rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Nettikaravaanista poimittua (m-vaunut).  (Luettu 466880 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:30.09.2023 kello on 20:42
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-vaunut).
« Vastaus #270 : 11.01.2015 kello on 13:40 »
No mitähän eristemateriaalia esim 90-luvun alun LMC;ssä mahdetaan sitten käyttää, jos se ei ole foam rakenne ?

Esim tämmöisessä ? Mitä tuolla on käytetty eristeenä esim seinissä ?

(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

Styroxia, katso vaikka vastauksen 12 kuvia
http://karavaanari.org/index.php/topic,9543.0.html

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:29.03.2024 kello on 20:20
  • Etelä-Pohjanmaa
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-vaunut).
« Vastaus #271 : 11.01.2015 kello on 14:20 »
Mun  Lmc: stä tuli tämmöiset palat tästä vaunusta, tämä on vuosimallia 1992.





« Viimeksi muokattu: 11.01.2015 kello on 14:35 »

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:30.09.2023 kello on 20:42
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-vaunut).
« Vastaus #272 : 11.01.2015 kello on 14:38 »
Tossa vm.2006  LMC Favoritessa (720) katto ja seinät styroxia, lattiassa taasen sinistä xps.sää (foam)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:29
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-vaunut).
« Vastaus #273 : 11.01.2015 kello on 14:49 »
Koitetaan pitää selkeästi vaunut ja autot erillään  Thumb

Btw. K/U-arvo lämmöneristävyys/johtavuus EPS:llä XPS:llä (molemmat polystyreenejä) on sama - ainoa XPS:n etu on suljettu solukko, eli ei ime vettä.. polyuretaani eri ainetta.

Edit; Lahden messuilla 2013 puhuin LMC:n edustajien kanssa m-autoista, joissa heillä on ollut "puurimaton" foam-rakenne jo vuosia, vasta tuona vuonna vaunuissa siirryttiin vastaanvaan - kuulemma..

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:59
  • Autossa on pyörät
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-vaunut).
« Vastaus #274 : 11.01.2015 kello on 14:51 »
^
Tämä se on iänikuisuus, vaikka kuinka monta kertaa asia kerrotaan seuraava taas tuo esiin sen styroksilaatikon kylmyyden Thumbd

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:30.09.2023 kello on 20:42
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-vaunut).
« Vastaus #275 : 11.01.2015 kello on 14:53 »
Koitetaan pitää selkeästi vaunut ja autot erillään  Thumb

Btw. K/U-arvo lämmöneristävyys/johtavuus EPS:llä XPS:llä (molemmat polystyreenejä) on sama - ainoa XPS:n etu on suljettu solukko, eli ei ime vettä.. polyuretaani eri ainetta.

Ei kait kukaan autoja ja vaunuja ole ollut tässä sekoittamassa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:29
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-vaunut).
« Vastaus #276 : 11.01.2015 kello on 14:58 »
Ei kait kukaan autoja ja vaunuja ole ollut tässä sekoittamassa.
Tarkoitin näitä kahta eri keskustelua;

Nettikaravaanista poimittua (m-vaunut) ja Nettikaravaanista poimittua (m-autot).

Korjaan vielä otsikot..

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:30.09.2023 kello on 20:42
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-vaunut).
« Vastaus #277 : 11.01.2015 kello on 15:53 »
Edit; Lahden messuilla 2013 puhuin LMC:n edustajien kanssa m-autoista, joissa heillä on ollut "puurimaton" foam-rakenne jo vuosia, vasta tuona vuonna vaunuissa siirryttiin vastaanvaan - kuulemma..

Vaunuista vain Maestro ja Scandica mallit siirtyivät tuohon rakenteeseen. Onkohan tällä hetkellä (2015) sellainen tilanne että uusia LMC vaunuja ei ole ollenkaan maahantuonti ohjelmassa? (voi olla tai sitten ei).

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:29.03.2024 kello on 20:20
  • Etelä-Pohjanmaa
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-vaunut).
« Vastaus #278 : 11.01.2015 kello on 16:34 »
Vaunuista vain Maestro ja Scandica mallit siirtyivät tuohon rakenteeseen. Onkohan tällä hetkellä (2015) sellainen tilanne että uusia LMC vaunuja ei ole ollenkaan maahantuonti ohjelmassa? (voi olla tai sitten ei).

Kyllä niitä jotakin saa, niihin on vaan ilmestynyt Soliferin tarrat  ;D

http://www.nettikaravaani.com/solifer/470/1421101



*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:24.12.2023 kello on 15:35
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-vaunut).
« Vastaus #279 : 12.01.2015 kello on 13:29 »
Mun  Lmc: stä tuli tämmöiset palat tästä vaunusta, tämä on vuosimallia 1992.

