rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Matkaaja LT31 -84 kuntoon.  (Luettu 11231 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:26.11.2023 kello on 20:21
Vs: Matkaaja LT31 -84 kuntoon.
« Vastaus #30 : 18.08.2013 kello on 21:21 »
Mitäs tälle projektille kuuluu, odottelen uusia kuvia...

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:21.07.2023 kello on 01:10
  • Vaasa
Vs: Matkaaja LT31 -84 kuntoon.
« Vastaus #31 : 18.08.2013 kello on 21:39 »
Vähänlaisesti tullu otettua kuvia. Josko sitä huomenna muistas. Viikonlopun ollu vähän stopissa koko homma, kun vanhemmat oli käymässä. Katto ja peräseinä kunnossa ja sivuseinät noin puoliksi tehtynä. Jos ens viikolla ehtis ne, niin saa sitten tässä syksyn sateilla maalailla ja kalustaa kopperon uusiksi.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:26.11.2023 kello on 20:21
Vs: Matkaaja LT31 -84 kuntoon.
« Vastaus #32 : 18.08.2013 kello on 21:51 »
On ne vaan julumetun noppeita miehiä kun rakentavat asuntoauton (toiset vaunun) muutamassa viikossa kokonaan uusiksi. Ei voi kuin ihastella touhun nopeuttaa ja työn hyvää laatua mitä kuvista on päässyt näkemään.

  • Vieras
  • Vs: Matkaaja LT31 -84 kuntoon.
    « Vastaus #33 : 19.08.2013 kello on 12:29 »
    ...Ei voi kuin ihastella touhun nopeuttaa ja työn hyvää laatua mitä kuvista on päässyt näkemään.

    ..josta se pakostakin loikkauttaa pohtimaan, että onko se uudesta vaunusta pulitettava kolmekymppiä muodostettu viidensadan- vaiko peräti tuhannen prosentin katteen kanssa laskien  ;D ;D

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
    • Jo vain !
    Vs: Matkaaja LT31 -84 kuntoon.
    « Vastaus #34 : 20.08.2013 kello on 09:57 »
    ..josta se pakostakin loikkauttaa pohtimaan, että onko se uudesta vaunusta pulitettava kolmekymppiä muodostettu viidensadan- vaiko peräti tuhannen prosentin katteen kanssa laskien  ;D ;D
    [/quote

    ilman muuta on

    *****
    • Matkailija
    • Viimeksi paikalla:23.08.2014 kello on 14:57
    Vs: Matkaaja LT31 -84 kuntoon.
    « Vastaus #35 : 28.01.2014 kello on 23:25 »
    Näyttää jotenkin niin tutulta... Mulla on "hieman" kostea ransiitti matkaaja ja tässä talven aikana noin 80% vaihtanu asunto-osasta...  ;D Teitkö muutoksia kalusteisiin kun kasasit, vai onko tää vielä projektina? Mulla oli matalan osan kattoalumiiniin syöpyny pieniä reikiä koko alumiini täyteen, johtunee varmaan suurimmaks osaksi siitä, että katolle oli laitettu jotain bitumityylistä liukuestettä. Tein siis lasikuidusta kokonaan uuden katon. Sisäosa alkaa oleen kasassa, ulkopuoli ja kalusteet vielä... Mitä käytit sisäseinissä materiaalina vanerin päällä? Itte ajattelin kokeilla ja laittaa messumattoa...

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:21.07.2023 kello on 01:10
    • Vaasa
    Vs: Matkaaja LT31 -84 kuntoon.
    « Vastaus #36 : 29.01.2014 kello on 02:39 »
    Mulla meni yks liimamassan valinta pieleen ja katon pellit pääs falskaamaan, niin päätin odottaa kevääseen ja purkaa koko kopperon ja tehä uusiksi. Mulla kun on tapana tehdä sitten kunnollista, kun kerta teen. Ei viiti jättää mitään arvailujen varaan, vaikka tuo todennäköisesti onkin jo hätävarjelun liioittelua. Haaskuun ei mene nuo jo tekemäni, ainakaan materiaalin osalta, sillä niistä tulee nuorimmaiselle yhdessä vanhan kalastajaveneen kanssa oma "piraattilaiva" leikkimökki.

    Eli harjoituskappale on tuo, mitä oon tähän saakka saanut aikaan.

    Nyt kun teen kerta kaiken uusiksi, niin sama kai tuo on tehdä kalustuskin uudesta. Tai voi olla, että jotain hyödynnän vanhoja, mutta kuitenkin. Ainut on, että kaasulaitteiden paikkoja en ala muuttamaan, kun ei ole lupia sellaisia putkittaa ja rojekti käy köyhälle sen verta kalliiksi jo muutenkin, ettei oo varaa ammattilaisella teettää kovan paljoa enempää, kuin koeponnistus ennen liikenteeseen lähtöä. Muovimatosta teen lattiat ja paskahuusin seinät sellasesta ohuemmasta remppamatosta, niin ei ainakaan sieltä sitten falskaa uudestaan. Lasikuitutapettia tulee osa seinäpinnoista, ja varmaan sitten osa ihan maalia/tapettia. Katon alumiinipeltien kohtaloa vähän itsekin mietin, mutta sitä joutaa pähkäillä sitten keväämmällä.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:46
    Vs: Matkaaja LT31 -84 kuntoon.
    « Vastaus #37 : 29.01.2014 kello on 09:51 »
    Mulla meni yks liimamassan valinta pieleen ja katon pellit pääs falskaamaan

    Mikä meni pieleen??

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:21.06.2021 kello on 20:40
    • Kun filetillä fileoi Fiiliksessä,tulee hyvä fiilis
    Vs: Matkaaja LT31 -84 kuntoon.
    « Vastaus #38 : 29.01.2014 kello on 11:37 »
    Minulla meni myös toinen seinä uusiksi,keväällä alkaa! :-[ Vasta rempattu toinen kylki ,ulkopelti irti eristeistä,ei auta,kuin repiä seinä auki,liimana oli joku wurstin tuote,ei pitänyt ! >:(

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:21.07.2023 kello on 01:10
    • Vaasa
    Vs: Matkaaja LT31 -84 kuntoon.
    « Vastaus #39 : 29.01.2014 kello on 13:47 »
    Mikä meni pieleen??

    Liimamassassa oli maininta, että ei sovellu sytroxille, mutta eipä puhuttu mitään, ettei sovellu uretaanilevynkään kanssa. Pari kohtaa eristyksessä meni sen takia vähän piloille. Sen kanssa olisin vielä voinut elää, mutta päätimpä sitten liimata sillä alumiinipellit kattoon vain todetakseni, että liiman ns aukioloaika ei sekään oikeen vastannut pakkauksessa mainittua ja liimaus jäi vähän heikkotasoiseksi. Justiinsa yhden sauman kohdalta falskasi. Ja ennen kuin asian huomasin ja kerkesin sinne butyylimassaa laittamaan paikkaukseksi tuli sopivasti reipas sadekuuro. Omaa mokaa siinäkin toki, kun yötä vasten koitti ahnenhtia valmista ja luonto vähän yllätti.

    *****
    • Matkailija
    • Viimeksi paikalla:23.08.2014 kello on 14:57
    Vs: Matkaaja LT31 -84 kuntoon.
    « Vastaus #40 : 29.01.2014 kello on 15:26 »
    Mä oon käyttäny itte rakennuskemian tuotteita. Rk asennusmassa+ ja lattialiimaa ja butyylimassaa. Vanerit liimasin lattialiimalla ja ulkopuolen kaikki saumat asennusmassalla ja listoihin yms butyylimassa. Katon listoihin laitoin pienen palkon butyylimassaa alle ja siihen butyylinauha ja lista päälle...