Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
LAIHDUTUSRINKI
sipu:
--- Lainaus käyttäjältä: Onneva - 5.01.2013 kello on 17:42 ---Mulla toimii sama systeemi ku Aakulla.
Jaan päivän syömiset 2-3 tunnin väleihin ja "huonot hiilarit" vähiin.
En myöskään karppaa ja lisää rasvoja.
Olen vuosia syönnyt vain "valkoista lihaa" eli lintua ja kalaa. Punaista lihaa en kaipaa enkä myöskään syö. Tämäkin tukee veren kolesteroliarvoja jotka tuppaavat kaikesta ruokavaliosta huolimatta kiipeämään sukuni mukaiselle tasolle.
Olen huomannut, että tiheä syöminen ja pienet valipalat pitävät nälän kurissa ja näin myös ahmimisen. Makean himokin on lähes olematon.
Vaan viikonloppuisin tuppaa mopo keulimaan.. :(
Sulan maan aikana työ pitää mut hyvin liikkeellä, mutta näin talvella menee "istumatyöksi" ja liikuntaa pitäisi saada lisättyä. Aina en ehdi työvuorojen takia viikottaiseen jumppaan ja vesijumppaan.
--- Lainaus päättyy ---
olen sitä mieltä
että miks tarvii nipottaa täs laihiksesa ???
ottaa sillee
millee hyvältä tuntuu Thumb
jos tekee mieli keulii
niin antaa mennä vaan
ja viikolla sit taas laittaa itsensä ojennukseen
olen nyt jättänyt hiukan pois noita punasialihoja
ja myönnän ,että masu voi paremmin :)
vesako:
Minä kun en voi tähän laihdutusrinkiin liittyä. :(
Liha voisi kuitenkin olla teille avuksi.
www.hookoo.fi/terveellisyys
Toivotaan jotta tuo linkin laittaminen onnistui.
sipu:
--- Lainaus käyttäjältä: vesako - 5.01.2013 kello on 18:20 ---Minä kun en voi tähän laihdutusrinkiin liittyä. :(
Liha voisi kuitenkin olla teille avuksi.
www.hookoo.fi/terveellisyys
Toivotaan jotta tuo linkin laittaminen onnistui.
--- Lainaus päättyy ---
hyvin onnistui.... tässä kopio siittä
ja sehän on HK:N "mainos"
mutta onhan se noinkin :)
Miksi lihaa kannattaa syödä?
Liha ja liharuoat ovat suomalaisten paras proteiinin lähde. Riittävän proteiininsaanti on erityisen tärkeää mm. painonhallitsijoill e, ikääntyneille ja urheilijoille. Proteiini lisää mm. kylläisyyttä ja tehostaa rasvakudoksen menetystä laihtumisen yhteydessä. Lisäksi se ylläpitää lihaksia ja auttaa palautumisessa. Lihan proteiini on aina hyvälaatuista, eli se sisältää kaikki elimistön tarvitsemat välttämättömät aminohapot. Lihan veroista raudan lähdettä ei ole, se sisältää runsaasti hyvin imeytyvää hemirautaa ja tehostaa myös huonommin imeytyvän ei-hemiraudan imeytymistä. Liha on myös monipuolinen muiden kivennäisaineiden, kuten sinkin ja magnesiumin lähde. Harva ajattelee lihaa erinomaisena vitamiinien lähteenä, mutta lihasta saadaan runsaasti mm. B-vitamiineja, erityisesti B12- ja B6-vitamiineja. Liha on myös laiskan pelastus: kun lautasella on lihaa, ei liikoja tarvitse pohtia aterian monipuolisesta koostamisesta -se toteutuu itsestään.
Onneva:
--- Lainaus käyttäjältä: sipu - 5.01.2013 kello on 18:05 ---olen sitä mieltä
että miks tarvii nipottaa täs laihiksesa ???
ottaa sillee
millee hyvältä tuntuu Thumb
jos tekee mieli keulii
niin antaa mennä vaan
ja viikolla sit taas laittaa itsensä ojennukseen
olen nyt jättänyt hiukan pois noita punasialihoja
ja myönnän ,että masu voi paremmin :)
--- Lainaus päättyy ---
Just näin, olen prikulleen samaa mieltä.
Olen vuosien varrella, nuorempana siis, kokeillu varmasti "kaikki" pikadietit, painonvartijat jne., ei niistä ole mulle painon hallinnan ratkaisua ja pysyvyyttä.
Vähät vapaa-ajat haluan relata, myös jääkaapin vieressä ;) Täytyy sitten kiriä viikolla. Tässä syy, että painon pudotukseni on vaihtelevaa.. 8)
Mitä lihan syömiseen tulee, en moiti muita enkä ole kasvissyöjä. Mulle ei vaan sovi punainen liha, en tässä tarkemmin erittele vaivojani.
Proteiinit kerään kalasta, broiskusta ja kalkkunasta, lisäksi juustoja ja muita maitotuotteita. Syön satunnaisesti riistaa, mutta se on jo harvoin tapahtuvaa juhlaa.
Alan:
Tein leivinuunissa pizzaa, mozzarella, chorizoa, Auraa...
Vähän punkkua päälle.
Mikä ketju tää oli?
Anteeksi. :-[
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta