40 : 31.01.2013 kello on 09:25 »
    Miten lisätään kaasua oikaisua vasten jos ajetaan rajoitinta vastaan?

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:32
    • Kulkija
    Vs: Only in Kajana :)
    « Vastaus #41 : 31.01.2013 kello on 09:48 »
    Voisiko joku, joka ei ole insinööri, nyt vihdoin kertoa, jos nopeusrajoitus on 80km/h, niin se onkin 85km/t  ja 100km/h onkin 108km/h.  ::) ::) ::)

    No kun en ihan ole insinööri, niin voisin tuumata, että mainitsemasi ylinopeus on vähemmän haitallista kuin rampilta tielle tulevan tai ohittajan estäminen "polkaisemalla".

    Se on katsos siirtymätaipaleella tarpeen, että voi ajaa 108 (tai oikeastaan 110) km/h sen kahdeksankympin sijasta. Mutta sullehan ei ole väliä, kun et siirtymätaipaleita harrasta, lomailet ratissakin.  ;D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:30
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    Vs: Only in Kajana :)
    « Vastaus #42 : 31.01.2013 kello on 09:59 »
    No kun en ihan ole insinööri, niin voisin tuumata, että mainitsemasi ylinopeus on vähemmän haitallista kuin rampilta tielle tulevan tai ohittajan estäminen "polkaisemalla".



    Muuttaisivat sitten merkit 85 ja 110. että kaikki ymmärtäisi. Ja sakkoraja on ruuhkasuomessa eri kuin pohjoissuomessa. Niin kuin suojatielle astuminenkin.  ::)

       Miten niin estäminen. Perässä roikkuja polkaisee aikaisemmin. Tuo "polkaiseminen" on lysti juttu. Yksi homma siinä vähän kismittää...    ...Kun en ole hoksannut käyttää jo aijemmin.  Thumb ;D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:32
    • Kulkija
    Vs: Only in Kajana :)
    « Vastaus #43 : 31.01.2013 kello on 10:02 »
    Kotia se on parempi säästää polkaisut, tien päällä vain silloin, kun se ei estä muita.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:32
    Vs: Only in Kajana :)
    « Vastaus #44 : 31.01.2013 kello on 10:06 »
    Minä ole antanut linkenteen valvomis ongelman poliiseille. Ja jos nopeus kyltit laitetaan 160km/h niin ei tarvitsisi sitten tutkatakkaan tien päällä niin paljoa. ;D ;D ;D
    Pahimmillaan jotkut ajaa tasasesti oikeaa nopeutta 70 sekä 60 että 80 alueet  >:( >:(. Minä meen omaa nopeutta ja menkööt muut lompsansa mukaan, annan tietä jos menohaluja enenmpi kuin mulla.