Tekniikkakeskustelut > 230 voltin järjestelmä

Aurinkosähköä asunnolle

<< < (5/18) > >>

perho-ukko:

--- Lainaus käyttäjältä: Gahpir - 17.01.2013     kello on 21:09 ---Yritin kautta rantain sanoa, että kohta 20% saksan talouksista on yhdistetty noin sähköverkkoon. Että kyllä sillä jotkin laitteet toimii ;D
Ehkä se ei täällä suomessa onnistu kun on niin pimiääki.

--- Lainaus päättyy ---
Sähkön siirtoverkko toimii vaihtovirralla!!!!

kimi:

--- Lainaus käyttäjältä: Gahpir - 17.01.2013     kello on 20:51 ---Eurooppa on täynnä pyöränkeksijöitä. Ootko vieläkin sitä mieltä ettei 200V tasavirralla tee mittää ;D

--- Lainaus päättyy ---

Vastuksen kautta lämpö on minun mielipiteeni siitä mihin tuollaista käyttäisi. Aurinkokeräimet ja vesikierto on mitä minä olen suunnitellut joskus rakentavani jonnekin.

perho-ukko:
Lisään vielä: Kennot,riippumatta niiden ketjuttamisesta,virta on aina tasavirtaa,ja jos se kasvatetaan jännitteelle 230V,jossakin se pitää muuntaa 55HZ:siin,joka on minun mielestäni takaperoista,parempi matalajännite kennostot,jotka intikalla vaihtosähköksi!!!

RR:
En nyt löytäny/ jaksanu etsiä mutta sähkö-ja teleurakoitsijoiden liiton sähkötalon katolla on paneelijärjestelmä, jonka takaisinmaksuaikaan viittasin.

Jgahpir:

--- Lainaus käyttäjältä: perho-ukko - 17.01.2013     kello on 21:23 ---Lisään vielä: Kennot,riippumatta niiden ketjuttamisesta,virta on aina tasavirtaa,ja jos se kasvatetaan jännitteelle 230V,jossakin se pitää muuntaa 55HZ:siin,joka on minun mielestäni takaperoista,parempi matalajännite kennostot,jotka intikalla vaihtosähköksi!!!

--- Lainaus päättyy ---

Ajattelisin että se lähtee noista isoista kennosysteemeistä, joiden hyöty siirtyy nyt tänne metsäläisille. Siirtämisen helppoudesta isolla jännitteellä katolta verkkoon. Massatuotanto laskee hintoja. Keskieurooppa tukee tätä tekniikkaa ja sähkön hintakin on siellä kova.

Ajattele nyt tuota laitetta siinä on 3 erillistä MPPT säädettyä sisäänmenoa ja 4kW ulostulo. Ei tuollaisia ole ollut olemassa 550 eurolla.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View