(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)


(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

Pamauksella on käynyt ilmiömäinen tuuri näiden LMC vaunujensa kanssa, ovat nimittäin foam korirakenteeltaan kumpikin. Tosin en usko että ovat ainuita lajinsa edustajia. Caravan lehdessä esiteltävissä -90 luvun esitteissä asiasta kerrotaan jo näistä eristeistä.
Lisäksi olen tutkinut omin silmin tämän pienemmän vm.-92 olevan vaunun luukuista esim, sähkörasia seinässä, tuuletusreikä lattiassa jne niin sininen foam siellä on vastassa vaikka asiantuntijat täällä pitävät tätä höpö juttuna. Lisäksi vaunussa on tehtaalta mukana foam eristepala joita oli tuon aikaisissa LMC vaunuissa.
Seinärakennetta koputtamalla jo huomaa eron, sillä foam rakenne kopajaa eri lailla. Myöskin vaunun sisälle astellessa lattia ei nitku eika natku.
Onnittelut vain hyvin valituille vaunuille. :D
Mitä tulee tuohon edellä esitettyyn LMC:n vesivaurio remonttiin niin se on hiukan vanhempaa vuosikertaa. Sisä kaapistoista erottaa.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:30.09.2023 kello on 20:42
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-vaunut).
« Vastaus #280 : 12.01.2015 kello on 15:14 »
Pamauksella on käynyt ilmiömäinen tuuri näiden LMC vaunujensa kanssa, ovat nimittäin foam korirakenteeltaan kumpikin. Tosin en usko että ovat ainuita lajinsa edustajia. Caravan lehdessä esiteltävissä -90 luvun esitteissä asiasta kerrotaan jo näistä eristeistä.
Lisäksi olen tutkinut omin silmin tämän pienemmän vm.-92 olevan vaunun luukuista esim, sähkörasia seinässä, tuuletusreikä lattiassa jne niin sininen foam siellä on vastassa vaikka asiantuntijat täällä pitävät tätä höpö juttuna. Lisäksi vaunussa on tehtaalta mukana foam eristepala joita oli tuon aikaisissa LMC vaunuissa.
Seinärakennetta koputtamalla jo huomaa eron, sillä foam rakenne kopajaa eri lailla. Myöskin vaunun sisälle astellessa lattia ei nitku eika natku.
Onnittelut vain hyvin valituille vaunuille. :D
Mitä tulee tuohon edellä esitettyyn LMC:n vesivaurio remonttiin niin se on hiukan vanhempaa vuosikertaa. Sisä kaapistoista erottaa.

Eipä tainnut jorma lukea mitä on tästä eriste asiasta kirjoitettu (nyt ja aiemmin). Ensinnäkään ei ole ollut kysymy  VM 92 LMC eristeistä vaan, LMC siirtymisestä Foam rakenteeseen jo 90 luvun alusta lähtien, ja näin ei asia ole eli täyttä höpö höpöä. Ja se mitä siinä Caravan lehden vaunut vuonna 1991 liitteessä kerrotaan olevan LMC.n eristeenä vuonna 1991 on täyttä soopaa. Niin ja ne kuvat mihinkä viittaat ovat vm 91 LMC vaunusta.
lisäys. että vuosimallitieto vaunun omistajalta tuosta teksti osiosta.
« Viimeksi muokattu: 12.01.2015 kello on 23:24 »

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:24.12.2023 kello on 15:35
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-vaunut).
« Vastaus #281 : 12.01.2015 kello on 16:10 »
Eipä tainnut jorma lukea mitä on tästä eriste asiasta kirjoitettu (nyt ja aiemmin). Ensinnäkään ei ole ollut kysymy  VM 92 LMC eristeistä vaan, LMC siirtymisestä Foam rakenteeseen jo 90 luvun alusta lähtien, ja näin ei asia ole eli täyttä höpö höpöä. Ja se mitä siinä Caravan lehden vaunut vuonna 1991 liitteessä kerrotaan olevan LMC.n eristeenä vuonna 1991 on täyttä soopaa. Niin ja ne kuvat mihinkä viittaat ovat vm 91 LMC vaunusta.
Varmaankaan en ole lukenut kaikkea mitä eristeasiasta on kirjoitettu nyt ja aiemmin. Mutta kun Pamaus kysyi mitä eristettä on hänen -92 vm:n LMC:ssä(kuvakin oli) , niin omin silmin olen todennut että sen vaunun eristeet on foamia.Ellen taas väärin muista niin joku väitti kyseessä olevan vaunun eristeeksi tyroksia.
Niin ja se Pamauksen isomman LMC:n vm-05 ainakin lattia on myöskin foamia.Olen tehnyt reikiä rakenteeseen ja palojakin tallella.
Muista LMC vaunuista ei ole omakohtaisia kokemuksia.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:30.09.2023 kello on 20:42
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-vaunut).
« Vastaus #282 : 12.01.2015 kello on 18:17 »
Varmaankaan en ole lukenut kaikkea mitä eristeasiasta on kirjoitettu nyt ja aiemmin. Mutta kun Pamaus kysyi mitä eristettä on hänen -92 vm:n LMC:ssä(kuvakin oli) , niin omin silmin olen todennut että sen vaunun eristeet on foamia.Ellen taas väärin muista niin joku väitti kyseessä olevan vaunun eristeeksi tyroksia.
Niin ja se Pamauksen isomman LMC:n vm-05 ainakin lattia on myöskin foamia.Olen tehnyt reikiä rakenteeseen ja palojakin tallella.
Muista LMC vaunuista ei ole omakohtaisia kokemuksia.

Muistat väärin, kukaan ei ole väittänyt että kuvissä esiintyvvissä paloissa (vuosimallista 1992) ei olisi XPS eristettä. Samanlaiset palat saisi irti myös vm-91 takaseiästä. Niin ja Pamauksen isomman LMC.n vm-05 lattia on XPS eristeinen, seinät ja katto taasen lienee eristetty 24mm styroxilla.
PS myös tuollaisen vm-91 LMC.n katto ja takaseinä XPS (Foam) eristetty. Seinässä styrox eristys.
Lisäys. tuo 1991 vuosimalli taisi ollakin 1990.
« Viimeksi muokattu: 12.01.2015 kello on 22:40 »

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:29.03.2024 kello on 20:20
  • Etelä-Pohjanmaa
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-vaunut).
« Vastaus #283 : 12.01.2015 kello on 18:50 »
Täällähän on jännä kun puhutaan minun vaunusta.

Eli minulla on LMC Munsterland 520T, joka on rekisteröity alkuvuodesta 1992.

Mutta vaunun tyyppikilpi edessä kertoo että vaunu on vuosimallia 1991.

Vaunun seinissä on myös sininen foam rakenne, alla valokuva, jossa on vessan seinästä kuva (kyljestä) ja siellä näkyy sininen foam. Edellä olin myös kuvannut palan seinästä (kyljestä)(luukun kohta) missä näkyy foam rakenne.

Tässä alla on myös LMC esite vuodelta 1991. Jossa kerrotaan näin; Suomen vientimallien eristeet ja korirakenne on suunniteltu kaikkein vaativimpiin olosuhteisiin. 30 mm;n sininen styrofoam vastaa 45 mm:n styroksia. Lujiteominaisuuksil taan ja kosteutta imemättömän styrofoam on paras mahdollinen ratkaisu matkailuvaunun eriste.

Eli esite puhuu täysin totta ja myös vaunussa on foam eristeet.

Joten ei se nyt ihan höpö höpö puheita olen jos kerron, että Lmc ottanyt käyttöön foam rakenteeen 90-luvun alussa.
 










« Viimeksi muokattu: 12.01.2015 kello on 19:08 »

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:19.08.2023 kello on 19:00
  • ---
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-vaunut).
« Vastaus #284 : 12.01.2015 kello on 18:56 »
Täällähän on jännä kun puhutaan minun vaunusta.

Eli minulla on LMC Munsterland 520T, joka on rekisteröity alkuvuodesta 1992.

Mutta vaunun tyyppikilpi edessä kertoo että vaunu on vuosimallia 1991.

Vaunun seinissä on myös sininen foam rakenne, alla valokuva, jossa on vessan seinästä kuva (kyljestä) ja siellä näkyy sininen foam. Edellä olin myös kuvannut palan seinästä (kyljestä) missä näkyy foam rakenne.

Tässä alla on myös LMC esite vuodelta 1991. Jossa kerrotaan näin; Suomen vientimallien eristeet ja korirakenne on suunniteltu kaikkein vaativimpiin olosuhteisiin. 30 mm;n sininen styrofoam vastaa 45 mm:n styroksia. Lujiteominaisuuksil taan ja kosteutta imemättömän styrofoam on paras mahdollinen ratkaisu matkailuvaunun eriste.

Eli esite puhuu täysin totta ja myös vaunussa on foam eristeet.

Joten ei se nyt ihan höpö höpö puheita olen jos kerron, että Lmc ottanyt käyttöön foam rakenteeen 90-luvun alussa.
 

(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)




(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)


(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

Näkyyhän tuolla puuta, eikö nämä lahoa/vety?