Tekniikkakeskustelut > 230 voltin järjestelmä

Aurinkosähköä asunnolle

<< < (8/18) > >>

migel:
Jo onkin viihdyttävää luettavaa :D :D :D

Minun ainoa kunnon kokemukseni on purjeveneeni katolla olleesta aurinkokennosta joka piti akun tikissä ympäri vuoden!
Ja tämä vaan oli niin-akku ei ollut moneen vuoteen poissa veneestä ja akku hoiti kulkuvalot,autopilotin ja vhf:n ja sisävalot.

Siihen se riitti mainiosti. Me faijan kanssa tilaamme keväällä Saksanmaalta kyllä isohkon paneelin ja asennan sen portinvartijan katolle ja jos tellua saa katella koko kesän sillä niin olen pirun tyytyväinen!

Kahvit tulee kaasulla!   Ja on mulla varalla iso diesel agre :D :D :D

Turhan Höpöttäjä:
Pari kolmesataa wattia kesällä kennoissa. suunnattuna aurinkoon, tuotto on hyvä. Itselläkin suihkulähtet mökillä koko ajan toiminnassa sulan maan aikana. Valot TV ja läppäri käytössä tietenkin. Marraskuun puolivälistä tammikuun puoliväliin kennojen tuotolla ei voi kehua. Ei ainakaan kuluvana talvena. Rosvovalot pimeän aikana on päällä (led 3 x 3W).  :)

Jos joku rakentaa "nykyaikaisen" tuulivoimalan hintaluokassa pari tonnia, olisi mukava tietää faktaa tuotosta.  ;)

joo o:

--- Lainaus käyttäjältä: Gahpir - 17.01.2013     kello on 23:05 ---Mainiota pöhinää, melkein kuin olis väittäny savusaunaa ruotsalaiseksi.

Joo o laittoi sellaisen säätimen & mittarin että voi varmaan kertoa ihan kokemusperäistä tietoa tuotosta.

--- Lainaus päättyy ---

Minun matkailu jäi hyvin vähiin viimekesänä, joten kokemusperäistä tietoa on vähän. Mutta aurinkokenno oli koko kevät-talven ja kesän kytkettynä vaunuun, jossa oli kolme akkua (komressoripakastin oli ajoittain päällä). Tuosta säätimestä senverran, että jos haluaa nähdä tarkasti mitä kulloinkin paneli tuottaa ja miten säädin hoitaa akkujen latausta ja yleensä akkuja, niin sieltä löytyy kaikki tarvittava tieto numeroina ja naaman ilmeinä. Ainoastaan peukkut  Thumb Thumbd puuttuu. Kesä oli ainakin tälläseudulla sateinen ja aurinko oli paljon piilossa pilvien takana, joten tuottoon silloin on tietenkin vähäistä :)
Nyt kun alkaa päivät kirkastuun, menen ja kytken kennon taas kiinni, kenno kun on siirrettävää mallia (kiini porrasmallisissa alumiinitikkaissa).
Tuossa yhdellä kesämökillä on pelkkä aurinkosähkö (ilman agrekaattia) ja ihmettelin kun siellä joulunaikaan oli päällä jopa ulkovalaistus. Käyttävät mokkiä vähintään joka viikonloppu.

perho-ukko:
Hieman ohi aiheen,kysehän oli asunnon kennoista,siitä minulla ei ole kokemusta,mutta autokennoista sitäkin enemmän,lisä virtaa ei tarvitse kesäisin,pakastin hyrisee,apulaitteet toimii !!!

Turhan Höpöttäjä:

--- Lainaus käyttäjältä: joo o - 18.01.2013     kello on 10:11 ---
Tuossa yhdellä kesämökillä on pelkkä aurinkosähkö (ilman agrekaattia) ja ihmettelin kun siellä joulunaikaan oli päällä jopa ulkovalaistus. Käyttävät mokkiä vähintään joka viikonloppu.

--- Lainaus päättyy ---

::) ::) ::) ::)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View