rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Nettikaravaanista poimittua (m-vaunut).  (Luettu 461650 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:44
  • viva la France
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-vaunut).
« Vastaus #285 : 12.01.2015 kello on 18:57 »
Kun puhutaan FOAM eristeestä niin täytyy muistaa myös aine mistä vaahto on tehty.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:30.09.2023 kello on 20:42
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-vaunut).
« Vastaus #286 : 12.01.2015 kello on 19:00 »
Täällähän on jännä kun puhutaan minun vaunusta.

Eli minulla on LMC Munsterland 520T, joka on rekisteröity alkuvuodesta 1992.

Mutta vaunun tyyppikilpi edessä kertoo että vaunu on vuosimallia 1991.

Vaunun seinissä on myös sininen foam rakenne, alla valokuva, jossa on vessan seinästä kuva (kyljestä) ja siellä näkyy sininen foam. Edellä olin myös kuvannut palan seinästä missä näkyy foam rakenne.

Tässä alla on myös LMC esite vuodelta 1991. Jossa kerrotaan näin; Suomen vientimallien eristeet ja korirakenne on suunniteltu kaikkein vaativimpiin olosuhteisiin. 30 mm;n sininen styrofoam vastaa 45 mm:n styroksia. Lujiteominaisuuksil taan ja kosteutta imemättömän styrofoam on paras mahdollinen ratkaisu matkailuvaunun eriste.

Eli esite puhuu täysin totta ja myös vaunussa on foam eristeet.

Joten ei se nyt ihan höpö höpö puheita olen jos kerron, että Lmc ottanyt käyttöön foam rakenteeen 90-luvun alussa.
 

(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)




(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)


(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

Eikö olekin jännää, lienee syy siinä kun olet itse sen tähän mukaan vetänyt.
Kyllä esite pitää paikkansa. mutta väite että LMC siirtynyt XPS eristeisiin jo 90 luvun alussa ei pidä paikkaansa. Kuten jo aiemmin on ollut puhe  eristeet vaihtelee mallien ja vuosimallien mukaa.
JK. mitä lienee tuossa vm 2005 LMC 720 Eristeenä. Onko kauttaaltaan Foamia? kun 2006 sitä löytyy vain lattiasta.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:30.09.2023 kello on 20:42
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-vaunut).
« Vastaus #287 : 12.01.2015 kello on 19:01 »
Kun puhutaan FOAM eristeestä niin täytyy muistaa myös aine mistä vaahto on tehty.

Niinpä, samaa ainettahan se on kuin Styrox.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 7.03.2024 kello on 06:55
  • Etelä-Pohjanmaa
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-vaunut).
« Vastaus #288 : 12.01.2015 kello on 19:15 »
Näkyyhän tuolla puuta, eikö nämä lahoa/vety?

Tottakai siellä puurunko on, mutta nyt on ollut kyse siitä miten vaunu on eristetty. Onko vaunussa perinteinen styroks vai tämä foam eriste.

Ja joillakin on nyt vain mahdottoman vaikea uskoa, että lmc:ssä voi yleensä olla foam eristeet jo vm 1991 olevassa vaunussa. Näin minulla nyt vain on. 


*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 7.03.2024 kello on 06:55
  • Etelä-Pohjanmaa
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-vaunut).
« Vastaus #289 : 12.01.2015 kello on 19:20 »
Eikö olekin jännää, lienee syy siinä kun olet itse sen tähän mukaan vetänyt.
Kyllä esite pitää paikkansa. mutta väite että LMC siirtynyt XPS eristeisiin jo 90 luvun alussa ei pidä paikkaansa.

Joskus on vaikea antaa periksi, mutta nyt olet oppinut jotain uutta vanhoista LMC vaunuista.

Eikö olekin aika yllättävää että siellä on nämä foam rakenne, kun pohjolan valmistajat ovat siirtyneet samantyyppisiin eristeisiin aika paljon myöhemmin.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:30.09.2023 kello on 20:42
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-vaunut).
« Vastaus #290 : 12.01.2015 kello on 19:22 »
ainakin LMC vaunuissa on vuodesta 1991 lähtien on ollut  Foam rakenne.

Ja muistin virkistämiseksi vielä se väite mihinkä sanoin, että on höpö höpö puhetta. Eli tämä ei pidä paikkaansa, vaikka joissain vuosimalleissa/malleissa näin olisikin ja on. Näin myös on todettu aiemmin.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 7.03.2024 kello on 06:55
  • Etelä-Pohjanmaa
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-vaunut).
« Vastaus #291 : 12.01.2015 kello on 19:26 »
Ja muistin virkistämiseksi vielä se väite mihinkä sanoin, että on höpö höpö puhetta. Eli tämä ei pidä paikkaansa, vaikka joissain vuosimalleissa/malleissa näin olisikin ja on.

Joo minä en viitsi enää sinun kanssa asiasta väitellä. Huomasin vain, että sinun vaikeaa antaa asiaa periksi jos olet väärässä ja sinulla oli väärää tietoa. Niin kuin tästä minun LMC:stä vuosia mallia 1991.

Se on kuitenkin varmaa, että LMC oli aikansa edellä ja noita foam rakenteisia vaunuja ei paljon tainnut muita silloin olla.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 7.03.2024 kello on 06:55
  • Etelä-Pohjanmaa
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-vaunut).
« Vastaus #292 : 12.01.2015 kello on 19:28 »
Eipä tainnut jorma lukea mitä on tästä eriste asiasta kirjoitettu (nyt ja aiemmin). Ensinnäkään ei ole ollut kysymy  VM 92 LMC eristeistä vaan, LMC siirtymisestä Foam rakenteeseen jo 90 luvun alusta lähtien, ja näin ei asia ole eli täyttä höpö höpöä. Ja se mitä siinä Caravan lehden vaunut vuonna 1991 liitteessä kerrotaan olevan LMC.n eristeenä vuonna 1991 on täyttä soopaa. Niin ja ne kuvat mihinkä viittaat ovat vm 91 LMC vaunusta.

Eli LMC 1991 vuosimalli on foam rakenteinen.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:25.06.2023 kello on 20:56
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-vaunut).
« Vastaus #293 : 12.01.2015 kello on 19:30 »
Niinpä, samaa ainettahan se on kuin Styrox.

Niinpä, toinen vaan kastuu rakenteensa ansiosta aika helpolla....

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:42
  • Autossa on pyörät
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-vaunut).
« Vastaus #294 : 12.01.2015 kello on 19:32 »
Ja muistin virkistämiseksi vielä se väite mihinkä sanoin, että on höpö höpö puhetta. Eli tämä ei pidä paikkaansa, vaikka joissain vuosimalleissa/malleissa näin olisikin ja on. Näin myös on todettu aiemmin.
Kannattaa sun ammattimiehenä muistaa että taustastasi huolimatta olet väärässä vaikka olisitkin oikeassa  :laugh:

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:30.09.2023 kello on 20:42
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-vaunut).
« Vastaus #295 : 12.01.2015 kello on 19:33 »
Joo minä en viitsi enää sinun kanssa asiasta väitellä. Huomasin vain, että sinun vaikeaa antaa asiaa periksi jos olet väärässä ja sinulla oli väärää tietoa. Niin kuin tästä minun LMC:stä vuosia mallia 1991.

Se on kuitenkin varmaa, että LMC oli aikansa edellä ja noita foam rakenteisia vaunuja ei paljon tainnut muita silloin olla.

Ehkäpä se periksi antaminen ei ole helppoa sinullekkaan. Koska edelleenkin pysyt väittämässäsi. Joka edelleenkään ei pidä paikkaansa, vaikka mitenkä sitä koitat kääntää ja vääntää.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:42
  • Autossa on pyörät
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-vaunut).
« Vastaus #296 : 12.01.2015 kello on 19:34 »
Tätä juuri tarkoitin :-X

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:25.06.2023 kello on 20:56
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-vaunut).
« Vastaus #297 : 12.01.2015 kello on 19:34 »
Ehkäpä se periksi antaminen ei ole helppoa sinullekkaan. Koska edelleenkin pysyt väittämässäsi. Joka edelleenkään ei pidä paikkaansa, vaikka mitenkä sitä koitat kääntää ja vääntää.

Miten Pamauksella voi sitten olla tuollainen vaunu pihassa, jossa on foam eristeet?

Pitääköhän meidän käydä joukolla sitä katsomassa :)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 7.03.2024 kello on 06:55
  • Etelä-Pohjanmaa
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-vaunut).
« Vastaus #298 : 12.01.2015 kello on 19:38 »
Miten Pamauksella voi sitten olla tuollainen vaunu pihassa, jossa on foam eristeet?

Jos kerran Tahko väittää, että minun vaunussa on styroksit seinissä niin kuin tuolla edellä kertoi, kai siinä sitten on, vaikka tunto ja näköaisti aivan muuta kertovat.

Ja valokuvat myös tässä keskustelussa sekä LMC oma esite.

Annan periksi.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:30.09.2023 kello on 20:42
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-vaunut).
« Vastaus #299 : 12.01.2015 kello on 19:41 »
Miten Pamauksella voi sitten olla tuollainen vaunu pihassa, jossa on foam eristeet?

Kannattaisi lukea tuota ketjua. Ei tätä kukaan ole kiistämässä jos näin on.