Matkailukeskustelut > Matkailu ulkomailla

Maat tai kohteet, joihin en halua matkustaa

<< < (18/39) > >>

Roksis:
Viikon olen ollut Islannissa ja päätin. Tänne tulen toistekin. Lentäen silloin.

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: pamaus -  7.01.2013     kello on 21:18 ---Kyllä siellä nyt kerran käy, mutta niinkuin totesin, niin se yksi kerta riittää.

--- Lainaus päättyy ---

Tytär käy ainaskin kerran vuodessa...   ;D

Vesseli:
Ainoa vahinko, joka on reissuissa sattunut, tapahtui Helsingissä parin viikon Balttian matkan jälkeen. Auto oli katuparkissa Kalliossa ja katolta olivat molemmat antennit hävinneet (radio- ja NMT-). Olin henkilöautolla.

Oslossa v. -76 oli ilmestynyt tuulilasiin lappu, missä ilmoitettiin feilparkeringista. Oli monella kielellä, mutta ei suomeksi. Ei tullut sakkoa, mutta kehoittivat huomioimaan liikennesäännöt.

seppoko:
Kun ketju tämä meni vahinkojen "Kirjaamiseksi", niin tuommoinen on sattunut:

http://karavaanari.info/index.php?topic=4650.0

Lisäksi on tapahtunut kaksi kertaa  epäonnistunut taskuvarkaus.

Toinen oli poistuessamme Vatikaanissa Pietarin kirkon aukiolta. Vastaamme tuli kaksi intialaisen näköisesti pukeutunutta tyttöä kädet levällään. Toinen meni vaimoa kohti ja johdatti häntä sivulle päin. Toinen tuli minua kohti ja laittoi kätensä ympärilleni. Samassa hetkessä kuulin, kun mahapussin vetoketju aukesi. Salaman nopeasti otin pussista kiinni. Tosin se oli  silloin myöhäistä. Onneksemme se pieni poika, joka oli sarin kätköissä, avasi väärän osaston. Jos olisi osunut oikeaan, niin voi olla, että kännykkä ja lompakko olisivat hävinneet. Epäonnistumisensa jälkeen tytöt hävisivät "kuin pieru saharaan". Emme havainneet mihin suuntaan menivät.

Toisen varkausyrityksen tiesin jo etukäteen, että kohta tapahtuu. Olimme Budapestissä odottamassa metrojunaa asemalaiturilla. Huomasin vähän matkan päässä lauman naisia ja lapsia. Toisessa kohtaa näin kaksi miestä, jotka nyökäyttivät tälle isolle laumalle meihin päin. Silloin sanoin vaimolle, että kohta meidät ryöstetään. Junan tultua tämä iso lauma ryntäsi ensin vaunuun. Sitten menimme me ja välittömästi meidät ympäröitiin. Vaimo piti tiukasti kassistaan kiinni ja vartaloa vasten. Minulla oli, jälleen, mahapussi. Mutta arvatessani, mitä tulee tapahtumaan, niin pidin siitä kahdella kädellä kiinni. Mennessäni tungoksen läpi, tunsin miten kädet yrittivät saada pussini auki ja sieltä tavaraa. Mutta eipä se onnistunut. Sitten unkarilaisen nuorenparin poika varoitti minua englanniksi tuosta joukkiosta. Mutta sanoin jo heidän yrittäneen varkautta. Ja tämän kun hän kertoi tyttöystävälleen, niin hän oli aivan kauhuissaan.

Tällaiset rikolliset tapahtumat ovat sattuneet meille n. 25:n vuoden matkojen aikana.

sipu:
voi että, et ottaa päähän noi varkaat ja rosvot  :o
vaikka eipä silti
(menee hieman yli aiheen sorry)
just kuulin, että tällä paikkakunalla
oli tutun  koti ryöstetty
asuinalueella
ja laitettu jotain kaasua ,jotta koira saatiin tainnuksiin
kaik meni minkä rahaks saa vaihdettua
paitsi heidän tyttären uusi känny
oli jostain syystä unohtunut pöydälle
eikö sit enään mahtunut mukaan