rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Only in Kajana :)  (Luettu 23399 kertaa)

  • Vieras
  • Vs: Only in Kajana :)
    « Vastaus #15 : 30.01.2013 kello on 21:12 »
    Joskus olisi rekkakuskeilla tarvetta katsoa peiliin, ajetaan puskurissa kiinni talvikelillä, järjen puutetta. Luuleeko rekkakuski menopelinsä todellakin pysähtyvän tarvittaessa samoille viivoille kuin henkilöauto ?

    Tuo kiusanteon syyt voi löytyä tuollaisesta aihepiiristä . . .

    Mutta voi olla ihan tahallistakin . . .

    Nyt on yleistynyt rekkakuskien pitkien valojen "myöhäinen sammutus", ajavat aivan lähietäisyydelle pitkät päällä, vaikka olisi ollut aihetta vaihtaa lyhyet piälle . . .

    Juuri Jushille "kotopuolestas" päin mäniöitä . . . ( tuo jäläkimmäinen juttu )
    Joo no itse en tiedä mitkä on laukaissut tämän kaltaisen idiotismin mutta jos takanani on 50 tonninen rekka niin viimoseksi haluaisin sen roikkuvan takapuskurissa kiinni... :)
    Enkä jumalauta jarruttelis ainakaan myötäsessä.On hengenpäälle käyvää hommaa.
    Pitää vauhdin 95 niin ei siellä takana pitäis rekkaa olla persekärpäsenä..jos meinaan rajoittimet toimii...

    *****
    • Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:35
    • Epsoo
    Vs: Only in Kajana :)
    « Vastaus #16 : 30.01.2013 kello on 21:15 »
    Enkä jumalauta jarruttelis ainakaan myötäsessä.On hengenpäälle käyvää hommaa.

    Ehkä sen takia sitten hidastetaan siellä ylämäessä?

  • Vieras
  • Vs: Only in Kajana :)
    « Vastaus #17 : 30.01.2013 kello on 22:05 »
    Ehkä sen takia sitten hidastetaan siellä ylämäessä?
    Niin no en minä kyllä sielläkään hidastele kun se rekan kerpele tulee takaa niskaan... ;D
    Ajohistoriaa on kertyny jotain 26 vuotta eikä minun takana ole rekat kauaa olleet eikä ole valoja mulle pitkille laittaneet.Yleensä ne rekat tulee p*rse edellä vastaan ja sitten häviävät taustapeileistä...
    En ymmärrä ihmisiä jotka kiusaavat ammatin harjoittajia tuolla lailla... Thumbd


    *****
    • Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:35
    • Epsoo
    Vs: Only in Kajana :)
    « Vastaus #18 : 30.01.2013 kello on 22:18 »
    En ymmärrä ihmisiä jotka kiusaavat ammatin harjoittajia tuolla lailla... Thumbd

    Onko rekkakuskilla oikeus ajaa tappituntumalla toisen takapuskurissa kiinni?

  • Vieras
  • Vs: Only in Kajana :)
    « Vastaus #19 : 30.01.2013 kello on 22:27 »
    Onko rekkakuskilla oikeus ajaa tappituntumalla toisen takapuskurissa kiinni?
    Niinkuin sanoin että minun ajohistorian aikana en ole moisesta kärsinyt.Joko ei itse uskalla ajaa tai sitten se on etelän ajoteiden ongelmia... ;)
    Ei ole minun tehtävä pohtia oikeutta kuka saa ajaa miten haluaa..Tekee itse ratkaisunsa tai jospa se polliisi setä auttaisi...

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:17
    Vs: Only in Kajana :)
    « Vastaus #20 : 30.01.2013 kello on 22:32 »
    Niinkuin sanoin että minun ajohistorian aikana en ole moisesta kärsinyt.Joko ei itse uskalla ajaa tai sitten se on etelän ajoteiden ongelmia... ;)
    Ei ole minun tehtävä pohtia oikeutta kuka saa ajaa miten haluaa..Tekee itse ratkaisunsa tai jospa se polliisi setä auttaisi...

    Tien päällä on niitäkin, jotka ajavat 80 alueella 80, eivät 95. Kun sitten takaa tulee rekka, kuskin jalka päin rajotinta, ei se rekka jää 100 metrin päähän. Se tulee iholle ja kuski on sitä mieltä, että menis nyt helvettiin tosta, kun on muutenkin kiire...

    Miksi muuten rajottimet on säädetty 89:sään, vaikka ajaa saa vain 80??

    *****
    • Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:35
    • Epsoo
    Vs: Only in Kajana :)
    « Vastaus #21 : 30.01.2013 kello on 22:34 »
    Joko ei itse uskalla ajaa tai sitten se on etelän ajoteiden ongelmia... ;)
    Ei ole minun tehtävä pohtia oikeutta kuka saa ajaa miten haluaa..Tekee itse ratkaisunsa tai jospa se polliisi setä auttaisi...

    Ei se uskalluksesta ole kiinni jos rekka on takapuskurissa kiinni kun ajat 82km/h todellista kun nopeusrajoitus on 80km/h. Ehkä silloin edellä ajavan pitää huolehtia myös takana olevasta turvavälistä jos takana roikkuvan rekkakuskin ajotaito ei siihen riitä. Joten mikä on sopiva vauhti 5-10 metrin turvavälille? 40km/h?

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:17
    Vs: Only in Kajana :)
    « Vastaus #22 : 30.01.2013 kello on 22:37 »
    Joten mikä on sopiva vauhti 5-10 metrin turvavälille? 40km/h?

    0km/h 10m menee reaktioaikaan.

  • Vieras
  • Vs: Only in Kajana :)
    « Vastaus #23 : 30.01.2013 kello on 22:45 »
    No mulla ei ole ollut ongelmia ks. asian kanssa eli mikäs tässä nyt on ongelma.. :-\
    Ei se 80 km/h ylimenevä nopeus ole ollenkaan niin paha kuin luuletkaan.Pitää vaan uskaltaa painaa... 8) ;)
    Luulis ooppelissa sen verran haluja olevan..
    « Viimeksi muokattu: 30.01.2013 kello on 22:58 »

    *****
    • Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:35
    • Epsoo
    Vs: Only in Kajana :)
    « Vastaus #24 : 30.01.2013 kello on 23:08 »
    Ei se 80 km/h ylimenevä nopeus ole ollenkaan niin paha kuin luuletkaan.Pitää vaan uskaltaa painaa... 8) ;)

    Voin sanoa ettei se uskalluksesta (tai taidosta) ole kiinni, vaan ylinopeus kun tuppaa olemaan laitonta. Joten miksi minun pitäisi alkaa rikkomaan lakia kun joku rekkakuski tulee häiritsemän työntekoani?

  • Vieras
  • Vs: Only in Kajana :)
    « Vastaus #25 : 30.01.2013 kello on 23:22 »
    Voin sanoa ettei se uskalluksesta (tai taidosta) ole kiinni, vaan ylinopeus kun tuppaa olemaan laitonta. Joten miksi minun pitäisi alkaa rikkomaan lakia kun joku rekkakuski tulee häiritsemän työntekoani?
    Meilläpäin kun ei ole noita peltipoliiseja niin ajetaan liikenteen mukaan eikä rajoitusten mukaan.
    Tosin sattuu siihen väliin joku insinöörikin väliin..Mutta ne vaan ohitetaan ja annetaan niiden ajaa rajoitusten mukaan.Sehän onkin pääasia täällä erämaassa.Kun voi joku hirvi tahi poro astua väylälle...
    Edit:On siis ihan työntekoa ajaa rajoitusten mukaan..Fuuking imazing,,paljonkos tuosta maksetaan.. ;D
    Mää kyl luulen että enempi se takana ajava rekkakuski yrittää pitää kiinni aikataulustaan kun sinä...Ja varmasti ajaa työkseen enempi kuin sinä..ja kiroaa tietty teitä tielle eksyneitä... :-X ;)
    « Viimeksi muokattu: 30.01.2013 kello on 23:45 »

    *****
    • Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:35
    • Epsoo
    Vs: Only in Kajana :)
    « Vastaus #26 : 31.01.2013 kello on 00:08 »
    Edit:On siis ihan työntekoa ajaa rajoitusten mukaan..Fuuking imazing,,paljonkos tuosta maksetaan.. ;D

    Asiakas maksaa hinnaston mukaan, eli 99€/h+0,6€/km.

