Tekniikkakeskustelut > 230 voltin järjestelmä
Aurinkosähköä asunnolle
0yxxy0:
--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 19.01.2013 kello on 17:07 ---Niin ja, nykyään jos sadan metrin päässä mökkinaapurissa on 230V. Hinta kuitenkin lasketaan muuntajasta, jos se on vaikka parin kilometrin päässä. :(
Aurinkokennoihin on saatavana automaattisesti aurinkoon suuntaavia koneistoja. No, ei se vuoden pimeimpänä aikana auta, kun ei paista, niin ei paista. :)
--- Lainaus päättyy ---
Näinhän se menee lakipykälien mukaan. Alle 10v sitten sai normihinnalla kun 20kv langat meni alle km päästä, tappiolla meni liittymät ja pikkumökillä ei koskaan tienaa ittiään takaisin vaikkei tuliskaan myräkkää/tuiskua.
joo o:
Aurinkosähkö on melkoinen edistysaskel silloin jos on totuttu vaikka öljylamppuun, jonka meidän ikäluokan sukupolvi vielä muistaa.
On hyvä että näitä luonnon energiamuotoja käytetään ja kehitetään. Eihän sähköyhtiöillä todellakaan ole haluja päästä asiakkaistaan eroon ;D Mutta mukavuudenhalussaan han ihmiset ovat halukkaita maksaan tolppasähköstä sen mitä pyydetään. Mutta aurinkosähkö on hieno asia Thumb Thumb
perho-ukko:
Sanokoon kuka mitänsä,kyllä "kulkimen" katolla olevat kennot toimii,virta kyllä riittää sopivasti ajoittamalla kulutus ajankohdan !!!!!!
Turhan Höpöttäjä:
--- Lainaus käyttäjältä: perho-ukko - 19.01.2013 kello on 17:36 ---Sanokoon kuka mitänsä,kyllä "kulkimen" katolla olevat kennot toimii,virta kyllä riittää sopivasti ajoittamalla kulutus ajankohdan !!!!!!
--- Lainaus päättyy ---
No, mikä ettei. Thumb
Rauzi:
Mulla on kesämökillä, (siis kesämökki jossa ollaan vain kesällä, yksinkertaset ikkunat jne.) sellaset 200w kennoja katolla ja 2X100Ah akkuja. 1500w invertteri. Led valot kolmessa huoneessa ja telkkari. Invertterin perässä mikroaaltouuni ja kahvinkeitin. Ikipäivänä ole systeemi hyytynyt kun siellä sitä valoa kesällä riittää pihtiputaan korkeudella.
No ei pidä hullutellakkaan, se termospullo moccamaster katkoo virrat heti kun voda on läpi tullut. Telkku on 16 tuumaa ja kulutus 20w. Mikrolla ei valmisteta ruokaa eikä sulatella pakasteita, sillä vaan lämmitetään jotain.
Sirkkeliä ja muita koneita varten on aggregaatti, klapikonekkin ottaa kuitenkin 1600w.
Yks päivä tallusteli wattenfallin ukko pihaan ja kehui että lähialueella kiskovat kaapelia. Saisko tehdä tarjouksen jos sähköistettäisiin tila.
- joo, saahan sitä tarjouksen tehdä, mutta vinkiksi, ilmatteeks en huoli, pikkasen joudut laittaan rahaa mukaa.
Oon nyt odotellu sitä tarjousta neljä vuotta. Varmaan se kohta tulee.
Tiedän, mun investoinnit ei mun elinikänä maksa itseään takaisin... Mitä sitte.
BTW, kaveri osti kivan tuulimyllyn saksasta, kuitenkin tehot todella kovat verrattuna paneeleihin, ja hintaa se 300€. Ja kenno - mylly yhdistelmä kuulostaa hyvältä, useimmiten jos ei paista niin tuulee. Mylly tuli sille kotiin mutta ei koko paha ole vaikka olis vaunulla mukana. Ropelin halkaisija oli vajaan meetrin luokkaa.
Aprikoos, tähän on tultu, mulla on kotonakin vain ja ainoastaan led valoja.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta