Sivuja:
Toiminto
  • #16 kirjoittanut Jgahpir 17 Jan 2013
  • Näyttää olevan kennoilla järjestään 20 vuoden takuu.
    Voisi ajatella että kahden tonnin kennoilla on vielä joku arvo viiden vuoden päästä, vähän niinku 2000€ autolla :D Vai mitä Migeli?

    Mulla on pihassa 3kpl 80luvun nelivetoautoja odottamassa, että arvo nousee riittävästi!
  • #17 kirjoittanut Jgahpir 17 Jan 2013
  •   ""Pyörä on keksitty jo "" ;D ;D ;D ;D

    Eurooppa on täynnä pyöränkeksijöitä. Ootko vieläkin sitä mieltä ettei 200V tasavirralla tee mittää ;D
  • #18 kirjoittanut perho-ukko 17 Jan 2013
  • Eurooppa on täynnä pyöränkeksijöitä. Ootko vieläkin sitä mieltä ettei 200V tasavirralla tee mittää ;D
      Vaikea hyödyntää,mitkään laitteet ei toimi,sovellutus muihin laitteisiin mahdoton !!!
  • #19 kirjoittanut migel 17 Jan 2013
  • Näyttää olevan kennoilla järjestään 20 vuoden takuu.
    Voisi ajatella että kahden tonnin kennoilla on vielä joku arvo viiden vuoden päästä, vähän niinku 2000€ autolla :D Vai mitä Migeli?

    Mulla on pihassa 3kpl 80luvun nelivetoautoja odottamassa, että arvo nousee riittävästi!

    Heh hee-joo totta tuokin! Itelle noilla vanhoilla vehkeillä on suuri arvo muttei markkinamiehille! :D :D :D
  • #20 kirjoittanut Jgahpir 17 Jan 2013
  •   Vaikea hyödyntää,mitkään laitteet ei toimi,sovellutus muihin laitteisiin mahdoton !!!

    Yritin kautta rantain sanoa, että kohta 20% saksan talouksista on yhdistetty noin sähköverkkoon. Että kyllä sillä jotkin laitteet toimii ;D
    Ehkä se ei täällä suomessa onnistu kun on niin pimiääki.
  • #21 kirjoittanut perho-ukko 17 Jan 2013
  • Yritin kautta rantain sanoa, että kohta 20% saksan talouksista on yhdistetty noin sähköverkkoon. Että kyllä sillä jotkin laitteet toimii ;D
    Ehkä se ei täällä suomessa onnistu kun on niin pimiääki.
    Sähkön siirtoverkko toimii vaihtovirralla!!!!
  • #22 kirjoittanut kimi 17 Jan 2013
  • Eurooppa on täynnä pyöränkeksijöitä. Ootko vieläkin sitä mieltä ettei 200V tasavirralla tee mittää ;D

    Vastuksen kautta lämpö on minun mielipiteeni siitä mihin tuollaista käyttäisi. Aurinkokeräimet ja vesikierto on mitä minä olen suunnitellut joskus rakentavani jonnekin.
  • #23 kirjoittanut perho-ukko 17 Jan 2013
  • Lisään vielä: Kennot,riippumatta niiden ketjuttamisesta,virta on aina tasavirtaa,ja jos se kasvatetaan jännitteelle 230V,jossakin se pitää muuntaa 55HZ:siin,joka on minun mielestäni takaperoista,parempi matalajännite kennostot,jotka intikalla vaihtosähköksi!!!
  • #24 kirjoittanut RR 17 Jan 2013
  • En nyt löytäny/ jaksanu etsiä mutta sähkö-ja teleurakoitsijoiden liiton sähkötalon katolla on paneelijärjestelmä, jonka takaisinmaksuaikaan viittasin.
  • #25 kirjoittanut Jgahpir 17 Jan 2013
  • Lisään vielä: Kennot,riippumatta niiden ketjuttamisesta,virta on aina tasavirtaa,ja jos se kasvatetaan jännitteelle 230V,jossakin se pitää muuntaa 55HZ:siin,joka on minun mielestäni takaperoista,parempi matalajännite kennostot,jotka intikalla vaihtosähköksi!!!

    Ajattelisin että se lähtee noista isoista kennosysteemeistä, joiden hyöty siirtyy nyt tänne metsäläisille. Siirtämisen helppoudesta isolla jännitteellä katolta verkkoon. Massatuotanto laskee hintoja. Keskieurooppa tukee tätä tekniikkaa ja sähkön hintakin on siellä kova.

    Ajattele nyt tuota laitetta siinä on 3 erillistä MPPT säädettyä sisäänmenoa ja 4kW ulostulo. Ei tuollaisia ole ollut olemassa 550 eurolla.
  • #26 kirjoittanut JeanS 17 Jan 2013
  • Perho-ukko, minkätehoiset kennot sulla on vaunussa?
    Mistä noita kennoja kannattaisi tilata?
    Itse ajattelin tutustua aurinkosähkömaailma an laittamalla vaunuun ensikesäksi kennon.

    Ajatus on, että saamme tarvittaessa vapauden valita leirintäalueelta paremman paikan (tolpattomat paikat väljempiä), kun ei tarvitse kytätä missä on vapaita tolppapaikkoja.

    Suunnitelma on, että kenno lataa akkua, invertterillä otetaan akusta virtaa sitten tarpeenmukaan.
  • #27 kirjoittanut Jgahpir 17 Jan 2013
  • En nyt löytäny/ jaksanu etsiä mutta sähkö-ja teleurakoitsijoiden liiton sähkötalon katolla on paneelijärjestelmä, jonka takaisinmaksuaikaan viittasin.

    Eipä sovi noiden laskutaitoa epäillä kyllä. Onko aikaa kulunut paljon?

    Kennojen hinta lasketaan nyt 0.5€ per W. Epäilevät että kiinalaiset dumppaa halvemmalla kun tekevät.
  • #28 kirjoittanut Turhan Höpöttäjä 17 Jan 2013
  • On kaksi eri asiaa. 12V:n kennot sähköttömällä mökillä, kun 230V:n järjestelmä sähköistetyssä huushollissa. Ja tuulivoima yksityisen rakentamana, on yhtä tyhjän kanssa. Kulkimeen kennojen laitto ei ole järkevää jos puskaleirinnät on lyhyt aikaisia.  :)
  • #29 kirjoittanut joo o 17 Jan 2013
  • On kaksi eri asiaa. 12V:n kennot sähköttömällä mökillä, kun 230V:n järjestelmä sähköistetyssä huushollissa. Ja tuulivoima yksityisen rakentamana, on yhtä tyhjän kanssa. Kulkimeen kennojen laitto ei ole järkevää jos puskaleirinnät on lyhyt aikaisia.  :)

    Kyllä tässä on vähän oikein asiantynkääkin Thumb Thumb
  • #30 kirjoittanut JeanS 17 Jan 2013
  • ^
    Ja mitähän se höpöttelijä taas mahtaa tarkoittaa?

    - Omien laskelmieni mukaan kennojen laitto kulkimeen tulee nopeastikkin kannattavaksi.
    Kuka laskee minkäkin hinnan kylkikyljessä olemiselle, tai tyhjällä nurmikentällä kaikki laitteet toimivana majoittumiselle.

    Noiden kennojen hinnat on tosiaan tullut mukavasti alas, kuten Gaphir tuossa kirjoittikin. Omassa kulkimessamme lämmitys on kaasulla ja ilmastointia ei ole. Kahvinkeitintä voi sovelletusti käyttää myös kaasulla. Mikro on tienpäällä kiva. TV ei paljon vie sähkö, mutta sitä on parituntia mukava illalla katsella.

    Ja sitten noin hintoja -> Jos satsaan kennoon ja säätimeen 300€, niin tällä tulemme toimeen koko kesän.
    Majoitusvuorokausia tulee noin 30kpl/vuosi ja sähkötolpan hinta 5€/vrk.
    Lyhyellä matematiikalla tuo maksaa itsensä takaisin kahdessa vuodessa. Suurena lisäarvona se antaa leirintäalueellakin lisää valinnanvapautta.
Sivuja:
Toiminto