    Mää kyl luulen että enempi se takana ajava rekkakuski yrittää pitää kiinni aikataulustaan kun sinä...Ja varmasti ajaa työkseen enempi kuin sinä..ja kiroaa tietty teitä tielle eksyneitä... :-X ;)

    Rekkakuskin aikataulut on väärin tehty jos lakia pitää rikkoa että pysyy niissä. Vai perustuuko rekkakuskin duunit lain rikkomiseen ja henkien vaarantamiseen?
    Sitä paitsi ammattitaitoisempi minä olen kuin nuo puskurissa roikkuvat rekkakuskit, osaan sentään ajaa turvallisesti sekä noudattaa sääntöjä.

  • Vieras
  • Vs: Only in Kajana :)
    « Vastaus #27 : 31.01.2013 kello on 00:42 »
    Asiakas maksaa hinnaston mukaan, eli 99€/h+0,6€/km.

    Rekkakuskin aikataulut on väärin tehty jos lakia pitää rikkoa että pysyy niissä. Vai perustuuko rekkakuskin duunit lain rikkomiseen ja henkien vaarantamiseen?
    Sitä paitsi ammattitaitoisempi minä olen kuin nuo puskurissa roikkuvat rekkakuskit, osaan sentään ajaa turvallisesti sekä noudattaa sääntöjä.
    Et sinä ajaessa tee asiakkaan hyväksi mitään joten olisi parempi kun olisit poissa raskaamman kaluston tieltä.
    Suosittelen junaa jolloin voit räpeltää tietsikkaa ajon aikana.
    Luuletko tosiaan insinöörin aivoillasi että minä olen keksinyt nuo rekkakuskien aikataulut ;D
    Varmaan heitä vi***aa ajaa sinun kaltaisen perässä...

    *****
    • Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:35
    • Epsoo
    Vs: Only in Kajana :)
    « Vastaus #28 : 31.01.2013 kello on 00:55 »
    Et sinä ajaessa tee asiakkaan hyväksi mitään joten olisi parempi kun olisit poissa raskaamman kaluston tieltä.
    Suosittelen junaa jolloin voit räpeltää tietsikkaa ajon aikana.
    Luuletko tosiaan insinöörin aivoillasi että minä olen keksinyt nuo rekkakuskien aikataulut ;D
    Varmaan heitä vituttaa ajaa sinun kaltaisen perässä...

    Tähän voisin todeta että et tosiaankaan tiedä mitä teen tai olen tekemättä. Sen voin sanoa että jos ammattiryhmäämme ei olisi, olisi se huomattavasti vakavampi paikka yhteiskunnalle verrattuna rekkakuskien katoamiseen.

    Sitä paitsi miksi rekat häiritsevät kulkuani nysväämällä alle 90km/h vaikka rajoitus on 100? Jäisivät kotiin jos ei pysty ajamaan liikenteen mukana.

    Yhä edelleen olen sitä mieltä, että rekkakuskeilla ei ole mitään oikeutta vaarantaa toisten terveyttä ja henkeä. Ilmeisesti näkökantamme eroaa tässä kohtaa.

  • Vieras
  • Vs: Only in Kajana :)
    « Vastaus #29 : 31.01.2013 kello on 01:04 »
    Tähän voisin todeta että et tosiaankaan tiedä mitä teen tai olen tekemättä. Sen voin sanoa että jos ammattiryhmäämme ei olisi, olisi se huomattavasti vakavampi paikka yhteiskunnalle verrattuna rekkakuskien katoamiseen.

    Sitä paitsi miksi rekat häiritsevät kulkuani nysväämällä alle 90km/h vaikka rajoitus on 100? Jäisivät kotiin jos ei pysty ajamaan liikenteen mukana.

    Yhä edelleen olen sitä mieltä, että rekkakuskeilla ei ole mitään oikeutta vaarantaa toisten terveyttä ja henkeä. Ilmeisesti näkökantamme eroaa tässä kohtaa.
    Ilmeisesti toinen meistä ei ole insinööri.. :-X